Taxa afgift, Mercedes, kommende ændringer?

Mercedes-Benz til hverdag og hobby
Besvar
Aliaz
Indlæg: 324
Tilmeldt: 5. mar 2010, 21:20

Taxa afgift, Mercedes, kommende ændringer?

Indlæg af Aliaz »

For få år tilbage var der megen snak om, at det sandsynligvis ville være slut med Mercedes Taxa fordi de ville blive for dyre i indkøb for Taxa. Er det tilfældet pt?
Var det noget med, at de heller ikke kørte langt nok pr liter? ..men at de alligevel fik dispensation?

Er det noget med, at reglerne for taxa allerede er ændret eller bliver det igen snart? Kan ikke rigtigt finde det på nettet.
Tænker på om det snart kan være slut med mulighed for at købe en frikørt taxa.

Iøvrigt, der er vist meget delte meninger om, hvorvidt man godt kan springe til en frikørt taxa eller helt skal holde snitterne væk.
Hvis der er fejlfri FDM attest - er der så gode odds for at bilen pt er uden problemer?
A ve æ hvo'dan å hvorledes, men a kør' Mercedes. W212 E350 2014 BlueTec, avantgarde, sedan.
Tidligere: W211 E320 CDI 2007 Avantgarde, sedan.
Brugeravatar
Alex B J
Indlæg: 1983
Tilmeldt: 18. jan 2015, 18:47
Geografisk sted: Næstved

Re: Taxa afgift, Mercedes, kommende ændringer?

Indlæg af Alex B J »

Det med forbrug medførte at det var modeller med mindre motor str...

At købe en brugt taxa med eks 300000 på tæller afh jo ligesom alt andet ,hvad er skiftet undervejs.
Generelt har mange været folieindpakket så man må forvente at den lakmæssigt står pænt ...
w211 sedan e280cdi v6 2007 avantgarde
Opgraderet med sportspakke og 19 amg/eftermonteret memorypakke,dynamisk førersæde,amg e55 bremser,h/k logic7,originalt canbus fyr,solgardin,distronic,Airmatic
Kommende retrofits: dynamisk passæde
Hr-Laursen
Indlæg: 52
Tilmeldt: 16. nov 2015, 20:29

Re: Taxa afgift, Mercedes, kommende ændringer?

Indlæg af Hr-Laursen »

Så vidt jeg husker så skal alle taxa'er indregistreret i 2015 og derefter handles på samme måde som importbiler. Så hvis jeg husker korrekt kan det ikke vare længe før der kommer ændringer i priserne. De forhandlere som jeg talte med da jeg var på udkig efter en frikørt, mente alle sammen at prisen ville stige mellem 30-50.000kr. Men nu må vi se.
Besvar