E320 (W210) - Rust??.. Er det sandt?

Alt om import og eksport, samt leasing af Mercedes-Benz biler
Besvar
MB1967
Indlæg: 4
Tilmeldt: 3. jun 2011, 11:55

E320 (W210) - Rust??.. Er det sandt?

Indlæg af MB1967 »

Hej Forum

Jeg tænker på at importere en E320 (W210), årgang 1997-99 fra Tyskland, men har hørt at de kan have et rust-problem.. er der nogen her, der har hørt det samme eller er der nogen som har erfaring med dette?
300E sportline -90
230TE -91
190E 2.0 -88
Brugeravatar
BWJ
Indlæg: 3421
Tilmeldt: 3. mar 2009, 20:43
Geografisk sted: DK

Re: E320 (W210) - Rust??.. Er det sandt?

Indlæg af BWJ »

Hvis du har fundet én fra den årgang, ja så er der da en tilbage :D :D :D :D
ZOOM ZOOM.
mercelsker
Indlæg: 247
Tilmeldt: 18. dec 2010, 23:08
Geografisk sted: København

Re: E320 (W210) - Rust??.. Er det sandt?

Indlæg af mercelsker »

Ja de ruster meget så kig dig godt for.

Det kan evt. anbefales at købe modellen fra 1999-2002 med CDI motor, men det er måske en smagssag.

Søg i 'Teknik' forummet der er mange indlæg om disse modeller..
Silje
Indlæg: 52
Tilmeldt: 22. feb 2011, 22:42

Re: E320 (W210) - Rust??.. Er det sandt?

Indlæg af Silje »

oplevet w210ér har det ok rustmæssigt - HVIS de har fået noget rustbeskyttelse el. lign. - bare på et eller andet tidligt tidpunkt..
Vanvittigt at Mercedes slet ikke gav eller anbefalede rustbeskyttelse i disse mange år.
- stået og set bunden af egen W203 årg. 2000, (den gang kun 7 år gl.) hvor der bare hang synlig grå grundmaling ned i store flader og man kunne se den helt rene rå galvaliserings-bund, Og hvor rusten have lavet masser af angreb og masser af gennemtærende huller
- er personlig sikker på at tyndt lagt olie/tectyl have ændret alt
Og iøvrigt dækkede Mercedes intet selvom jeg havde en 8 år rust garanti. De ville yde 30% og sagde selv at det jo så var billigere at få lavet hos andre..
dieselsmoker
Indlæg: 3
Tilmeldt: 14. sep 2010, 23:52

Re: E320 (W210) - Rust??.. Er det sandt?

Indlæg af dieselsmoker »

Desværre er det ikke nok med enkelte efterbehandlinger, der skal til stadighed arbejdes for at holde rusten nede. Men det vil, med held og hårdt arbejde, nok være muligt at holde dem kørende i +20 år. Der er syndet både i materialevalgene, fuger i samlingerne og den grundlæggende rustbeskyttelse. Det er ikke gratis, og man skal være MEGET grundig i gennemgangen af en brugt, hvis man agter at købe. Brug lidt flere penge nu, og køb en nyere (W211). Eller forbered dig på masser af timer på perlegruset.

/Claus
Bilvaskeren
Indlæg: 10
Tilmeldt: 1. okt 2014, 10:33

Re: E320 (W210) - Rust??.. Er det sandt?

Indlæg af Bilvaskeren »

w210'eren er slem til at ruste, også selvom du henter en sydpå... - og det er ikke nok med at ha haft den behandlet én gang for 15 år siden...
Jeg har set 210'ere dumpe til første syn (4år) pga rust, dengang arbejdede jeg på pladeværksted hvor vi havde en række taxa vognmænd som kunder...
MercerD
Indlæg: 2
Tilmeldt: 23. sep 2015, 16:55

Re: E320 (W210) - Rust??.. Er det sandt?

Indlæg af MercerD »

Ja det er sandt.
Men der findes velholdte eksemplarer, der i tide har fået undervognsbehandling.
Det er ikke noget taxi firmaer bruger alverden på..
De ruster i paneler, skærmkanter og forskærme.
Og det er det.
Jeg ejer selv et eksemplar og har ikke fortrudt det. Den er ualmindelig mekanisk slidstærk og kræver minimal vedligeholdelse.
Har ofret lidt på sliddele og 4 nye michelin dæk.
Fik lavet alt rust i den for 8 år siden og fik den hel lakeret samtidig og den står som ny idag.
Den får et eftersyn 1 gang om året hvor jeg går den efter med undervognsbehandling.

Så find et eksemplar der er vedligeholdt af en entusiast og du er godt kørende.
Lån et ekspeditions kamera der kan gå ind i hullerne fra undervognsbehandlingen og tjek den godt.
Besvar