Køb af bil og garanti ?

Mercedes-Benz til hverdag og hobby
Tjansen
Indlæg: 10
Tilmeldt: 5. mar 2016, 09:34

Re: Køb af bil og garanti ?

Indlæg af Tjansen »

Det har du ret i, har ikke købt som beset. Dog synes jeg kan læse frem til, at ikke alt hører under reklamationen. Derfra synes jeg det er svært at finde ud af hvad der kan høre under og ikke hører under reklamationen.
Ville det være FDM man skulle spørge til råds hos, eller skal jeg bare prøve at hører forhandler om han er villig til at få klaret de fejl og mangler omkostningsfrit ?
Hr-Laursen
Indlæg: 52
Tilmeldt: 16. nov 2015, 20:29

Re: Køb af bil og garanti ?

Indlæg af Hr-Laursen »

Jeg ville høre forhandleren først. Hvis du går til FDM først kan der måske ryge lidt goodwill fra forhandlerens side. Men hvis han ikke er enig i at lave de ting de mener skal laves, så ville jeg kontakte FDM og lade forhandleren vide det på forhånd så han ved hvad han kan forvente. (På en pæn måde). Måske det er nok til at han udbedre manglerne fordi han ikke gider tave kampen.
ThomasDK
Indlæg: 239
Tilmeldt: 23. maj 2013, 18:36

Re: Køb af bil og garanti ?

Indlæg af ThomasDK »

Til inspiration:
  • Førestol kan ikke køre. Det er en defekt der burde have været oplyst.
    Gummi venstre forfjeder sidder forkert. Tør du tro på, at resten er monteret rigtigt?
    H+V afdækninger foran hjul revnet. Ved ikke.
    Panel vb sidder forkert og rust ved bagskærm. Det sker ikke ved kørsel, men en idiot har skruet på bilen.
    Panel hf sidder forkert. Det sker ikke ved kørsel, men en idiot har skruet på bilen.
    V-remm kæret.
    Computertest: Melder fejl på oliesensor. Fejl/udsættere på cylinder 1+2. Det er jo en defekt, enten kan bilen køre eller også kan den ikke.
Husk der er også noget der hedder at ophæve et salg, hvis ikke bilen lever op til forventningerne.
Ja man henvender sig altid til forhandleren først, forsøg at dokumentere så meget som muligt, og vil denne kun tale telefon og ikke maile så er der noget galt.

Hvis det ender i konflikt...

Min bror stod med en møgsag engang, uden at vide han havde en notorisk bilsvindler imod sig. En type som tilmed hidsede sig op og truede med DAF (det er jo bare en forhandler forening) og en masse sagsanlæg og hvad han nu kunne digte op.
Nåmen han henvendte sig først pænt - og blev blæst baglæns ud af døren. Og det eskalerde da forhandleren kom med trusler og lagde røret på under samtaler.

Så kontaktede han FDM som udemærket kendte forhandleren, men de ville helst ikke bruge tid på at tabe en sag imod ham. Det blev han mest rystet over, de afviste fuldstændigt at hjælpe. Så FDM er ikke den store skytsengel for bilfolket, det må du være klar over. Man kan ikke bare ringe til dem og eksekvere retfærdighed.

Nåmen min bror blev målrettet og han opdagede nu, at han havde retshjælp i hans forsikring, og han kontaktede en lokal advokat og spurgte om det kunne bruges, og det kunne det bestemt og de ville gerne tage hans sag.
Jeg skal love for, at han fik jurist klø for fuld skrue. Mails og trusler blev kortere og kortere og endte med et frivilligt forlig hvor km blev modregnet, og derefter fik pengene tilbage og købet ophævet.

Så hvis FDM sidder og nuldrer og ikke vil hjælpe, så brug en advokat igennem din retshjælp i din bil forsikring.
Min bror er ikke længere medlem af FDM, og kører i en fin ny bil.
Billede
2015 E350 Bluetec AMG/ 4 Matic/ Airmatic/ Fyr/ HarmanKardon/ Nightpackage
2010 E350 CDI Avantgarde /Airmatic /HarmanKardon Logic 7®
1999 E300TD Elegance (rust modellen)
Brugeravatar
BWJ
Indlæg: 3421
Tilmeldt: 3. mar 2009, 20:43
Geografisk sted: DK

Re: Køb af bil og garanti ?

Indlæg af BWJ »

Aprilsnar :lol:
ZOOM ZOOM.
ThomasDK
Indlæg: 239
Tilmeldt: 23. maj 2013, 18:36

Re: Køb af bil og garanti ?

Indlæg af ThomasDK »

Nej.... det er det faktisk ikke...
Billede
2015 E350 Bluetec AMG/ 4 Matic/ Airmatic/ Fyr/ HarmanKardon/ Nightpackage
2010 E350 CDI Avantgarde /Airmatic /HarmanKardon Logic 7®
1999 E300TD Elegance (rust modellen)
Brugeravatar
BWJ
Indlæg: 3421
Tilmeldt: 3. mar 2009, 20:43
Geografisk sted: DK

Re: Køb af bil og garanti ?

Indlæg af BWJ »

Nå det troede jeg bare, da udtalelsen omkring FDM og om de ville helst ikke bruge tid på at tabe en sag, i bedste fald er en injurierende udtalelse hvis der havde været noget at komme efter.
Og helt sort blev det, da det kan læses som om, at man bare kan kontakte en advokat hvis man har en forsikring for at få hjælp, - sådan foregår det bare ikke i den virkelige verden, hvis man vil gøre brug af en evt retshjælp, skal ens forsikringsselskab kontaktes som vurderer om sagen kan føres, og godkender brug af forsikringen, og ofte er det selskabets egne jurister der fører en evt sag - og et sådant forløb er ikke uden omkostninger.
ZOOM ZOOM.
ThomasDK
Indlæg: 239
Tilmeldt: 23. maj 2013, 18:36

Re: Køb af bil og garanti ?

Indlæg af ThomasDK »

Det var nu meget nemt, han blev rimeligt pissed over at FDM ikke engang ville gøre noget. Det sagde de sgu, og de kendte ham godt i forvejen.
Men du har lidt ret BWJ, det var hans indboforsikring han havde retshjælp. Han spurgte så en advokat lokalt i Holbæk om den kunne bruges, og det kunne den.
Han spurgte også forsikringsselskabet naturligvis, de skal jo altid ind over når man vil bruge dem. Om advokaten var udpeget af dem husker jeg ikke.
Om han endte med at betale et par tusind selv er lige meget, han stod med en dyr bil og en forhandler der havde snydt ham.

Fortæller historien hvis den kan være til inspiration og hjælpe andre.
Billede
2015 E350 Bluetec AMG/ 4 Matic/ Airmatic/ Fyr/ HarmanKardon/ Nightpackage
2010 E350 CDI Avantgarde /Airmatic /HarmanKardon Logic 7®
1999 E300TD Elegance (rust modellen)
Besvar