Shipping fra USA 450 sl årg 1973

Alt om import og eksport, samt leasing af Mercedes-Benz biler
Besvar
Olda
Indlæg: 4
Tilmeldt: 4. dec 2010, 13:40

Shipping fra USA 450 sl årg 1973

Indlæg af Olda »

Hej Alle

Jeg er ny i dette forum.
Jeg er igang med at finde en 450 sl i USA og forhandler pt. med nogle stykker om mulig køb.
Jeg har behov for lidt hjælp eller kontakter omkring hjem transport, Er der nogen som kan anbefale et godt shipping firma som kan handle det hele. Afhentning af bilen hos sælger og betaling samt hjemtransport.
Er der nogen som kender et af de firmaer som man kan få til at undersøge - vurdere bilen inden køb.

Ole D
Brugeravatar
Administrator
Site Admin
Indlæg: 2327
Tilmeldt: 28. feb 2009, 23:37

Re: Shipping fra USA 450 sl årg 1973

Indlæg af Administrator »

Vil du importere en klassisk bil fra USA, kan du spare rigtig mange penge i told og moms ved at indføre den via Holland, skriver MotorClassic, FDMs magasin om klassiske biler.

Selvom reglerne for import af klassiske biler fra lande uden for EU blev strammet sidste år, kan du stadig slippe med at betale blot seks procent i indførselsafgift, hvis du tager bilen hjem via Holland. Det skriver MotorClassic, FDMs store magasin om klassiske biler.

Siden november 2009 er klassiske biler fra ikke-EU-lande blevet pålagt 10 procent i told plus 25 procent moms ved import direkte til Danmark; tidligere var de toldfri og blev kun pålagt fem procent moms. ”Men hollænderne anerkender stadig, at klassiske biler er samlerobjekter. Derfor er de toldfri og slipper billigt i moms, hvis de er originale og mindst 30 år gamle”, siger MotorClassics chefredaktør, Bo Christian Koch.

Som borger i et EU-land bestemmer du selv, hvor din klassiske bil skal indføres og toldbehandles, og der er mange penge at spare: ”Har bilen stået dig i 100.000 kr., når den passerer grænsen til EU, slipper du i Holland med 6.000 kr. i moms, mens du i Danmark skal af med 37.500 kr. i told og moms”, fortæller Bo Christian Koch. Han understreger dog, at man selv skal hyre en advokat og føre sagen i udlandet, hvis der opstår problemer.

Kilde: FDM

Læs mere her: http://www.fdm.dk/pressemeddelelser/spa ... ker-import
Smoller
Indlæg: 35
Tilmeldt: 3. mar 2009, 23:01
Geografisk sted: Hjørring

Re: Shipping fra USA 450 sl årg 1973

Indlæg af Smoller »

For to år siden importede jeg en magen til (450SL årg. 73) fra Californien, som jeg havde købt over E-bay. Jeg fik Dream Machines i Varde til at klare det hele og jeg skulle først betale da jeg hentede bilen i containerhavnen i Aarhus. Deres kontaktperson i LA sørgede for at den kom i en container, kørt til Houston med tog og derefter sejlet til DK. De ordnede alle papirer og alt var i den skønneste orden og jeg kan klart anbefale dem. Dengang kostede det 24500 for fragt + told og omkring 50000,- for at få den indregistreret.
Sune
Besvar