Så blev der booket tid til motoroptimering !

Mercedes-Benz til hverdag og hobby
Brugeravatar
Alex B J
Indlæg: 1983
Tilmeldt: 18. jan 2015, 18:47
Geografisk sted: Næstved

Så blev der booket tid til motoroptimering !

Indlæg af Alex B J »

Lørdag den 4 juni ryger den på rullefelt for en optimering som gerne skulle ramme omkring 270 hk og 600nm .
Jeg smider før og eftermåling op i denne tråd .

http://m.mrmotorsport.dk/
Vil udføre arbejdet i mit tilfælde.
w211 sedan e280cdi v6 2007 avantgarde
Opgraderet med sportspakke og 19 amg/eftermonteret memorypakke,dynamisk førersæde,amg e55 bremser,h/k logic7,originalt canbus fyr,solgardin,distronic,Airmatic
Kommende retrofits: dynamisk passæde
Brugeravatar
Martin_E320CDI
Indlæg: 373
Tilmeldt: 11. maj 2011, 18:44
Geografisk sted: 3360 Nordsjælland

Re: Så blev der booket tid til motoroptimering !

Indlæg af Martin_E320CDI »

Samme her og samme leverandør :)
E320 Avantgarde W211 R6 , årgang 2004, 19" alu , Distronic , El ratstamme , Harman Kardon logic , Kurvelys , Euro 4 Partikelfilter.
Kjensen
Indlæg: 103
Tilmeldt: 21. jul 2013, 21:00

Re: Så blev der booket tid til motoroptimering !

Indlæg af Kjensen »

Martin_E320CDI skrev:Samme her og samme leverandør :)

Hvad kan de få en E320CDI op på?
Brugeravatar
Alex B J
Indlæg: 1983
Tilmeldt: 18. jan 2015, 18:47
Geografisk sted: Næstved

Re: Så blev der booket tid til motoroptimering !

Indlæg af Alex B J »

Der hentes det samme på en 280 og en 320 cdi hvis det er V6 cdi om 642
w211 sedan e280cdi v6 2007 avantgarde
Opgraderet med sportspakke og 19 amg/eftermonteret memorypakke,dynamisk førersæde,amg e55 bremser,h/k logic7,originalt canbus fyr,solgardin,distronic,Airmatic
Kommende retrofits: dynamisk passæde
Kjensen
Indlæg: 103
Tilmeldt: 21. jul 2013, 21:00

Re: Så blev der booket tid til motoroptimering !

Indlæg af Kjensen »

Alex B J skrev:Der hentes det samme på en 280 og en 320 cdi hvis det er V6 cdi om 642
Min er en R6 fra 2003.
Samme bil Som Martin har anført, blot er hans et år nyere.
Brugeravatar
Alex B J
Indlæg: 1983
Tilmeldt: 18. jan 2015, 18:47
Geografisk sted: Næstved

Re: Så blev der booket tid til motoroptimering !

Indlæg af Alex B J »

Kjensen skrev:
Alex B J skrev:Der hentes det samme på en 280 og en 320 cdi hvis det er V6 cdi om 642
Min er en R6 fra 2003.
Samme bil Som Martin har anført, blot er hans et år nyere.
Cirka 250 hk
w211 sedan e280cdi v6 2007 avantgarde
Opgraderet med sportspakke og 19 amg/eftermonteret memorypakke,dynamisk førersæde,amg e55 bremser,h/k logic7,originalt canbus fyr,solgardin,distronic,Airmatic
Kommende retrofits: dynamisk passæde
Kjensen
Indlæg: 103
Tilmeldt: 21. jul 2013, 21:00

Re: Så blev der booket tid til motoroptimering !

Indlæg af Kjensen »

Alex B J skrev:
Kjensen skrev:
Alex B J skrev:Der hentes det samme på en 280 og en 320 cdi hvis det er V6 cdi om 642
Min er en R6 fra 2003.
Samme bil Som Martin har anført, blot er hans et år nyere.
Cirka 250 hk

Tak for svaret.
Brugeravatar
Martin_E320CDI
Indlæg: 373
Tilmeldt: 11. maj 2011, 18:44
Geografisk sted: 3360 Nordsjælland

Re: Så blev der booket tid til motoroptimering !

Indlæg af Martin_E320CDI »

Det skulle være muligt at hente ca 260 hvis ht pumpen kan levere diesel nok og andet hardware som turbo, dyser mm er ok. Har man partikelfilter som jeg har kan det godt sætte effekten lidt lidt men jeg har kun ifølge star ca 20 % aske i mit og cellerne er fine firkantede ved visuel inspektion. Jeg vil være tilfreds med 250 hk selv om at man bare kan skovle kul på den "gamle R6" uden problemer. Min har ihvertfald lagt materiel til en kleemann boks der har siddet der i mange år. Den er så pillet ud nu, da jeg ikke har det godt med den box, selvom bilen kørte fantastisk med boksen.
E320 Avantgarde W211 R6 , årgang 2004, 19" alu , Distronic , El ratstamme , Harman Kardon logic , Kurvelys , Euro 4 Partikelfilter.
Lars Hansen
Indlæg: 296
Tilmeldt: 27. jun 2014, 18:20

Re: Så blev der booket tid til motoroptimering !

Indlæg af Lars Hansen »

Hmm...

Jeg skal ikke tage modet helt fra de herre, men jeg er altså YDERST skeptisk overfor et firma som ikke garanterer, at bilen kan synes efter en tur i deres hænder.
Det er ret nemt at skrue lidt på forskellige parametre og hive 30% ekstra ud af "dikkeværket", men at gøre det samtidig med et løfte om, at bilen overholder gældende regler for emission, bør være et must og det gør de ikke.

Dette er det der står på siden:

Vigtig information ang. lovgivning

Det er op til kunden selv at sørge for nødvendige tiltag hvis bilen skal køre på offentlig vej.

Mrmotorsport kan ikke holdes ansvarlig over for myndigheder.


Og det er i mine øjne, en stor gang "gummi" i deres favør fordi de ikke behøver at tage hensyn til om bilen kan gå gennem det næste syn, uden at blive kasseret pga. manglende evne til at bestå emissions kravene, men bare kan tune løs.
Alle ved at optimal tuning, med flere kræfter for øje, absolut ikke gør noget godt for lovligheden af de udstødnings gasser bilen producerer og det skal man altså afgøre med sig selv, inden man får pillet ved ved herlighederne.

Jeg ville finde et firma der garanterer disse ting og ikke tuner mere på bilen, end at den glider glat gennem syn uden anmærkninger om for meget forurening.


MVH. Lars H
S211 E320 cdi 2008
MVH. Lars H
S211 E 320 cdi 2008
Brugeravatar
Alex B J
Indlæg: 1983
Tilmeldt: 18. jan 2015, 18:47
Geografisk sted: Næstved

Re: Så blev der booket tid til motoroptimering !

Indlæg af Alex B J »

Den tekst du hentyder til Lars arbejder alle efter som udfører dette(eks landberg),så det er ligesom at gå til mekaniker tør man stole på ham og det arbejde han udfører ...
Hvis et firma laver noget som ikke kan synes og har man udført meget arbejde,vil du ikke kunne undgå og hører om det .
Heldigvis er det optil folk selv om man stoler på dem man bruger ellers er alternativ en boks med strips i dit motorrum ...
Med sådanne operationer kommer man til at lægge ens tillid i andres hænder
Tingene har også altid været på eget ansvar !
w211 sedan e280cdi v6 2007 avantgarde
Opgraderet med sportspakke og 19 amg/eftermonteret memorypakke,dynamisk førersæde,amg e55 bremser,h/k logic7,originalt canbus fyr,solgardin,distronic,Airmatic
Kommende retrofits: dynamisk passæde
Lars Hansen
Indlæg: 296
Tilmeldt: 27. jun 2014, 18:20

Re: Så blev der booket tid til motoroptimering !

Indlæg af Lars Hansen »

Det har du for så vidt ret i Alex

Men jeg køber den altså ikke !

Hvis man laver den slags optimeringer, er der altid en stor risiko for at bilen ikke kan overholde gældende lovgivning vedrørende emission og forurening og det er altså ikke svært at holde køretøjet på den rigtige side, efter motoroptimering (læs: Flere kræfter)
Men skal bare sikre ikke at trække mere "guf" ud af bilen, end en objektiv måling efter endt arbejde, opfylder lovens krav.

Problemet heri består jo ved, at antallet af Hk og Nm er et direkte salgsparameter. Jo mere man lover, jo mere interessant er det for mange kunder og så er det, i mine øjne, lidt for "nemt" bare at skrue op og derefter kaste ansvaret fra sig ved at skrive sådan.

Som jeg skrev tidligere, er det faktisk ret nemt at trække endnu flere hypper ud, end de 30% mange lover, men selv med de 30% kan det være svært at sikre at bilen ikke forurener for meget (motorstand, kilometer, servicegrad, brændstofkvalitet etc.)
Hvorfor så ikke, som udgangspunkt, sikre at bilen kan klare emissions kravene og derefter sige: "Vi kan også trække 40-50% flere Hk ud af din dyt, men så kan den IKKE synes" ?


MVH. Lars H
S211 E320 cdi 2008
MVH. Lars H
S211 E 320 cdi 2008
Brugeravatar
Martin_E320CDI
Indlæg: 373
Tilmeldt: 11. maj 2011, 18:44
Geografisk sted: 3360 Nordsjælland

Re: Så blev der booket tid til motoroptimering !

Indlæg af Martin_E320CDI »

Hej Lars

Nu ved jeg ikke om du er på andre bilforum og kender omfanget af " chip" optimerede biler . På vagcars f.eks er der flere hundrede eller nok tusind med dieselbiler der er trukket lidt ekstra ud af .Der er mig bekendt ingen der slås med at få synet deres biler :lol:
E320 Avantgarde W211 R6 , årgang 2004, 19" alu , Distronic , El ratstamme , Harman Kardon logic , Kurvelys , Euro 4 Partikelfilter.
Lars Hansen
Indlæg: 296
Tilmeldt: 27. jun 2014, 18:20

Re: Så blev der booket tid til motoroptimering !

Indlæg af Lars Hansen »

Hey Martin


Jeg har primært været på BMW-fora og der har det ind imellem været den slags problemer.

Jeg siger ikke at en bil ikke kan blive synet efter optimering. Jeg har det bare svært ved, at et firma der lever af dette arbejde, ikke giver den garanti.
Alt hvad de skal gøre, er at sikre at de ikke tuner mere på bilen, end at den stadig overholder emissionskravene.

Men grundet en masse menneskers ligegyldighed og samme menneskers jagt efter flere kræfter (mange SIGER at de ønsker bedre økonomi...) er det med de 30% effekt forøgelse et salgsparameter og så virker det i mine øjne som om ovennævnte firma bare vil sælge Hk og så i øvrigt være ret ligeglad med deres kunders problemer med syn efterfølgende. Det kan de jo roligt gøre med den disclaimer de har på deres hjemmeside.

Det er bare ikke seriøst !


MVH. Lars H
S211 E320 cdi 2008
MVH. Lars H
S211 E 320 cdi 2008
Brugeravatar
BWJ
Indlæg: 3421
Tilmeldt: 3. mar 2009, 20:43
Geografisk sted: DK

Re: Så blev der booket tid til motoroptimering !

Indlæg af BWJ »

Her er lidt kold fakta.

Særligt for chiptuning.
Fra 1. august 2006 er der indført et særligt krav for dieselbiler om måling af røg under belastning.

Er bilen registreret første gang i 1997 eller senere, skal du også kunne fremvise dokumentation for brændstofforbruget efter tuning. Det skyldes, at den grønne ejerafgift er fastsat efter bilens forbrug.

Hvis du øger motoreffekten med op til 20 %, anses bilen for fortsat at være sikkerhedsmæssigt forsvarlig. Hvis motoren får øget effekten med mere end 20 %, er det nødvendigt med dokumentation fra PRODUCENTENS SIDE, der erklærer, at bilen er egnet til denne effektforøgelse. Dokumentationen kan bestå af, en erklæring fra bilfabrikanten om bilens egnethed for effektforøgelse eller evt. bilfabrikantens beskrivelse af, hvilke ændringer, der vil være nødvendige, hvis bilen fortsat skal være sikkerhedsmæssig forsvarlig. Andre former for dokumentation kan være TÜV godkendelse i henhold til Merkblatt 751 eller dokumentation for, at bilen er teknisk identisk med en anden variant, der har højere effekt.
https://www.trafikstyrelsen.dk/~/media/ ... 02011.ashx
ZOOM ZOOM.
Brugeravatar
Alex B J
Indlæg: 1983
Tilmeldt: 18. jan 2015, 18:47
Geografisk sted: Næstved

Re: Så blev der booket tid til motoroptimering !

Indlæg af Alex B J »

Og tak til bwj for lidt kold fakta .....nu er det tid til en kold fra kassen :mrgreen:
w211 sedan e280cdi v6 2007 avantgarde
Opgraderet med sportspakke og 19 amg/eftermonteret memorypakke,dynamisk førersæde,amg e55 bremser,h/k logic7,originalt canbus fyr,solgardin,distronic,Airmatic
Kommende retrofits: dynamisk passæde
Besvar