Fjerne trafikfilm fra forrude

Mercedes-Benz til hverdag og hobby
Besvar
Aliaz
Indlæg: 324
Tilmeldt: 5. mar 2010, 21:20

Fjerne trafikfilm fra forrude

Indlæg af Aliaz »

Jeg har prøvet at bruge Cillit bang - den til fedt. Sprøjter det på og lader det sidde lidt og kører så lidt med vinduesviskerne (med sprinklervæske).
Det virker også fint 1-2 dage, hvorefter det er lige så slemt igen.
Glemte at rense viskerne også. Er det vigtigt?

Hvordan gør I?

Hvor længe holder vinduesviskere i gennemsnit? Er det alene brug/slid eller også alderen der gør dem ringere?
Kan det let tjekkes om de er slidte?
Hvilket mærke kan I anbefale at købe til en E320 CDI 2007 (W211). Evt. link til hjemmeside.
A ve æ hvo'dan å hvorledes, men a kør' Mercedes. W212 E350 2014 BlueTec, avantgarde, sedan.
Tidligere: W211 E320 CDI 2007 Avantgarde, sedan.
Brugeravatar
Alex B J
Indlæg: 1983
Tilmeldt: 18. jan 2015, 18:47
Geografisk sted: Næstved

Re: Fjerne trafikfilm fra forrude

Indlæg af Alex B J »

Bosch eller valeo /aero twin køber som regel et par sæt af gangen i Tyskland
Landberg.dk kan sikkert også klare dem til rimelig pris ...
Husk nu også på at viskerarme bliver slappe,så de med årene ikke trykket så hårdt på ruden,det bevirker så at dine viskere for ringere effekt
w211 sedan e280cdi v6 2007 avantgarde
Opgraderet med sportspakke og 19 amg/eftermonteret memorypakke,dynamisk førersæde,amg e55 bremser,h/k logic7,originalt canbus fyr,solgardin,distronic,Airmatic
Kommende retrofits: dynamisk passæde
Brugeravatar
Alex B J
Indlæg: 1983
Tilmeldt: 18. jan 2015, 18:47
Geografisk sted: Næstved

Re: Fjerne trafikfilm fra forrude

Indlæg af Alex B J »

Harald Nyborg har også bosch Aero twin til skarp pris,de er dog nogen gange udsolgt ....
w211 sedan e280cdi v6 2007 avantgarde
Opgraderet med sportspakke og 19 amg/eftermonteret memorypakke,dynamisk førersæde,amg e55 bremser,h/k logic7,originalt canbus fyr,solgardin,distronic,Airmatic
Kommende retrofits: dynamisk passæde
tømreren
Indlæg: 1021
Tilmeldt: 12. nov 2012, 12:44
Geografisk sted: Hedehusene
Kontakt:

Re: Fjerne trafikfilm fra forrude

Indlæg af tømreren »

Godaften 'Aliaz'

Jeg har ikke svaret på, hvad du gør galt.

Jeg har aldrig selv oplevet fænomenet 'trafikfilm' på min Vito.

Min egen opskrift på rene ruder og lang levetid på viskerbladene er som følger;

- jeg køber altid originale viskerblade hos autoriseret Mercedes Benz forhandler.

- jeg vasker vognen i vaskehal minimum én gang om ugen, hvor jeg aktiverer viskerne imens den bliver vasket.

- jeg vipper altid viskerarmene op om natten, når det sner eller er frostvejr og bilen er parkeret udendørs samt hvis den er parkeret et sted med meget støv, blade m.m. i luften.

Mine viskerblade bliver skiftet for hver 60-80.000 km. Det er dog sjældent årsagen til udskiftningen skyldes streger på ruden, men derimod at 'læben' begynder at 'gå fra'.

Jeg ønsker dig alt held og lykke med rene ruder fremover.

Venligst tømreren
W639 - Vito 120 Avantgarde - 2007
SLKkompressor
Indlæg: 1071
Tilmeldt: 5. mar 2009, 19:43
Geografisk sted: Midtfyn

Re: Fjerne trafikfilm fra forrude

Indlæg af SLKkompressor »

Siden jeg for mere end 5 år siden begyndte at bruge originalt MB sprinklervæske til vinterbrug fortyndet efter opskriften hele året har jeg ikke haft problemer med "film" eller andet generende på mine forruder. Det koster lidt mere men ingen ærgrelser.
tømreren
Indlæg: 1021
Tilmeldt: 12. nov 2012, 12:44
Geografisk sted: Hedehusene
Kontakt:

Re: Fjerne trafikfilm fra forrude

Indlæg af tømreren »

SLKkompressor skrev:Siden jeg for mere end 5 år siden begyndte at bruge originalt MB sprinklervæske til vinterbrug fortyndet efter opskriften hele året har jeg ikke haft problemer med "film" eller andet generende på mine forruder. Det koster lidt mere men ingen ærgrelser.
Jeg kan bekræfte funktionen af dette produkt. Det er intet mindre end fantastisk. Jeg benytter det ligeledes hele året rundt.
W639 - Vito 120 Avantgarde - 2007
LarsK
Indlæg: 38
Tilmeldt: 31. mar 2015, 21:10

Re: Fjerne trafikfilm fra forrude

Indlæg af LarsK »

Hvor indkøber I org. MB sprinklervæske?

//Lars
tømreren
Indlæg: 1021
Tilmeldt: 12. nov 2012, 12:44
Geografisk sted: Hedehusene
Kontakt:

Re: Fjerne trafikfilm fra forrude

Indlæg af tømreren »

LarsK skrev:Hvor indkøber I org. MB sprinklervæske?

//Lars
Hos Mercedes Benz CPH Starmark, Ishøj, såmænd.
W639 - Vito 120 Avantgarde - 2007
ThomasDK
Indlæg: 239
Tilmeldt: 23. maj 2013, 18:36

Re: Fjerne trafikfilm fra forrude

Indlæg af ThomasDK »

Jeg kører altid med Thansens 10liters sprinkler dunke, 2 for 100 kr frostsikret til -21 grader.
Derudover køber jeg de samme blade som originalt, altså Bosch Aerotwin hos viskerbladet.dk. Plejer at bestille 3-4 pakker samtidigt, det koster 225kr for et sæt, det er bestemt ikke MB priser.
http://www.viskerbladet.dk/category/mer ... ss-09-710/
Hvert efterår når jeg monterer vinterdæk, får bilen altid friske nye viskerblade til den kommende viskersæson. Også selv om de måske lige ser fine nok ud. Det skal bare være i orden.

Hvis jeg en sjælden gang vasker i vaskehal fravælger jeg altid undervogns skyl (skyder kraftigt saltholdigt genbrugsvand dybt ind i undervognen), samt den frygtelige scilicone væske de kalder voks, den giver nemlig en masse film på ruderne. Herudover holder jeg mig fra nano behandling og andet gøjl, som efter kort tid er mere film på ruderen end noget andet.
Hver gang jeg har vasket bil eller ordnet forruden, så tørrer jeg også bladende af i papir.

Trafikfilm har aldrig været et problem.
Billede
2015 E350 Bluetec AMG/ 4 Matic/ Airmatic/ Fyr/ HarmanKardon/ Nightpackage
2010 E350 CDI Avantgarde /Airmatic /HarmanKardon Logic 7®
1999 E300TD Elegance (rust modellen)
Besvar