Lille "sten" kalde vælte stor.. Mercedes... :/

Mercedes-Benz til hverdag og hobby
Besvar
jjakobse
Indlæg: 139
Tilmeldt: 22. jun 2010, 16:49
Geografisk sted: Horsens

Lille "sten" kalde vælte stor.. Mercedes... :/

Indlæg af jjakobse »

Synes jeg vil dele denne oplevelse med Jer....

Kom i søndags kørende fredeligt på motorvejen friskt fra sommerhus og dejligt vejr.. Solen skinner og der er ingen trafik, og vi kommer kørende i inderbanen og har i det hele taget meget lidt travlt.

Pludseligt ser jeg en genstand komme ud under kofangeren på den forankørende bil i min vejbane.. Når ikke at tænke andet end "hva faen er det?" før tingesten rammer et sted under bunden af bilen, og der lyder et brag af den anden verden... Fortumlet kigger jeg mig omkring, kabinen er indhyldet i røg, airbaggen i både loft og sæder er gået, og ungerne som sad og sov hyler i vilden sky....

Jeg kører hastigt i nødsporet, får gelejdet familien ud i rabatten med brændælder og tidsler, og så står vi ellers der... Går omkring og kigger lidt på bilen, intet at se..

Får ringet efter Falck og vi bliver alle hentet.. Nu står bilen ved Hessel, og den foreløbige skadeopgørelse siger, To airbags gået, tre selestrammere gået, ny "himmel", nye stolpebeklædninger, omlakering af kofanger og ny udstødning.. Jow Jow, jeg skal da nok blive populær hos forsikringsselskabet.. :/

Alt i alt en oplevelse jeg gerne havde været foruden, og jeg kan stadigvæk ikke lade være med at tænke på hvis sideairbag'en var røget i luften i min side istedet.. Så kan man jo kun gisne om hvordan udfaldet så ville have været..

Har besøgt bilen på værkstedet, og eneste man kan se, er en lille bule i en tværstiver midt på bilen.. som var den slået på med en hammer.. Utroligt at der ikke skal mere til. Denne gang var sikkerhedsudstyret ved at tage livet af os alle..
//
Jesper

Nuværende og tidligere MB'ere:

E320 CDI Avantgarde 2007
E220 CDI Classic 2008
E220 CDI Avantgarde 2007 (Totalskadet)
C250 TD Elegance 1996 (Solgt)
E270 CDI Classic 2000 (Solgt)
ThomasDK
Indlæg: 239
Tilmeldt: 23. maj 2013, 18:36

Re: Lille "sten" kalde vælte stor.. Mercedes... :/

Indlæg af ThomasDK »

Har den her genstand ramt lige på/ud for en airbagsensor?
Det er også mit mareridt, at køre i fuld fart på motorvejen med en oppustet airbag foran sig. :shock:
Godt der ikke skete noget med jer.
Og forsikringsselskabet klarer nok sit milliardoverskud alligevel :wink:
Billede
2015 E350 Bluetec AMG/ 4 Matic/ Airmatic/ Fyr/ HarmanKardon/ Nightpackage
2010 E350 CDI Avantgarde /Airmatic /HarmanKardon Logic 7®
1999 E300TD Elegance (rust modellen)
jjakobse
Indlæg: 139
Tilmeldt: 22. jun 2010, 16:49
Geografisk sted: Horsens

Re: Lille "sten" kalde vælte stor.. Mercedes... :/

Indlæg af jjakobse »

ThomasDK skrev:Har den her genstand ramt lige på/ud for en airbagsensor?
Det er også mit mareridt, at køre i fuld fart på motorvejen med en oppustet airbag foran sig. :shock:
Godt der ikke skete noget med jer.
Og forsikringsselskabet klarer nok sit milliardoverskud alligevel :wink:
Hej Thomas,

Når jeg får bilen retur skal jeg nok lige tage et billede af hvor tingesten ramte.. Bilen står stadigæk på værksted på tredje uge.. :shock:
//
Jesper

Nuværende og tidligere MB'ere:

E320 CDI Avantgarde 2007
E220 CDI Classic 2008
E220 CDI Avantgarde 2007 (Totalskadet)
C250 TD Elegance 1996 (Solgt)
E270 CDI Classic 2000 (Solgt)
asej
Indlæg: 53
Tilmeldt: 12. mar 2016, 23:55
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: Lille "sten" kalde vælte stor.. Mercedes... :/

Indlæg af asej »

Pyha - godt du kunne holde hovedet koldt dér og komme ind til siden.

Min bror prøvede at køre på motorvejen og pludselig sprang hans motorhjelm op og smadrede ind i forruden, der var også panik i den lille familie, for han kunne jo intet se - heldigvis fik han også reddet vognen ind til siden ved hjælp af spejle og sideruder, men det må være pænt frustrerende ikke at kunne se frem...

I øvrigt var det en lidt ældre nissan han havde købt af mig ... :roll:
MB C220 CDI Avantgarde '11 (S204) Stc. Aut.
jjakobse
Indlæg: 139
Tilmeldt: 22. jun 2010, 16:49
Geografisk sted: Horsens

Re: Lille "sten" kalde vælte stor.. Mercedes... :/

Indlæg af jjakobse »

asej skrev:Pyha - godt du kunne holde hovedet koldt dér og komme ind til siden.

Min bror prøvede at køre på motorvejen og pludselig sprang hans motorhjelm op og smadrede ind i forruden, der var også panik i den lille familie, for han kunne jo intet se - heldigvis fik han også reddet vognen ind til siden ved hjælp af spejle og sideruder, men det må være pænt frustrerende ikke at kunne se frem...

I øvrigt var det en lidt ældre nissan han havde købt af mig ... :roll:
hehe.. Den med kølerhjelmen har også altid stået for mig som lidt af en gyser.. Tjekker altid to gange at den nu også ER låst i hak når jeg har haft hjelmen åben. Det burde dog ikke kunne lade sig gøre, da der er backup låsning på, men det kan jo være sådan en anordning ikke findes i en gammel Nissan.. :)

Men ja, det gælder om at holde hovedet koldt i sådan situationer.. Ved ikke hvor "galt" det var gået hvis det var i førersiden at de var røget i luften, men nu ved jeg da hvor højt det lyder når det hele ryger i luften.. :D
//
Jesper

Nuværende og tidligere MB'ere:

E320 CDI Avantgarde 2007
E220 CDI Classic 2008
E220 CDI Avantgarde 2007 (Totalskadet)
C250 TD Elegance 1996 (Solgt)
E270 CDI Classic 2000 (Solgt)
asej
Indlæg: 53
Tilmeldt: 12. mar 2016, 23:55
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: Lille "sten" kalde vælte stor.. Mercedes... :/

Indlæg af asej »

jjakobse skrev:
hehe.. Den med kølerhjelmen har også altid stået for mig som lidt af en gyser.. Tjekker altid to gange at den nu også ER låst i hak når jeg har haft hjelmen åben. Det burde dog ikke kunne lade sig gøre, da der er backup låsning på, men det kan jo være sådan en anordning ikke findes i en gammel Nissan.. :)
Der var en backup krog man skulle skubbe til siden før man kunne åbne, men jeg ved ikke om den gav efter for rust eller om han ikke havde lukket hjelmen ordenligt.
MB C220 CDI Avantgarde '11 (S204) Stc. Aut.
Besvar