Forventet afskrivning?

Mercedes-Benz til hverdag og hobby
Besvar
mac85
Indlæg: 12
Tilmeldt: 27. nov 2014, 12:45

Forventet afskrivning?

Indlæg af mac85 »

Hej alle!

Jeg går pt og overvejer hvad min næste Mercedes skal være :)

Én af dem jeg har i spil, er en CLA45 AMG. Men i forhold til at regne lidt på hvad det egentlig koster at have sådan en, så har jeg svært ved at vurdere hvad afskrivningen cirka vil være (det er svært når der ikke er så stort et udvalg af forskellige årgange på fx Bilbasen at kigge på).

Hvis man nu fx købte en brugt CLA45 fra 2014 til cirka 700.000, hvor meget mindre tror I så cirka den ville være værd efter 3 år? På det tidspunkt vil den jo så være 6 år gammel, og formentlig have kørt 100-110k km i alt.

Er det 200.00 mindre? Eller mere/mindre? Håber at få nogle gode bud :)

Morten
Brugeravatar
BWJ
Indlæg: 3421
Tilmeldt: 3. mar 2009, 20:43
Geografisk sted: DK

Re: Forventet afskrivning?

Indlæg af BWJ »

Hvis du finder en tilsvarende på leasing, kan du som tommelfingerregel tage den mdl. ydelse og gang op, 1 gangsydelse skal ikke medregnes.
ZOOM ZOOM.
mac85
Indlæg: 12
Tilmeldt: 27. nov 2014, 12:45

Re: Forventet afskrivning?

Indlæg af mac85 »

BWJ skrev:Hvis du finder en tilsvarende på leasing, kan du som tommelfingerregel tage den mdl. ydelse og gang op, 1 gangsydelse skal ikke medregnes.
Tak for svar.

Så egentlig burde det være nok at sammenligne førstegangsydelsen på en leasing-pris med det man forventer at have af evt. finansieringsomkostninger ved et kontant køb? For så vil kontant køb (i det her prisleje) umiddelbart altid være mest fordelagtigt, når vi snakker rent privat og ikke kan trække moms eller andet fra...
Besvar