Ved køb af w211 med mange km
Ved køb af w211 med mange km
Hejsa
Jeg har fundet en w211 (E320) fra 2008 som har gået omkring 360.000 km.
Det er jo en vedligeholdelsestung bil, så hvad skal jeg have tjekke ekstra grundigt på den? Og hvad bør være skiftet på dette tidspunkt?
Jeg skruer ikke selv på biler, så den bliver tjekket på et værksted.
Jeg har fundet en w211 (E320) fra 2008 som har gået omkring 360.000 km.
Det er jo en vedligeholdelsestung bil, så hvad skal jeg have tjekke ekstra grundigt på den? Og hvad bør være skiftet på dette tidspunkt?
Jeg skruer ikke selv på biler, så den bliver tjekket på et værksted.
Re: Ved køb af w211 med mange km
Jeg ville have mine øjne på.
Turbo, indsugningsmanifolde, udstødningsmanifolde, forkæde, oliespild fra varmeveksler(1 dags arbejde), converter+gearkasse, forlygter og varmekassen... og ikke mindst slidte dørhængsler som bevirker dørene hænger,slidt forsæde betræk(revnet/flækket) og evt defekt sædevarmelegme,betræk alene er små 3000 i dellæder..evt vær opmærksom på at gløderør kan sidde godt fast og at de kræver udboring(2500 kr),mere så man ikke køber en bil hvor der BARE skal skiftes et gløderør...
Turbo, indsugningsmanifolde, udstødningsmanifolde, forkæde, oliespild fra varmeveksler(1 dags arbejde), converter+gearkasse, forlygter og varmekassen... og ikke mindst slidte dørhængsler som bevirker dørene hænger,slidt forsæde betræk(revnet/flækket) og evt defekt sædevarmelegme,betræk alene er små 3000 i dellæder..evt vær opmærksom på at gløderør kan sidde godt fast og at de kræver udboring(2500 kr),mere så man ikke køber en bil hvor der BARE skal skiftes et gløderør...
w211 sedan e280cdi v6 2007 avantgarde
Opgraderet med sportspakke og 19 amg/eftermonteret memorypakke,dynamisk førersæde,amg e55 bremser,h/k logic7,originalt canbus fyr,solgardin,distronic,Airmatic
Kommende retrofits: dynamisk passæde
Opgraderet med sportspakke og 19 amg/eftermonteret memorypakke,dynamisk førersæde,amg e55 bremser,h/k logic7,originalt canbus fyr,solgardin,distronic,Airmatic
Kommende retrofits: dynamisk passæde
Re: Ved køb af w211 med mange km
...går ud fra at det er en V6? De er lidt "dyre" at skrue på!
Vedr. gløderør så kører jeg med to knækkede i min W211 (2003) R6 - og det giver ikke anledning til problemer - når jeg får 5K i overskud bliver de boret ud!
Hvad er dit kørselsbehov? Hvis du kører 10-15.000/år ville jeg købe bilen næsten uanset stand! Min har gået 600k og kører ca. 40.000 om året og det koster i reperationer, men den kører eks. med den originale udstødning!!
Sæderne (dellæder) er også de originale uden tegn på slid!!
Vedr. gløderør så kører jeg med to knækkede i min W211 (2003) R6 - og det giver ikke anledning til problemer - når jeg får 5K i overskud bliver de boret ud!
Hvad er dit kørselsbehov? Hvis du kører 10-15.000/år ville jeg købe bilen næsten uanset stand! Min har gået 600k og kører ca. 40.000 om året og det koster i reperationer, men den kører eks. med den originale udstødning!!
Sæderne (dellæder) er også de originale uden tegn på slid!!
IMHO
Mvh
John
Solgt MB E320 CDI (R6) AVANTGARDE (2003) >600k km
MB E320 CDI (V6) AVANTGARDE (2007)
Mvh
John
Solgt MB E320 CDI (R6) AVANTGARDE (2003) >600k km
MB E320 CDI (V6) AVANTGARDE (2007)
Re: Ved køb af w211 med mange km
Ja, det er en v6'er. Tak, det er jeg HELT med på!
Hmm, okay. Men den motor er vel mere robust end v6'ern? Eller hvad?
Jeg kører også omkring 35-40k om året, så jo, jeg sætter absolut et 4-cifret beløb af til rep om måneden.
Sæderne i denne bil ser også pæne ud - men jeg har kun set billeder, så det kan jo snyde...
Hmm, okay. Men den motor er vel mere robust end v6'ern? Eller hvad?
Jeg kører også omkring 35-40k om året, så jo, jeg sætter absolut et 4-cifret beløb af til rep om måneden.
Sæderne i denne bil ser også pæne ud - men jeg har kun set billeder, så det kan jo snyde...
Re: Ved køb af w211 med mange km
W211 er generelt en god solid bil som ikke har de store kvaler i forhold til kørte km.
Motoren Om642 (V6 diesel) køre som en drøm og har massere at give af... Men som der skrives, kan det også være en DYR motor at holde kørende.
Fejl som, utætte udstødningsmanifolde, slidte spjæld træk på indsugningsmanifolden, utætte pakninger på oliekøleren, defekt turbo regulator og sidst og ikke mindst.... FOR STORT OLIEFORBRUG = Ny motor!!
Motoren Om642 (V6 diesel) køre som en drøm og har massere at give af... Men som der skrives, kan det også være en DYR motor at holde kørende.
Fejl som, utætte udstødningsmanifolde, slidte spjæld træk på indsugningsmanifolden, utætte pakninger på oliekøleren, defekt turbo regulator og sidst og ikke mindst.... FOR STORT OLIEFORBRUG = Ny motor!!
Re: Ved køb af w211 med mange km
Når jeg betaler mine værkstedsregninger tænker jeg blot på hvad jeg kunne få for de samme penge!
Min kostede 280.000 da jeg købte den, med 4-zone klima, BT telefon og alt muligt udstyr - for de samme penge kunne jeg have købt en brugt Audi, BMW el. Passat, som i dag, 200.000 senere ville være DØD!
Eller jeg kunne have købt en ny mikro-bil (KIA el. lign) og ville have ærgret mig hver dag over manglende komfort, manglende kræfter mm. - og efter 200.000 ville den være DØD!
Min kostede 280.000 da jeg købte den, med 4-zone klima, BT telefon og alt muligt udstyr - for de samme penge kunne jeg have købt en brugt Audi, BMW el. Passat, som i dag, 200.000 senere ville være DØD!
Eller jeg kunne have købt en ny mikro-bil (KIA el. lign) og ville have ærgret mig hver dag over manglende komfort, manglende kræfter mm. - og efter 200.000 ville den være DØD!
IMHO
Mvh
John
Solgt MB E320 CDI (R6) AVANTGARDE (2003) >600k km
MB E320 CDI (V6) AVANTGARDE (2007)
Mvh
John
Solgt MB E320 CDI (R6) AVANTGARDE (2003) >600k km
MB E320 CDI (V6) AVANTGARDE (2007)
Re: Ved køb af w211 med mange km
Jeg takker for tipsne - selv om det nok havde været nemmere for jer bare at sige "tjek det hele".
Jeg har fundet ud af, at den har kørt som taxa. I københavn formentlig. Så det er lidt øv.
Udover taxaproppen, hvad kan ellers være af "taxa-relaterede"-issues? Jeg kan ikke se huller i instrumentbordet, så det er da altid noget...men hvad med command enheden? Skal jeg forvente at der nogle taxa-ting som den nu brokker sig over ikke er tilsluttet? Og i så fald: Hvordan fjerner man det?
Jeg har fundet ud af, at den har kørt som taxa. I københavn formentlig. Så det er lidt øv.
Udover taxaproppen, hvad kan ellers være af "taxa-relaterede"-issues? Jeg kan ikke se huller i instrumentbordet, så det er da altid noget...men hvad med command enheden? Skal jeg forvente at der nogle taxa-ting som den nu brokker sig over ikke er tilsluttet? Og i så fald: Hvordan fjerner man det?
Re: Ved køb af w211 med mange km
Du får ingen problemer med din command
w211 sedan e280cdi v6 2007 avantgarde
Opgraderet med sportspakke og 19 amg/eftermonteret memorypakke,dynamisk førersæde,amg e55 bremser,h/k logic7,originalt canbus fyr,solgardin,distronic,Airmatic
Kommende retrofits: dynamisk passæde
Opgraderet med sportspakke og 19 amg/eftermonteret memorypakke,dynamisk førersæde,amg e55 bremser,h/k logic7,originalt canbus fyr,solgardin,distronic,Airmatic
Kommende retrofits: dynamisk passæde
Re: Ved køb af w211 med mange km
Taxa-udstyr kan checkes ved MB, men omfatter bl.a.: extra stor tank, højere fjedre for øget frigang, din lampe for "glemt" sele slukker selv mm. Min har også kørt taxa og det er der nu ikke noget "øv" ved!
IMHO
Mvh
John
Solgt MB E320 CDI (R6) AVANTGARDE (2003) >600k km
MB E320 CDI (V6) AVANTGARDE (2007)
Mvh
John
Solgt MB E320 CDI (R6) AVANTGARDE (2003) >600k km
MB E320 CDI (V6) AVANTGARDE (2007)
Re: Ved køb af w211 med mange km
hvis ikke,så gå efter en 270 cdi(motoren er fejlfri) eller en 280
w211
w211
Re: Ved køb af w211 med mange km
Jeg vil lige bemærke E 280 CDI også kører med OM642 motor, blot for at undgå misforståelser.Ronny85 skrev:hvis ikke,så gå efter en 270 cdi(motoren er fejlfri) eller en 280
w211
W639 - Vito 120 Avantgarde - 2007
Re: Ved køb af w211 med mange km
Så har jeg været ovre hos forhandleren og fået lavet en fdm test på den.
Bortset fra, at kølerslangen faldt af (da den var limet på!) , var der egenligt ikke noget graverende fejl og forhandleren gik med at fixe det hele. Og dokumentere det med en ren fdm omtest.
Så hvis alt går vel, er jeg mercer-mand i slutningen af næste uge.
Bortset fra, at kølerslangen faldt af (da den var limet på!) , var der egenligt ikke noget graverende fejl og forhandleren gik med at fixe det hele. Og dokumentere det med en ren fdm omtest.
Så hvis alt går vel, er jeg mercer-mand i slutningen af næste uge.
Re: Ved køb af w211 med mange km
Så hvis alt går vel, er jeg mercer-mand i slutningen af næste uge.
1996 c200 km 250000km ,kone bil 230TE 415000km år 1989 (90model) har haft 2 gange 300D en 1985 og 1987.
Re: Ved køb af w211 med mange km
Da jeg kørte bilen til test, bemærkede jeg, at både håndtaget i døren og midterarmlænet knirker helt vildt.
Jeg har bedt forhandleren for pris på at fixe det.
Men jeg kunne egentlig godt tænke mig, at hører eksperternes mening om, dels hvad der skal gøres og var det forventes at koste?
Jeg har bedt forhandleren for pris på at fixe det.
Men jeg kunne egentlig godt tænke mig, at hører eksperternes mening om, dels hvad der skal gøres og var det forventes at koste?
Re: Ved køb af w211 med mange km
...og nu hvor jeg igen kan se synrapporter på nummerplade.net
Kan I give et fornuftigt, og ikke foruroligende bud på hvorfor tallene ser så underligt ud på det vedhæftede billede???
Km tælleren i bilen står i dag på ca. 370.000...! Har bilen i virkeligheden kørt 500.000+!?
Kan I give et fornuftigt, og ikke foruroligende bud på hvorfor tallene ser så underligt ud på det vedhæftede billede???
Km tælleren i bilen står i dag på ca. 370.000...! Har bilen i virkeligheden kørt 500.000+!?