Opti Coat Pro+ coating

Mercedes-Benz til hverdag og hobby
Besvar
Dehn-Jensen
Indlæg: 22
Tilmeldt: 26. feb 2018, 17:16

Opti Coat Pro+ coating

Indlæg af Dehn-Jensen »

Hej
I et facebook forum er jeg blevet opmærksom på et firma, der kan udføre coating med en keramisk forsegling af bilens lak.
Er der nogen her i dette forum der kender produktet?
Holder det 7 år som producenten lover?
Med venlig hilsen
Michael Dehn-Jensen
Med venlig hilsen
Michael Dehn-Jensen
--------------------------
V250 Marco Polo Campermodel årgang 2017, tidligere Viano Marco Polo 2,0 Campermodel årgang 2006.
ThomasDK
Indlæg: 239
Tilmeldt: 23. maj 2013, 18:36

Re: Opti Coat Pro+ coating

Indlæg af ThomasDK »

Arrrrhhh... mon....

Hvis det var sandt havde man nok læst om det i dagspressen, interesse fra bilfabrikkerne selv eller forsiden af ingeniøren.
Keramisk forsegling - den var da meget sjov....
Billede
2015 E350 Bluetec AMG/ 4 Matic/ Airmatic/ Fyr/ HarmanKardon/ Nightpackage
2010 E350 CDI Avantgarde /Airmatic /HarmanKardon Logic 7®
1999 E300TD Elegance (rust modellen)
Dehn-Jensen
Indlæg: 22
Tilmeldt: 26. feb 2018, 17:16

Re: Opti Coat Pro+ coating

Indlæg af Dehn-Jensen »

ThomasDK du ved så altså ikke noget om det?
Med venlig hilsen
Michael Dehn-Jensen
--------------------------
V250 Marco Polo Campermodel årgang 2017, tidligere Viano Marco Polo 2,0 Campermodel årgang 2006.
Brugeravatar
BWJ
Indlæg: 3421
Tilmeldt: 3. mar 2009, 20:43
Geografisk sted: DK

Re: Opti Coat Pro+ coating

Indlæg af BWJ »

Der kommer nok snart nogen som tilbyder 15 år :lol:
http://www.ditec.dk/bilpleje-tjenester/ceramic-ultra
ZOOM ZOOM.
Dehn-Jensen
Indlæg: 22
Tilmeldt: 26. feb 2018, 17:16

Re: Opti Coat Pro+ coating

Indlæg af Dehn-Jensen »

BWJ du ved altså heller ikke noget om det!
Med venlig hilsen
Michael Dehn-Jensen
--------------------------
V250 Marco Polo Campermodel årgang 2017, tidligere Viano Marco Polo 2,0 Campermodel årgang 2006.
Brugeravatar
BWJ
Indlæg: 3421
Tilmeldt: 3. mar 2009, 20:43
Geografisk sted: DK

Re: Opti Coat Pro+ coating

Indlæg af BWJ »

Dehn-Jensen skrev:BWJ du ved altså heller ikke noget om det!
Næe men du kan også blive klogere her https://www.motorcykelgalleri.dk/forum/ ... ing_af_bil
Læg mærke til at bilen skal efterbehandles hver 18 md, hvis 9 års garantien skal være aktiv, hvad er den så værd :shock:
En anden får fastsiddende flyverust, som producent påstår ikke kan lade sig gøre.
Brug hellere pengene på en dusk til konen og en tur i byen, det er en bedre investering :lol:
ZOOM ZOOM.
Dehn-Jensen
Indlæg: 22
Tilmeldt: 26. feb 2018, 17:16

Re: Opti Coat Pro+ coating

Indlæg af Dehn-Jensen »

Jeg vil gerne give en opdatering til dette punkt.

Jeg tog chancen og fik bilen behandlet med Opti Coat Pro+ hos Buledoktoren i Gladsaxe.

Jeg fik et godt tilbud og på kr. 6.400 for coating af min V250 Marco Polo Camper med metallak.
Der er 7 års garanti, mod at man møder op hvert år til en gratis kontrol, hvor bilen bliver vasket (gratis) og gennemgået for eventuelle skader i coatingen.
En eventuel udbedring af skadet coating udføres uden beregning.

Min erfaring med produktet efter 10.000 kilometers kørsel i Danmark, Norge, Sverige og Tyskland er, at skidtet altså ikke sætter sig fast på bilen.

Bilen fremstår hele tiden fin og nypoleret, uden at jeg skal polere den, kun vaske den.

Jeg vasker bilen sjældnere end før og når jeg vasker bilen, håndvask eller med højtrykslanse, skal jeg bruge mindre vand og sæbe og selv fastsiddende insekter på fronten vaskes nemt af, uden brug af skrappe specialmidler, som jeg blev nødt til at benytte tidligere.

Jeg har tidligere kørt i en Viano 2.0 Marco Polo Campermodel med metallak, faktisk i 11 år, så jeg har "lidt" at sammenligne med.

Jeg har overhovedet ikke fortrudt og kan kun opfordre andre til at gøre noget lignende.
Med venlig hilsen
Michael Dehn-Jensen
--------------------------
V250 Marco Polo Campermodel årgang 2017, tidligere Viano Marco Polo 2,0 Campermodel årgang 2006.
Besvar