Overvejer import - men hvordan og hvorledes?

Alt om import og eksport, samt leasing af Mercedes-Benz biler
Besvar
Chrisrj
Indlæg: 20
Tilmeldt: 3. nov 2013, 16:59

Overvejer import - men hvordan og hvorledes?

Indlæg af Chrisrj »

Hejsa

Jeg er blevet lidt(læs: meget!) tændt på at købe mig en mercer. Så efter at have brugt noget tid på at finde, og prøve, nogle forskellige, har jeg fundet ud af hvad jeg helt vil have. Så langt så godt.

I min søgninger efter den helt rigtige bil, kommer jeg frem til, at den bedste måde, at få den jeg gerne vil have, er, at finde den i udlandet.

Så bruger jeg noget tid på at find hoved og hale i det "cirkus" - det er absolut ikke noget jeg har prøvet før! :D Jah, faktisk har jeg aldrig købt en brugt bil... :)

Så det jeg egenligt vil vide, er:
  • Hvem er gode at brug som importør?
  • Som ikke teknikker - hvordan sikre jeg mig, at bilen er i orden INDEN jeg køber den?
  • Hvordan kan man forhandle prisen på en bil man ikke har set/ikke engang har fundet på nettet?
Der er sikkert tusind andre spørgsmål jeg skal have styr på, men det var lige dem jeg havde pt. :) Resten kommer nok senere. :wink:
Chrisrj
Indlæg: 20
Tilmeldt: 3. nov 2013, 16:59

Re: Overvejer import - men hvordan og hvorledes?

Indlæg af Chrisrj »

Er der slet ingen der har et bud??
Brugeravatar
Star
Indlæg: 66
Tilmeldt: 12. aug 2013, 09:56
Geografisk sted: Espergærde

Re: Overvejer import - men hvordan og hvorledes?

Indlæg af Star »

Det hele kommer jo an på om du selv vil hente en, eller have nogen til at gøre det for dig. Jeg skrev en artikel til Brugtbilsguiden 2013 hvor jeg selv hentede en Audi Cabriolet. Senest har jeg hentet en MB SLK 230 i september.
Hvis du giver mig din E-mail adresse kan jeg sende dig den på PDF. Så kan du efter at have læst den se om det besvarer dine spørgsmål.

Hvis du ikke selv vil hente, så må du finde nogen der vil gøre det for dig, men det koster jo selvfølgelig penge. Men læs artiklen først og se om den ikke besvarer nogle af dine spørgsmål.

mvh
Steffen
1997 SLK 230 KOMP AUT.
Chrisrj
Indlæg: 20
Tilmeldt: 3. nov 2013, 16:59

Re: Overvejer import - men hvordan og hvorledes?

Indlæg af Chrisrj »

Hej Steffen

Jeg synes ellers det står rimeligt klart, men ok.

Jeg har IKKE tænkt mig at hente selv. Og ja, jeg er godt klar over, at det ikke er gratis. ;)


Venlig hilsen

Chris
Brugeravatar
Administrator
Site Admin
Indlæg: 2327
Tilmeldt: 28. feb 2009, 23:37

Re: Overvejer import - men hvordan og hvorledes?

Indlæg af Administrator »

Kontakt Windgroup, de ved alt om import af biler mm. og har kontakter over alt i Tyskland.
Dansk firma i Harrislee, Tyskland.

Windgroup
Peter Frantsen
E-mail: peter@frantsen.eu
Adresse: Am Oxer 25 D-24955 Harrislee Tyskland
Telefon: 00 49 461 707 090
Mobiltelefon: 00 45 40 59 94 73
Chrisrj
Indlæg: 20
Tilmeldt: 3. nov 2013, 16:59

Re: Overvejer import - men hvordan og hvorledes?

Indlæg af Chrisrj »

Tak for forslaget, jeg vil ligge det ind til de andre jeg har i "posen". ;)

Dog vil jeg gerne have bud på de to andre spørgsmål inden jeg kontakter nogen af dem - jeg vil jo nødigt virke alt for meget som en grøn amatør. :D
Besvar