Side 3 af 4

Re: Så blev der booket tid til motoroptimering !

: 25. maj 2016, 08:14
af JTC
Det er også tit spøgsmålet jeg får når jeg arbejder med tuning "hvor meget kommer min bil til at yde bag efter"
Og som der skrives her, det kommer jo an på hvad den yder før tuningen og tit er problemet at turbo, manifold egr o.s.v. er tilsodet, så den ikke yder som den skal.

Så derfor gør jeg alt effekt forøgelse op i % :)

Re: Så blev der booket tid til motoroptimering !

: 25. maj 2016, 12:02
af Prkdelta
JTC skrev:Det er også tit spøgsmålet jeg får når jeg arbejder med tuning "hvor meget kommer min bil til at yde bag efter"
Og som der skrives her, det kommer jo an på hvad den yder før tuningen og tit er problemet at turbo, manifold egr o.s.v. er tilsodet, så den ikke yder som den skal.

Så derfor gør jeg alt effekt forøgelse op i % :)
8) :mrgreen:

Re: Så blev der booket tid til motoroptimering !

: 18. jun 2016, 11:27
af Alex B J
Som opfølgning havde jeg bilen på felt idag,dog kunne den ikke låses i gear uden at skifte op det gjaldt også i dynomode hvilket betød at aflæsning var ubrugelig..

Da vi skulle aflæse ecu,kunne den ikke aflæses fuldt ud pga det er en 280 cdi,det betyder så at der skal skæres hul i huset til ecu ,så den via printkort kan aflæses fuldt ud(torque limiters) der skal skrives og læses direkte til ecu via bdm tool

En normal 320 cdi vil kunne aflæses fuldt ud via obd og hvis det er en 5 trins vil den kunne låses i gear uden problemer

Jeg burde være i hus med det hele til næste weekend

Re: Så blev der booket tid til motoroptimering !

: 18. jun 2016, 12:33
af Kuha
Alex B J skrev:Som opfølgning havde jeg bilen på felt idag,dog kunne den ikke låses i gear uden at skifte op det gjaldt også i dynomode hvilket betød at aflæsning var ubrugelig..

Da vi skulle aflæse ecu,kunne den ikke aflæses fuldt ud pga det er en 280 cdi,det betyder så at der skal skæres hul i huset til ecu ,så den via printkort kan aflæses fuldt ud(torque limiters)

En normal 320 cdi vil kunne aflæses fuldt ud via obd og hvis det er en 5 trins vil den kunne låses i gear uden problemer

Jeg burde være i hus med det hele til næste weekend
Skal det forstås sådan at 280 ikke kan tunnes med OBD stikket, som normalt.

Re: Så blev der booket tid til motoroptimering !

: 18. jun 2016, 12:43
af Alex B J
Den kan godt læses via obd stik dog får du maks 30 hk ud af det ,pga du ikke kan udlæse ecu fuldt ud .
Skal det gøres optimalt og med maks udbytte af hk og nm skal den anden bank også udlæses og det er ikke muligt via obd pga det er en 280 cdi

Re: Så blev der booket tid til motoroptimering !

: 18. jun 2016, 13:17
af Kuha
Alex B J skrev:Den kan godt læses via obd stik dog får du maks 30 hk ud af det ,pga du ikke kan udlæse ecu fuldt ud .
Skal det gøres optimalt og med maks udbytte af hk og nm skal den anden bank også udlæses og det er ikke muligt via obd pga det er en 280 cdi
Ja man bliver klogere

Re: Så blev der booket tid til motoroptimering !

: 18. jun 2016, 17:51
af Alex B J
Kuha skrev:
Alex B J skrev:Den kan godt læses via obd stik dog får du maks 30 hk ud af det ,pga du ikke kan udlæse ecu fuldt ud .
Skal det gøres optimalt og med maks udbytte af hk og nm skal den anden bank også udlæses og det er ikke muligt via obd pga det er en 280 cdi
Ja man bliver klogere
Der står faktisk en del om det på de engelske forummer

In these "trouble ecus", there are simply two programs in there.
First, "common" 320cdi program, which can be read/write with the cable.
And 280cdi part, which decreases the power to lower lewel.
No cable can read this area.
Only way to mod that is full read/write with BDM-tool.
So, only way to get more power with cable is to cheat the injectors timingin 320cdi part.
280cdi part uses that map also.

Perhaps the pic tells, what I am trying to tell.

Re: Så blev der booket tid til motoroptimering !

: 18. jun 2016, 18:34
af Prkdelta
:?: min har efter en tur igennem OBD 225 HK og jeg fik den melding at hvis den fik en "skylning" så kunne den godt kommer op på de ca. 250 HK. Så jeg kan ikke forstå den melding som du kommer med :?:

Re: Så blev der booket tid til motoroptimering !

: 18. jun 2016, 18:38
af Alex B J
Nu er jeg ikke ene om den udmelding,jeg har lige spurgt en anden som også laver biler som er af samme mening..
En nem måde ville være at klone en 320 cdi ecu direkte over i og så har man de 224 hk,dem kan man jo så tune videre på ,det er bare ikke godt nok hvis man gerne vil have 270-280 hk...

Spm er hvad der er gjort i dit tilfælde?

Jeg kunne sagtens have fået 224 hk i dag(det kan laves via obd),men da det ikke er planen,så venter jeg til næste weekend hvor det rigtige værktøj er i hus..

Re: Så blev der booket tid til motoroptimering !

: 19. jun 2016, 09:56
af Martin_E320CDI
Du kan da aldrig hente 25 hk på en gearkasse skylning...hvem siger det ?? For ellers bliver det nok ventetid på skylninger .

Re: Så blev der booket tid til motoroptimering !

: 19. jun 2016, 10:09
af Alex B J
Martin_E320CDI skrev:Du kan da aldrig hente 25 hk på en gearkasse skylning...hvem siger det ?? For ellers bliver det nok ventetid på skylninger .
Uden at vide det kunne det også være en skylning af dyser osv,hvor der kobles en station til med special væske som kører i kredsløb..

http://www.rensdinmotor.dk/produkter/br ... iesel.aspx

Jeg har dog ingen erfaring med det..

Re: Så blev der booket tid til motoroptimering !

: 19. jun 2016, 18:52
af BWJ
Alex B J skrev:
Martin_E320CDI skrev:Du kan da aldrig hente 25 hk på en gearkasse skylning...hvem siger det ?? For ellers bliver det nok ventetid på skylninger .
Uden at vide det kunne det også være en skylning af dyser osv,hvor der kobles en station til med special væske som kører i kredsløb..

http://www.rensdinmotor.dk/produkter/br ... iesel.aspx

Jeg har dog ingen erfaring med det..

Og hvordan skulle man kunne køre en kredsløbsskylning af dyser, uden de er demonteret :shock:
Venter spændt på svaret. :wink:

Re: Så blev der booket tid til motoroptimering !

: 19. jun 2016, 18:58
af Martin_E320CDI
Det man gør ved en motorrens ( dyserens ) er at man udelukkende kører på additivet mens behandlingen står på :wink:

Jeg har ingen erfaring med behandlingen selv :)

Her er der en FDM test af behandlingen

http://www.fdm.dk/biler/vedligeholdelse ... -additiver

Re: Så blev der booket tid til motoroptimering !

: 19. jun 2016, 20:31
af BWJ
Martin_E320CDI skrev:Det man gør ved en motorrens ( dyserens ) er at man udelukkende kører på additivet mens behandlingen står på :wink:

Jeg har ingen erfaring med behandlingen selv :)

Her er der en FDM test af behandlingen

http://www.fdm.dk/biler/vedligeholdelse ... -additiver

Der står "special væske som kører i kredsløb" - det har jo ikke meget at gøre med at køre (brænde) ren additiv af ...

Re: Så blev der booket tid til motoroptimering !

: 20. jun 2016, 06:25
af Martin_E320CDI