Kan man slå historik op på bil uden historie?

Mercedes-Benz til hverdag og hobby
Besvar
ulrikp
Indlæg: 97
Tilmeldt: 3. dec 2016, 22:38

Kan man slå historik op på bil uden historie?

Indlæg af ulrikp »

Jeg er nyslået Mercedesejer, og livet har lige fået lidt mindre skarpe kanter :)

Fik et super CVR/afhentningstilbud på en 2006 E220 CDI st.car, som jeg ikke kunne modstå. Der fulgte ingen service-bog med, så det var en totalt take it or leave it situation. Fik den først lige tjekket hos P.Christensen og mekanikeren var generelt imponeret over standen og havde ingen større indvendinger. Computeren fortalte bl.a. at alle geartallene (5-trins automat) var helt fine.

Med alle de computere der i sådan i en bil, tænker jeg om servicehistorik og større reparationer mon er lagret eller uploadet et sted, så man kan få lidt mere indblik i hvad der er lavet på den igennem tiden? Kunne nemt se at den havde nye luftstøddæmpere, bærearme og generator, men jeg gad godt vide om gearkassen f.eks. har været skiftet.

Nogle inputs?
W211 E220 CDi 2006 kombi

Chassis: 211.206
Motor: 646.961
Aut.gear: 722.699
Brugeravatar
BWJ
Indlæg: 3421
Tilmeldt: 3. mar 2009, 20:43
Geografisk sted: DK

Re: Kan man slå historik op på bil uden historie?

Indlæg af BWJ »

Tillykke med bilen.
Du kan køre forbi det nærmeste aut. Mercedes værksted, og få et komplet udskrift over historikken, har aldrig oplevet at det kostede noget :)
Man kan selvf. kun se de autoriserede service som er udført efter spec. andre uaut, kan dog også udfylde det elektroniske servicehæfte.
ZOOM ZOOM.
ulrikp
Indlæg: 97
Tilmeldt: 3. dec 2016, 22:38

Re: Kan man slå historik op på bil uden historie?

Indlæg af ulrikp »

Mange tak for svaret, det var lige det jeg håbede på! Vil svinge forbi MB én af dagene.
W211 E220 CDi 2006 kombi

Chassis: 211.206
Motor: 646.961
Aut.gear: 722.699
Besvar