Afgift C w203

Alt om import og eksport, samt leasing af Mercedes-Benz biler
Besvar
Brugeravatar
Administrator
Site Admin
Indlæg: 2327
Tilmeldt: 28. feb 2009, 23:37

Afgift C w203

Indlæg af Administrator »

Hentet en C203 årg. 2000 125000 km. i god stand.
Nogen der har en aktuel vurdering/afgift her ?
Hvordan er det i øvrigt i forhold til finanskrise mv. hvor brugtvognspriserne jo er faldet pænt, - er det sådan at man efterhånden kan se det i Told & skats vurderinger ?? eller skal man ikke forvente at de retter ind sådan lige med det samme... :?:
Brugeravatar
Administrator
Site Admin
Indlæg: 2327
Tilmeldt: 28. feb 2009, 23:37

Indlæg af Administrator »

www.skat.dk

Der kan du se hvad afgiften har været på de forskeldige biler gemmen tiden.
Ellers tag du bare en 5 - 7 ann. med fra forskeldige forhandler med til skat når du vil have afgiften oplyst, hvis de priser de kommer med er helt tosset.

Min Audi V8 fra 91 faldt fra 85000 til 75000 bare ved at have to ann. med.
Brugeravatar
Administrator
Site Admin
Indlæg: 2327
Tilmeldt: 28. feb 2009, 23:37

Indlæg af Administrator »

Ikke prøvet forløbet endnu - men hvis man kører til toldsyn og derefter ud og betaler forhåndsbeløbet hos skat, så kommer man vel ikke i kontakt med Skat direkte ?? det er vel kun hvis man klager over den senere & endelige vurdering at man har denne mulighed - el. er der noget jeg har misforstået ??
Brugeravatar
Administrator
Site Admin
Indlæg: 2327
Tilmeldt: 28. feb 2009, 23:37

Indlæg af Administrator »

Et toldsyn koster jo kun, hvad er det: 500,00 kr.
Og så kan du køre ud og få en forhåndspris.
Eller kik på den HP jeg har linket til.

Da jeg hentede min Jeep havde jeg ringet til skat og fået en ca. pris og
den holdte ganske godt.
Brugeravatar
Administrator
Site Admin
Indlæg: 2327
Tilmeldt: 28. feb 2009, 23:37

Afgft ved inport af brugte biler

Indlæg af Administrator »

Registreringeafgiften på en importbil retter sig efter handelsprisen i Danmark incl moms og afgift. Det vil sige at når brugtpriserne er faldet i Danmark bliver afgiften også mindre. Tag endelig så mange annoncer mv. på tilsvarende biler også biler der er f. eks 1-2 år ændre eller myere med til Skat.
Bilen skal synes og toldsynes og du skal medbringe den originale registreringsattest. Det koster 180 kr. Du vil så få en pris der er gældende i tre måneder, men bordet fanger ikke. Hvis du ikke vil indføre den nu, lader du bare vær go du har kun tabt de 180 kr.
Jeg kan ikke anbefale at se på tidligere vurderinger på skats hjemmeside, med mindre de er vædisat indenfor de sidste 2 måneder. Se hejjere på alt hvad der hedder bilbaser m.v.
Registreringsafgiftloven foreskriver at bilen vurderes efter handelsprisen på et tildvarende køretøj i danmark.
Du er velkommen til at kontakte mig (karsten@schack-meyer.dk eller 40203949)
mvk Karsten
Besvar