Ude godt men hjemme bedst....

Mercedes-Benz til hverdag og hobby
Besvar
Gundestrup
Indlæg: 51
Tilmeldt: 9. mar 2011, 08:23

Ude godt men hjemme bedst....

Indlæg af Gundestrup »

Endelig hjemme.
Endelig hjemme.
Hej alle,

Det er efterhånden mere end 5 år siden jeg sidst var inde på dette forum. Derfor krævede det også lidt password-hurlumhej at logge ind igen :roll: Men til sidst lykkedes det :wink:

For lidt over 5 år siden udskiftede vi vores daværende E220 (W210) med godt 560.000 km på klokken med en Skoda Superb 2.0 TDI DSG ELEGANCE med 200.000 km på klokken. Det gjorde vi fordi vi dengang syntes vi fik markant mere bil for pengene ved Skoda end vi ville få ved at udskifte til en W211. Skodaen er et orgie i bagsæde- og bagagerumsplads. Den kører fantastisk og har tjent os problemfrit i 5 gode år men den har efterhånden rundet 410.000 km. Så for et stykke tid siden begyndte vi så småt at afsøge markedet for en afløser. Blikket har været vendt i mange forskellige retninger, fra BMW 520d over Audi A6, videre forbi Volvo V70 til C220. Den nyeste Superb var dømt ude fra start da designet på bagenden skar i øjnene på min hustru. 520d'eren var ligeledes hurtigt ude at spillet da vi ikke syntes vi her fik nok for pengene udstyrsmæssigt i forhold til både MB, Volvo og Audi. Med hensyn til Volvo'en dømte min hustru den ude på designet i kabinen som hun syntes var for koldt (jeg er tilbøjelig til at give hende ret). Valget stod således mellem en MB C220 og en Audi A6.

Igår formiddags skrev vi så under på slutsedlen på den kommende afløser til vores ellers udemærkede Superb. Som du fleste nok har gættet tabte Audi'en finalen. Ikke fordi den fejlede noget men af den simple grund at vi begge følte os hjemme i selvsamme sekund vi satte os til rette i C220'eren på prøveturen.

Så valget faldt på en MERCEDES C 220 T CDI BE AVANTGARDE AMG 7G AUT st.car. fra 2013 med 130.000 km på klokken. Vi er godt tilfredse og regner med at få mange gode km i den de kommende år. Tilbage er kun at væbne sig med tålmodighed og vente på at det bliver torsdag i næste uge hvor vi får den hjem i stalden.

Formålet med dette indlæg???? Tjaaaa - Det var vist bare at dele min glæde og tilfredshed over at være returneret til at være MB-ejer efter en håndfuld år hos en anden tysker.

God sommer til jer alle,

/Gundestrup
Senest rettet af Gundestrup 23. jun 2017, 14:49, rettet i alt 1 gang.
Med venlig hilsen

Gundestrup


MERCEDES C 220 T CDI BE AVANTGARDE AMG 7G AUT st.car.
Brugeravatar
BWJ
Indlæg: 3421
Tilmeldt: 3. mar 2009, 20:43
Geografisk sted: DK

Re: Ude godt men hjemme bedst....

Indlæg af BWJ »

Velkommen "hjem", og tillykke med bilen :D
Tør man spørge hvor i købte den ?
ZOOM ZOOM.
Gundestrup
Indlæg: 51
Tilmeldt: 9. mar 2011, 08:23

Re: Ude godt men hjemme bedst....

Indlæg af Gundestrup »

BWJ skrev:Velkommen "hjem", og tillykke med bilen :D
Tør man spørge hvor i købte den ?
Mange tak. Vi har købt den hos Molges biler i København.
Med venlig hilsen

Gundestrup


MERCEDES C 220 T CDI BE AVANTGARDE AMG 7G AUT st.car.
ThomasDK
Indlæg: 239
Tilmeldt: 23. maj 2013, 18:36

Re: Ude godt men hjemme bedst....

Indlæg af ThomasDK »

Forstår godt dine valg, Volvo er bare overdesignet.
Næste gang leder jeg efter en 4 Matic v6, kan jeg ikke finde en står den også på en A6 Quattro.
MED nedfældeligt bagsæde denne gang. :shock:

Kan godt se at med mine sølle 180.000km er der længe til jeg bør skifte endnu.

Tillykke med den lille ny. Dejligt med en boblende glædeshistorie.
Billede
2015 E350 Bluetec AMG/ 4 Matic/ Airmatic/ Fyr/ HarmanKardon/ Nightpackage
2010 E350 CDI Avantgarde /Airmatic /HarmanKardon Logic 7®
1999 E300TD Elegance (rust modellen)
Gundestrup
Indlæg: 51
Tilmeldt: 9. mar 2011, 08:23

Re: Ude godt men hjemme bedst....

Indlæg af Gundestrup »

ThomasDK skrev:Kan godt se at med mine sølle 180.000km er der længe til jeg bør skifte endnu.

Tillykke med den lille ny. Dejligt med en boblende glædeshistorie.
Ja med 180 tkm er den jo nærmest kun kørt til :wink:

Mange tak - Vi er stadig ovenud tilfredse med købet og nyder det hver gang vi triller afsted i den 8)
Med venlig hilsen

Gundestrup


MERCEDES C 220 T CDI BE AVANTGARDE AMG 7G AUT st.car.
Besvar