Køb af MB, men hvad skal jeg vælge???

Mercedes-Benz til hverdag og hobby
Besvar
HenrikHK
Indlæg: 1
Tilmeldt: 16. aug 2015, 12:14

Køb af MB, men hvad skal jeg vælge???

Indlæg af HenrikHK »

Hej alle i dette forum.

Jeg har indtil for nylig aldrig tænkt på at købe MB pga prisen herhjemme.
Min situation har dog ændret sig, og jeg skal flytte til Tyskland om et par uger, og jeg har derfor kig på nogle forskellige modeller dernede.
Jeg er uddannet mekaniker, men har aldrig fulgt med i MB model program, og ved derfor intet om de forskellige modeller, fordele og ulemper osv.

Jeg har lidt kig på C270 og C320, E280 og E320 Avantgarde modeller. Jeg kan se at de lidt nyere modeller har en anden gearkasse, hvilket i min verden jo kun er en fordel, når der er to gear mere, pga blødere gearskifte og lavere omdr på motorvejen. Jeg vil gerne høre lidt om hvad i mener om disse modeller og hvad jeg skal være på udkig efter når jeg kører derned for at købe bil. Jeg har kig på biler som alle har kørt under 200.000 km. Ved i om et autoriseret MB værksted kan sætte en tester på og se om bilen er skruet tilbage i km?

Fortæl endelig hvad i har er erfaringer med de forskellige modeller, og om jeg måske skulle kigge på en helt anden model? Jeg søger en ST.Car med godt bundtræk og samtidig en fornuftig diesel økonomi. (12-18 km/l.) jeg kigger i prisklassen 3500-8000 Euro.

Lad høre fra jer, og god dag til jer.. :-)
Bri_jac
Indlæg: 569
Tilmeldt: 3. mar 2009, 19:34
Geografisk sted: Sunny Sorø

Re: Køb af MB, men hvad skal jeg vælge???

Indlæg af Bri_jac »

Angående km garanti, tag en bil der er "checkheftgepflegt" DVS alle service overholdt og servicebog udfyldt. så kan du selv tjekke km på odometer stemmer overens med servicebog. Tyskere er ordentlige mennesker og passer generelt meget godt på deres biler, og tro mig det har betydning at bilen er checkheftgepflegt, det overbeviser nemlig også en tysker til at købe sådan en brugt bil :-)

Køb som dit behov og pengepung tillader. Typisk en bil i Tyskland er "billig" når den har kørt mere end km150.000 For så er den jo en "gammel slidt bil"

Jeg ville dog aldrig igen købe en MB fra perioden slut 90'erne og før 2004 - simpelthen fordi de biler ruster hurtigere en du nogensinde kan holde dem fri fra rust... Motorerne er gearkasser er typisk ikke noget at være bekymret om

Jeg har selv en W204k -> C 220CDI klasse stationcar og er meget glad for denne bil - der er plads til 2 voksne og 2 børn samt lidt bagage. I de 2 år jeg har haft bilen koster den mig dkk 2,15 per kørt km ALT inklusive pånær bilvask, da jeg ikke mener bilen skal belastes af hvor ofte jeg vasker den...

Den kører i snit 17,70km/l (ud af mine kørte 75.000km som er den tid jeg har haft bilen)
W639 2005 (2020-)
W204 stationcar, 2010 220CDI BE (km 188.099)
W107 380SLC, 1980 (1999-)
Tidligere R171 SLK 200 kompressor, 2004 (km 65.279)
Tidligere W202 stationcar 220CDI, 1999 (km 70.092)
Tidligere /8 200 benzin, 1973 dog uden plader
rasmusn93
Indlæg: 3
Tilmeldt: 23. dec 2015, 21:03

Re: Køb af MB, men hvad skal jeg vælge???

Indlæg af rasmusn93 »

Overvejer også lidt at købe en mercedes til min virksomhed. Den skal max. koste 600.000 kr. men jeg ved ikke hvilken folk kan anbefale?
Besvar