Diverse spørgsmål vedr. køb af brugt Mercedes A-klasse W176

Mercedes-Benz til hverdag og hobby
Besvar
AsgerR
Indlæg: 1
Tilmeldt: 30. okt 2017, 18:55

Diverse spørgsmål vedr. køb af brugt Mercedes A-klasse W176

Indlæg af AsgerR »

Hej derude

Jeg har tidligere haft en Audi A3 og en VW Scirocco, og nu har jeg så besluttet mig for at jeg for første gang vil prøve en Mercedes. Som ny indenfor Mercedes verdenen, har jeg selvfølgelig en del forskellige spørgsmål, før jeg kan begynde at søge efter den helt rigtige bil, og i den forbindelse håber jeg at jeg må stille en række blandede spørgsmål til Jer kendere?

1) Jeg er i tvivl om jeg skal vælge en A180 (1,6 122 HK) eller en A200 (1,6 156 HK). Jeg regner med at ligegyldigt hvilken bil jeg vælger, så bliver den OBD tunet. Når jeg kigger på diverse tuningssider, så skriver de at de kan tune både A180 og A200 til at få hele 175 HK. Men eftersom at de begge kan få 175 HK, vil det så sige at det i virkeligheden er præcist den samme motor der sidder i begge biler, men at den bare er elektronisk begrænset i A180 varianten?

2) Jeg vil have bilen med automatgear. Er der et bestemt antal NM som som 7-gears DCT gearkassen er lavet til at kunne klare? Jeg ved at inden for VW, der er deres lille DSG gearkasse lavet til at kunne klare 250 NM, så derfor skal man sørge for at holde denne begrænsning når man chiptuner bilen.

3) Jeg har ikke råd til en af de helt nye årgange som fx. 2015, 2016 eller 2017. Men vil I anbefale at jeg går efter en 2013 eller 2014 model fremfor at spare nogen penge og så bare købe en fra 2012? Sker der nogen ændring på bilen et bestemt år, som man skal gå efter?

4) Er det muligt at eftermontere de nye moderne LED forlygter på en bil, som er født med de gamle halogen forlygter? Jeg har selvfølgelig selv søgt lidt rundt, og det eneste jeg har kunne finde ud af er at det er hamrende dyrt at opgradere lygterne. Men det kan jo være der var en af Jer der kender et trick.

5) Er der noget bestemt udstyr, som I tænker at det skal man bare have i en Mercedes A-klasse? Er der noget som jeg efter Jeres erfaring bør prioritere ekstra højt når nu jeg starter min søgen?

Jeg håber at I vil tage Jer til til at hjælpe en nybegynder i gang :-)

Asger Ravn, Horsens
Besvar