Registreringsafgift på 0 kr.

Alt om import og eksport, samt leasing af Mercedes-Benz biler
Besvar
Larsi
Indlæg: 2
Tilmeldt: 1. aug 2022, 17:20

Registreringsafgift på 0 kr.

Indlæg af Larsi »

Hej,

jeg er lige blevet den lykkelig ejer af min første veteranbil 500se fra 87. Bilen er købt af en dansker som har indregistrerede vognen i dk 2010 og betalte registreringsafgiften dog uden at få sat danske plader på idet den blev kørt til Spanien og blev indregistreret dernede (den er ikke eksporteret og derved ingen afgift retur ved eksport). Den har lige gået igennem toldsynet og jeg spankulere over til motorkontoret om forventning at kunne få udleveret nummerplader. Men jeg har ansøgt om at få den værdiansat til 0 da systemet åbenbart ikke kan håndtere denne simple sag. Så nu kan der gå op til fem uger før svaret kommer dog blev jeg oplyst om det gik hurtigere når man skriver noget i bemærkningsfeltet. Jeg får original kvitteringen på toldsyn/registrering af motorkøretøj fra 2010 på mandag. Er der nogen som har erfaring med om det går hurtigere hvis man kontakter værdiansættelses enheden pr. telefon? Og mon det kan hjælpe jeg har dette dokument samt den originale spanske registreringsattest?
Brugeravatar
BWJ
Indlæg: 3421
Tilmeldt: 3. mar 2009, 20:43
Geografisk sted: DK

Re: Registreringsafgift på 0 kr.

Indlæg af BWJ »

Hvor blev registreringsattesten fra 2010 af, da registreringsafgiften blev betalt ?
ZOOM ZOOM.
Larsi
Indlæg: 2
Tilmeldt: 1. aug 2022, 17:20

Re: Registreringsafgift på 0 kr.

Indlæg af Larsi »

Tak for dit spm, jeg netop fået mine plader i dag og en teknisk nul-afgørelse. Så alt er i den smukkeste orden:-)
Besvar