Køb af R-320

Mercedes-Benz til hverdag og hobby
sølvsuper
Indlæg: 7
Tilmeldt: 5. mar 2016, 11:28

Køb af R-320

Indlæg af sølvsuper »

Hej folkens

Jeg er ny bruger og ved ikke om dette er ´under teknik´ , men forsøger alligevel.
Jeg er brændt varm på at købe en R-320 og har ikke endnu selv ejet en Mercedes, så vil høre om I har nogle råd at give når jeg nu skal vælge.
Der er jo ikke så mange at vælge imellem, men tænker jeg vil finde en der har kørt mellem 150 og 200 t km og ca 08 af årgang. Var ude at se en i fredags som kørte super godt, havde det rigtige udstyr, men den havde "allerede" lidt rust i de forreste døre og skærmkanter i bag. Er det normalen eller? Synes 2-300 tusinde er mange penge for noget der ruster. Har en Mitshubishi fra 06 uden en eneste rustplet....
Vi er en familie på 6, så skal bruge pladsen og synes den er super fed, men vil gerne undgå faldgrupperne. Er der nogle ting som ville være godt var skiftet ifht de km osv...
På forhånd stor tak..

Med venlig hilsen
Martin Jakobsen
Brugeravatar
Alex B J
Indlæg: 1983
Tilmeldt: 18. jan 2015, 18:47
Geografisk sted: Næstved

Re: Køb af R-320

Indlæg af Alex B J »

Rust som du har set,kommer af manglende vedligholdelse(stenslag som ikke bliver udbedret som regel...

Eneste som jeg ville være opmærksom på er den fulde luftaffjedring(airmatic) som kan blive dyr i rep..

V6 motoren er jo det sædvanlige med utæt oliekøler(pakninger) under indsugningsmanifold,kædestøj ved opstart,spjæld i manifold osv...
w211 sedan e280cdi v6 2007 avantgarde
Opgraderet med sportspakke og 19 amg/eftermonteret memorypakke,dynamisk førersæde,amg e55 bremser,h/k logic7,originalt canbus fyr,solgardin,distronic,Airmatic
Kommende retrofits: dynamisk passæde
sølvsuper
Indlæg: 7
Tilmeldt: 5. mar 2016, 11:28

Re: Køb af R-320

Indlæg af sølvsuper »

Hej Alex
Tak for hurtigt svar. Kan godt fornemme der er lidt med det luft, men er det nogle enkelte uheldige eller er det bare generelt dem alle? Hvis service er overholdt og man ellers har passet godt på bilen kan man så undgå det og bruge det i baghovedet ved et køb?
De andre ting er vel mere sådan noget som alle modeller (bilmærker) har. Hvordan er omtalen af R-modellen blandt jer Mercedes kyndige :) ?

Martin
Brugeravatar
Alex B J
Indlæg: 1983
Tilmeldt: 18. jan 2015, 18:47
Geografisk sted: Næstved

Re: Køb af R-320

Indlæg af Alex B J »

Min opfattelse er at den aldrig rigtig blev populær,pga str og design...(få gik som taxa)
Mange af dem har været kørt på gule plader og er blevet brugt i hovede og røv...

Fordi service er holdt er det jo ikke garanti for at det ikke fejler,spm er hvad der i levetiden er udskiftet..

Iøvrigt ved jeg også at enkelte af 4 matic modellerne havde knas med lejre i frontdiffet..
w211 sedan e280cdi v6 2007 avantgarde
Opgraderet med sportspakke og 19 amg/eftermonteret memorypakke,dynamisk førersæde,amg e55 bremser,h/k logic7,originalt canbus fyr,solgardin,distronic,Airmatic
Kommende retrofits: dynamisk passæde
tømreren
Indlæg: 1021
Tilmeldt: 12. nov 2012, 12:44
Geografisk sted: Hedehusene
Kontakt:

Re: Køb af R-320

Indlæg af tømreren »

Kører du langt nok i det daglige, i forhold til at købe en dieselbil....? Jeg går ud fra det er en 'R320 CDI' du har kig på....
W639 - Vito 120 Avantgarde - 2007
sølvsuper
Indlæg: 7
Tilmeldt: 5. mar 2016, 11:28

Re: Køb af R-320

Indlæg af sølvsuper »

Jeg kører mellem 25000 og 30000 tkm om året, så tænker jeg kommer op på et "gyldigt" km niveau :D
tømreren
Indlæg: 1021
Tilmeldt: 12. nov 2012, 12:44
Geografisk sted: Hedehusene
Kontakt:

Re: Køb af R-320

Indlæg af tømreren »

sølvsuper skrev:Jeg kører mellem 25000 og 30000 tkm om året, så tænker jeg kommer op på et "gyldigt" km niveau :D
Ikke i tilfældet af, dine daglige køreture ikke er af mindst 30 kilometer uden stop af motor.
W639 - Vito 120 Avantgarde - 2007
sølvsuper
Indlæg: 7
Tilmeldt: 5. mar 2016, 11:28

Re: Køb af R-320

Indlæg af sølvsuper »

Jeg har 42 km på job og selvfølgelig det samme hjem og det er 80 % på motorvej..
tømreren
Indlæg: 1021
Tilmeldt: 12. nov 2012, 12:44
Geografisk sted: Hedehusene
Kontakt:

Re: Køb af R-320

Indlæg af tømreren »

Så kommer dieselmotoren til sin ret :idea:
W639 - Vito 120 Avantgarde - 2007
sølvsuper
Indlæg: 7
Tilmeldt: 5. mar 2016, 11:28

Re: Køb af R-320

Indlæg af sølvsuper »

For at spørge lige ud - skal man holde sig væk og købe en alm kødkaret (galaxy,Sharan lign) for at undgå store regninger eller?
Synes jo bare Mercedes er et kvalimærke og 150 t km på tælleren burde vel være en "ny" bil.
Brugeravatar
Alex B J
Indlæg: 1983
Tilmeldt: 18. jan 2015, 18:47
Geografisk sted: Næstved

Re: Køb af R-320

Indlæg af Alex B J »

sølvsuper skrev:For at spørge lige ud - skal man holde sig væk og købe en alm kødkaret (galaxy,Sharan lign) for at undgå store regninger eller?
Synes jo bare Mercedes er et kvalimærke og 150 t km på tælleren burde vel være en "ny" bil.
Svært at svare på,da det er dig som bestemmer...

150000 km er 150000 km,det er ikke en ny bil!

Det er nok svært at opnå noget som giver dig samme komfort og kørerglæde end det du har i tankerne..
Bilen er dyr fra ny af og mercedes bruger andre løsninger end så mange andre bilmærker,derfor må du også forvente at den generelt kan være lidt dyrere at vedligeholde end andre..

Der hvor folk rigtig stejler er de faste udgifter i form af vægtafgift osv...

Du skal købe det du brænder for !
w211 sedan e280cdi v6 2007 avantgarde
Opgraderet med sportspakke og 19 amg/eftermonteret memorypakke,dynamisk førersæde,amg e55 bremser,h/k logic7,originalt canbus fyr,solgardin,distronic,Airmatic
Kommende retrofits: dynamisk passæde
sølvsuper
Indlæg: 7
Tilmeldt: 5. mar 2016, 11:28

Re: Køb af R-320

Indlæg af sølvsuper »

Du har selvfølgelig ret - det er ikke en ny bil. Mener bare at mange jo køber en Mercer der har kørt både 4 og 500,000 km og at de jo generelt kører langt. Hvis man skal købe feks en galaxy med samme km, så koster den jo lige så meget, dog nyrer men så vil jeg foretrække mercedes km istedet for ford, vw osv.
De faste udgifter de er jo som de er og store biler til store familier er bare dyrt....
Jeg tror jeg fortsætter min søgen efter en fed Mercer :D
Brugeravatar
Alex B J
Indlæg: 1983
Tilmeldt: 18. jan 2015, 18:47
Geografisk sted: Næstved

Re: Køb af R-320

Indlæg af Alex B J »

Fortsæt din søgen og fra start af få den bil med det udstyr du gerne vil have,det gælder også radiodelen som mange fejlagtig tror er udstyret med en masse modernet pjat som bt og mp3 afspil og hardisknavigation.skal du have det skal du sikre dig at bilen fra fabrikken er leveret med det udstyr..istedet for senere at opgradere med brugte dele osv psv..
w211 sedan e280cdi v6 2007 avantgarde
Opgraderet med sportspakke og 19 amg/eftermonteret memorypakke,dynamisk førersæde,amg e55 bremser,h/k logic7,originalt canbus fyr,solgardin,distronic,Airmatic
Kommende retrofits: dynamisk passæde
LarsK
Indlæg: 38
Tilmeldt: 31. mar 2015, 21:10

Re: Køb af R-320

Indlæg af LarsK »

Når du har fundet den du mener det skal være, kan du overveje at lade den gennemgå af en kyndig MB mekaniker eller evt. FDM. Du kan også undersøge bilens historik ved via stelnummeret at få et aut. Mercedesværksted slå bilen op og give dig en udskrift af, hvad der er lavet på den i dens levetid.

God fornøjelse

//Lars
sølvsuper
Indlæg: 7
Tilmeldt: 5. mar 2016, 11:28

Re: Køb af R-320

Indlæg af sølvsuper »

Tak for info.
Der er desværre ikke mange til salg, men tålmodighed betaler sig nok..
Mvh
Martin
Besvar