Ny afgift

Alt om import og eksport, samt leasing af Mercedes-Benz biler
Besvar
Smoller
Indlæg: 35
Tilmeldt: 3. mar 2009, 23:01
Geografisk sted: Hjørring

Ny afgift

Indlæg af Smoller »

Jeg har lige været hos SKAT og betalt afgift for min MB 450SL.

Jeg kontrollerede på SKATs hjemmeside. Alle der har betalt afgift for denne model sidste år skulle af med 40425 kr.

Det skulle jeg også betale, men ud over det, skulle jeg betale en ekstra afgift på 9000 kr.

Deres forklaring var at man sætter en norm på at en bil kan køre 16 km/l og for hver km/l den ikke kan det skal man betale 1000 kr og da de havde sat min bil til at kunne køre 7 km/l blev det til 9000 kr ekstra i afgift. Sur r..

Har I hørt om denne nye afgift. Jeg har ikke fundet noget om den.
Sune
Brugeravatar
Jan-DK
Indlæg: 96
Tilmeldt: 3. mar 2009, 15:27
Geografisk sted: Hvalsø

Indlæg af Jan-DK »

"Hvis" de ikke har belæg for den metode har du en god sag ved EB og BT.

Jeg har ikke hørt om den metode før.
For 2 år siden fik jeg en Audi V8 fra 1991 på plader og der var ikke snak for dette.
Smoller
Indlæg: 35
Tilmeldt: 3. mar 2009, 23:01
Geografisk sted: Hjørring

Indlæg af Smoller »

Jeg prøver lige at skrive til FDM først. Jeg vender tilbage med et eventuelt svar.
Sune
ThomasD
Indlæg: 15
Tilmeldt: 13. mar 2009, 20:42
Geografisk sted: Hellerup

Indlæg af ThomasD »

Hej

Jeg betalte 46.000 i afgift for min 1973 350SL sidste år. Om det var inklusive en strafafgift skal jeg ikke kunne sige, men generelt så beregnes afgiften efter vognens nyvognspris uden afgift når den er mere end 35 år gammel.

Hilsen Thomas
Smoller
Indlæg: 35
Tilmeldt: 3. mar 2009, 23:01
Geografisk sted: Hjørring

Indlæg af Smoller »

Jeg har haft kontakt med FDM Classic.
De er blevet gjort opmærksom på at Skat fra d. 1. marts i år er begyndt at tage den ekstra afgift, og de vil tage sagen op i deres næste nummer, da de mener det er en urimelig afgift at betale for en veteranbil.

På min opgørelse om registreringsafgift fra Skat kan man se den ekstra afgift er postreret som et økotillæg.
Sune
500sec
Indlæg: 5
Tilmeldt: 10. mar 2009, 21:59

extra afgift

Indlæg af 500sec »

hej
jeg var lige inde på skat's hjemmesiden, med afgifter

jeg lavede lige en beregning på min 500 sec, og den var lige som den

var da den kom på plader sidste år, skulle de så ikke have lavet den om,

og der står heller ikke noget om den afgift, når den er under 16/kmL

jørgen
Smoller
Indlæg: 35
Tilmeldt: 3. mar 2009, 23:01
Geografisk sted: Hjørring

Indlæg af Smoller »

Jep, det var også derfor jeg blev lidt forundret, men følg med i næste nummer af FDM Classic.
Sune
henrik s
Indlæg: 9
Tilmeldt: 2. mar 2009, 22:43

den er god nok

Indlæg af henrik s »

...desværre. Afgiften er indført d. 1. marts i år. Det er i virkeligheden nok mere skattepolitik end miljøpolitik. Men, hvad kan man ellers forvente af politikere i dag?
tandrup
Indlæg: 1
Tilmeldt: 20. maj 2009, 14:49
Geografisk sted: Sønderborg

Re: Ny afgift

Indlæg af tandrup »

Smoller skrev:Jeg har lige været hos SKAT og betalt afgift for min MB 450SL.

Jeg kontrollerede på SKATs hjemmeside. Alle der har betalt afgift for denne model sidste år skulle af med 40425 kr.

Det skulle jeg også betale, men ud over det, skulle jeg betale en ekstra afgift på 9000 kr.

Deres forklaring var at man sætter en norm på at en bil kan køre 16 km/l og for hver km/l den ikke kan det skal man betale 1000 kr og da de havde sat min bil til at kunne køre 7 km/l blev det til 9000 kr ekstra i afgift. Sur r..

Har I hørt om denne nye afgift. Jeg har ikke fundet noget om den.
Hej
Jeg er ved at forhandle om køb af en 350 SL (import fra USA 1972) og har fra Skat fået oplysning om de nye regler. Så vidt jeg forstod er afgiften dog også nedsat idet der regnes fra nypris uden afgift. 40% heraf betales der 105% afgift. Hertil lægges de X tusinde kr. som udgør "km/l" afgiften. Det kunne interessere mig at vide hvor gammel din 450 er? Den jeg har kig på er der ikke betalt told og moms af. Ved du hvorledes det udregnes når bilen er blevet importeret for 3-4 år siden af en dansk amerikaner som er vendt hjem?[/quote]
Knud
Smoller
Indlæg: 35
Tilmeldt: 3. mar 2009, 23:01
Geografisk sted: Hjørring

Indlæg af Smoller »

Min er en årgang 73.
Når den kom til landet for 3-4 år siden mener jeg ikke der er noget med importmoms og told. Ejeren har sikkert betalt told da han nok har importeret den som flyttegods. Hvis han har gjort det skal han bare lade være med at sælge den første halve eller hele år, så er der ingen importmoms.
Det er der i øvrigt heller ikke hvis du importerer en veteranbil, så skal du kun betale 5% told, ikke 10% told + 25% moms som det ville være hvis det ikke var en veteran.
Sune
chili
Indlæg: 5
Tilmeldt: 10. apr 2009, 15:24

Indlæg af chili »

Hejsa, har lige betalt afgift på min 560 SEC 1988, havde brugt SKATS regnemaskine og fik ingen ekstra afgift pålagt, iøvrigt fremgår den afgift som i snakker om, også på deres "regnemaskine" så der var ingen overraskelser, og fik iøvrigt en rigtig god behandling Hilsen "Chili"
Besvar