Køb af W203 C180 2001 2.0 benzin

Mercedes-Benz til hverdag og hobby
Besvar
kristianjensen
Indlæg: 1
Tilmeldt: 2. sep 2017, 11:25

Køb af W203 C180 2001 2.0 benzin

Indlæg af kristianjensen »

Hej og tak for medlemskab.

Jeg har set mig lun på ovenstående model og har været ude og prøvekøre den. Nøj en bil. Jeg var solgt med det samme. Jeg er dog kommet i tvivl om det er et godt køb grundet rust i døre, skærmkanter, og bagsmæk. Ellers fejler den ikke noget. Jeg har haft en pladsesmed med ude og kigge på den og han siger at det godt kan fikses. Han sagde noget med at det stål som er brugt ikke er særlig godt, og jeg er bange for at jeg skal bruge mange penge løbende for at få lavet rust. Har i nogle erfaringer med de her modeller?

Billede Billede Billede Billede Billede Billede Billede

PS. Jeg har ikke købt bilen endnu..
flychr
Indlæg: 205
Tilmeldt: 17. nov 2015, 21:19
Geografisk sted: Solrød Strand

Re: Køb af W203 C180 2001 2.0 benzin

Indlæg af flychr »

Jeg er dog kommet i tvivl om det er et godt køb

Det komme an på pris på bilen! men det er klart med det "look" skal bilen gennem gås også for rust man ikke lige kan se! forvendt ikke at bilen holder så mange år (uden store udgifter) Så det kan være et godt køb hvis du kan lave med lidt "små rust" som nok kommer igen! og leve tid måske er max 5-6 år??
chr
1996 c200 km 250000km ,kone bil 230TE 415000km år 1989 (90model) har haft 2 gange 300D en 1985 og 1987.
pullman
Indlæg: 130
Tilmeldt: 18. mar 2016, 06:03

Re: Køb af W203 C180 2001 2.0 benzin

Indlæg af pullman »

kristianjensen skrev:Hej og tak for medlemskab.

Jeg har set mig lun på ovenstående model og har været ude og prøvekøre den. Nøj en bil. Jeg var solgt med det samme. Jeg er dog kommet i tvivl om det er et godt køb grundet rust i døre, skærmkanter, og bagsmæk. Ellers fejler den ikke noget. Jeg har haft en pladsesmed med ude og kigge på den og han siger at det godt kan fikses. Han sagde noget med at det stål som er brugt ikke er særlig godt, og jeg er bange for at jeg skal bruge mange penge løbende for at få lavet rust. Har i nogle erfaringer med de her modeller?

PS. Jeg har ikke købt bilen endnu..
W203 model, har en tendens til at ruste særligt i tidliger årgange, men ellers vil jeg sige at det nok er en af de mest nemme MB at vedligeholde, de køre altid godt og behageligt, og er ikke vanvittigt dyre at skrue på, sammenlignet med en fx undervogn på en w211 som altid får ødelagt bære/styrekugle/bærearme og vibrationer i styretøj mv...
Andreas Gautier
Indlæg: 6
Tilmeldt: 11. apr 2022, 18:46

Re: Køb af W203 C180 2001 2.0 benzin

Indlæg af Andreas Gautier »

Står med samme udfordring....!
Købte en W203 C180 1,8 kompressor Avantgarde fra sidste måned i 2003, 230000 km.
Jeg har haft den mindre end et år og har allerede brugt 20000 kr på den ;-).
Okey de 6000 kr var på et dejligt anlæg.....

Den har rust de sædvanlige steder som de modeller har; bagskærme, dørstolper etc.
Skulle syne den sidste uge gik ik igennem pga af for meget rust i bagskærm.
Har heldighvis dygtige mekanikere der kan tænke også ud af boksen.
Problemet med bagskærme er "fejlkonstruktion" i folden... de har lavet en buge ( u formet vandrille) hvor vandet skulle løbe af. Problemet er at når den er beskidt med jord etc ligesom en tagrende så ligger vandet bare og fugter.
Har fået lavet bagskærme med en mere retvinklet vinkel (ikke Ubøjet) og sprøjtet en masse guf i så vandet ikke kan ligge og fugte.
Fuldstændigt åndsvagt at lave det med samme fejlkonstruktion og bare vente på det ruster igen. Som sagt man skal have mekanikere der kan tænke ud af boksen.

Fik lavet ved samme lejlighed et tæret bremserør bagtil. Det gjorde at mekaniker var helt inde og se oppe ved samlingerne og det var ikke et kønt syn.
Vi snakker samlingerne med stel og undervogn. Han sagde at medmindre jeg VIRKLEIG VIRKELIG elskede den bil skulle jeg sælge den med det samme.
Han vurderet at der var pladearbejde for min 20000 kr i samlingerne, vi snakker hele kabinen skal ud etc for at lave det ordentligt.
satte den til salg for 25000 og havde en køber til at komme idag.
Kørte en tur og fandt ud af at jeg VIRKELIG elsker den bil ;-).
Så jeg har valgt at beholde den, jeg har jo 2 år da den nu er synet til at nyde den.
Pt. er min holdning at jeg sparer op og får den lavet ordentlig i materialer der holder.
Men lad os nu se.... det kommer også an på hvordan damen kører de næste 2 år, helst uden omkostninger.
Men jeg elsker den bil, den kører og føles fantastisk og jeg elsker kabinen i avantgarde modellen. Jeg elsker aut. gearet og smiler hvergang jeg kører.
Vedhæftede filer
IMG_9968.JPG
Senest rettet af Andreas Gautier 12. apr 2022, 07:53, rettet i alt 1 gang.
Andreas Gautier
Indlæg: 6
Tilmeldt: 11. apr 2022, 18:46

Re: Køb af W203 C180 2001 2.0 benzin

Indlæg af Andreas Gautier »

flychr skrev: 4. sep 2017, 12:18
Jeg er dog kommet i tvivl om det er et godt køb

Det komme an på pris på bilen! men det er klart med det "look" skal bilen gennem gås også for rust man ikke lige kan se! forvendt ikke at bilen holder så mange år (uden store udgifter) Så det kan være et godt køb hvis du kan lave med lidt "små rust" som nok kommer igen! og leve tid måske er max 5-6 år??
chr
tror du har ret i at man skal op at se i samlingerne..... der ligger højst sandsynligt nogle gode arbejdstimer der.
Men alså levetid 5-6 år ? ja hvis den ikke bliver lavet ordentligt. På den anden siden hvis man virkelig elsker den bil kan man få den lavet ordentligt i bedre materialer og bestemmer selv hvorlænge man vil ha den.
Men ja vi snakker min 20000 kr i seriøst pladearbejde med dygtige folk det kan lave det og også se hvorfor det er kommet og lave det på en måde så det holder.
Men det koster.
Kærlighed ruster ikke ;-)
Andreas Gautier
Indlæg: 6
Tilmeldt: 11. apr 2022, 18:46

Re: Køb af W203 C180 2001 2.0 benzin

Indlæg af Andreas Gautier »

kristianjensen skrev: 2. sep 2017, 11:59 Hej og tak for medlemskab.

Jeg har set mig lun på ovenstående model og har været ude og prøvekøre den. Nøj en bil. Jeg var solgt med det samme. Jeg er dog kommet i tvivl om det er et godt køb grundet rust i døre, skærmkanter, og bagsmæk. Ellers fejler den ikke noget. Jeg har haft en pladsesmed med ude og kigge på den og han siger at det godt kan fikses. Han sagde noget med at det stål som er brugt ikke er særlig godt, og jeg er bange for at jeg skal bruge mange penge løbende for at få lavet rust. Har i nogle erfaringer med de her modeller?

Billede Billede Billede Billede Billede Billede Billede

PS. Jeg har ikke købt bilen endnu..
Købte du den??
Hvis ja hvordan går det med den?
Besvar