Side 1 af 1

MB E280 CDi

: 28. feb 2008, 20:39
af Administrator
Hej,
Jeg er idag ejer af en E320 CDi årgangs Dec 2000 og skal skifte i slutningen af året.
Jeg har en forkærlighed for 6 cyl så det bliver nok en E280 eller E320.
model W211 ikke ældre end medio 2005.
Er der nogen herinde der har erfaring med disse modeller/årgange?
Hvad skal jeg især være opmærksom på omkring mekanik?
Håber at I kan give nogle gode svar.

: 28. feb 2008, 23:08
af Administrator
Er det række 6 eller v6 motoren du er ude efter?

MBE280

: 29. feb 2008, 09:47
af Administrator
Jeg vil gerne gå efter V6 men vil jo gerne høre om fordele og ulemper og ved at vælge den ene fremfor den anden?

: 29. feb 2008, 22:44
af Administrator
Hvis du vælger R6 så skal det være en 320 da den er kraftigere og mindre tørstig end 280 fordi R6 280 kører med partikelfilter.
R6 motoren er meget solid. De kan finde på at knække pinboltene til udstødningsmanifolden ved cylinder 1 og/eller 6. I værste fald skal toppen af for at fjerne rester af pinbolte.
Nogle af dem kan også lave små knæk-lyde ved jævn acceleration som kommer fra hovedleje nr.1 i motoren og mig bekendt er der vist ingen løsning på det men hæng mig ikke på det...

V6'eren kører bedre. Alt efter økonomi og temperament vælger du 280 eller 320 (helst 320 :wink: ).
Disse motorer kan have dårlige forkæder, indsugningsmanifolde og turbolader men er ofte fixet i garantiperioden.

E280/320

: 29. feb 2008, 23:18
af Administrator
Tak.......det er bare super godt at få nogle gode tekniske råd om dette...så tak for det.

Det næste spørgsmål er så..........selvom jeg har et ok værksted idag....vil det være interessant om I andre har et godt mindre værksted der bare ved noegt om MB og rep/service etc.

: 29. feb 2008, 23:31
af Administrator
Tja.... for et stykke tid siden fik vi en nyere ML'er med smadret turbo, fordi man havde skiftet luftfiltre eller dieselfilteret og havde sat indsugningsrøret forkert dermed skubbet gummipakningen ind i turboen!

Så skiftede de selv turboen... men tømte ikke intercooleren for motorolie som turboen havde spildt!

Da den havde stået i tomgamg et stykke tid, begyndte motoren at tage omdrejninger fordi olien som lå i intercooleren begyndte at dampe.

Det endte med en ny motor!

Altså det er ikke altid billigt at spare :wink: