Link til god Svensk importguide, samt nyttige tips.

Alt om import og eksport, samt leasing af Mercedes-Benz biler
Besvar
ThomasDK
Indlæg: 239
Tilmeldt: 23. maj 2013, 18:36

Link til god Svensk importguide, samt nyttige tips.

Indlæg af ThomasDK »

http://www.autopower.se er der i Importguiden en fuldstændig gennemgang af importen, og der er mange gode råd, og hvad man skal vide som minimum. Alt på nær den svenske indregistrering er relevant. Der skrives om de mange måder man kan finde gode biler, og hvordan man kan risikere at blive snydt og juridisk frarøvet den bil man lige har købt.

Privat import er en folkesport her i Sverige. Man kan betale 19% tysk EU moms af en næsten helt ny bil, og spare mange penge. Men samtidigt er så mange mennesker blevet snydt, så de i bilregistret registreres som Privat import Ja/Nej.
Det får konsekvenser for forsikring og gensalgsværdi. Mange Hr Persson har på snedig vis googlet sig frem til "den perfekte bilhandel" når de finder en dyr bil på tilbud dybt nede i Tyskland. Når de kommer hjem med en bil de så ikke kan indregistrere fordi den har skjulte skader eller på anden måde er defekt sælges den videre billigt, eller meldes stjålet.

I Tyskland får du hvad du betaler for, og er bilen billig er det fordi der er en årsag. Eks. at den har været skadet og er dårligt repareret eller har tvivlsom km / service registrering.
På svenske bilwebsider er det normalt at man kan søge oplysninger via Carfax, den samler al information der eksisterer på bilen. Har selv benyttet det og det virker fint. Måske man kan bruge den i Tyskland også?

Min importerfaring:
Har selv prøvet at importere en bil igennem en importør, og jeg kan roligt sige at bilens stand var ikke som lovet, og der blev meget ballade indtil det var udbedret af importøren. Personligt gider jeg ikke det en gang til. Hvis du ved hvad du laver og kan tage ned og kigge på bilen, kan du måske lave en rimelig god handel. Du skal virkelig stole på din importør.
Husk at tage højde for hvorledes du vil håndtere en reklamations sag i München fra Danmark. Sidder du hjemme ved PCen kigger du måske på alle de biler, som de professionelle har ladet stå, og så ville jeg nok vælge en forhandler i DK eller evt Sverige.
Personligt har jeg konkluderet at jeg skifter bil for tit, til at besværet, privatimport status og risikoen ikke er det værd.

Værd at vide fra den Svenske bil presse.
Forsikrings skrottede biler helt fra USA er set i Sverige, privatimporteret via øst europa og det har givet anledning til spændende svenske bilartikler. Hvem vil eje en Mercedes der har været druknet i saltvand?
Læs det spændende artikler her:

Vattenskade bilar från USA säljs i Sverige
Efter ovädret i USA - nu varnar försäkringsbolagen för ligor som säljer skadade bilar

http://www.aftonbladet.se/minekonomi/article16830941.ab

Så undviker du att bli lurad vid bilköpet
http://www.aftonbladet.se/minekonomi/article18194533.ab

Held og lykke med importen af din drømmebil.
Billede
2015 E350 Bluetec AMG/ 4 Matic/ Airmatic/ Fyr/ HarmanKardon/ Nightpackage
2010 E350 CDI Avantgarde /Airmatic /HarmanKardon Logic 7®
1999 E300TD Elegance (rust modellen)
Brugeravatar
BWJ
Indlæg: 3421
Tilmeldt: 3. mar 2009, 20:43
Geografisk sted: DK

Re: Link til god Svensk importguide, samt nyttige tips.

Indlæg af BWJ »

Link virker ikke :(
ZOOM ZOOM.
ThomasDK
Indlæg: 239
Tilmeldt: 23. maj 2013, 18:36

Re: Link til god Svensk importguide, samt nyttige tips.

Indlæg af ThomasDK »

Faktisk havde jeg lige lagt indlægget op, og så gik autopower ned. Spøjst.
Men jo det funker fint nu.
Billede
2015 E350 Bluetec AMG/ 4 Matic/ Airmatic/ Fyr/ HarmanKardon/ Nightpackage
2010 E350 CDI Avantgarde /Airmatic /HarmanKardon Logic 7®
1999 E300TD Elegance (rust modellen)
Bri_jac
Indlæg: 568
Tilmeldt: 3. mar 2009, 19:34
Geografisk sted: Sunny Sorø

Re: Link til god Svensk importguide, samt nyttige tips.

Indlæg af Bri_jac »

Bil import til Sverige er meget let. Følg den lette opskrift herunder:
http://www.transportstyrelsen.se/sv/Vag ... till-slut/

Har selv i sommers hentet en Mb 220CDI stationcar W204 og elv importeret den.
Jeg har kun selv ville have en bil som har fuld servicehæfte fra MB. så den altid er serviceret efter bedste vis. Dette gør så at rustgarantien ikke påvirkes.

Jeg ville have en bil med udstyr og ikke betale for meget. Bilen har været anvendt i Vodafone som har leaset den fra ny, jeg er så næste ejer efter dette.

Og så skal den til service næste uge i Polen, da jeg ikke er helt tilfreds med MB her i Malmø.

-Brian
W639 2005 (2020-)
W204 stationcar, 2010 220CDI BE (km 188.099)
W107 380SLC, 1980 (1999-)
Tidligere R171 SLK 200 kompressor, 2004 (km 65.279)
Tidligere W202 stationcar 220CDI, 1999 (km 70.092)
Tidligere /8 200 benzin, 1973 dog uden plader
Brugeravatar
TWC
Indlæg: 191
Tilmeldt: 23. apr 2012, 23:06
Geografisk sted: Malmø, Sweden.

Re: Link til god Svensk importguide, samt nyttige tips.

Indlæg af TWC »

Jeg er nu heller ikke tilfreds med MB i Malmø. Synes de har dårlig service.
Obsidian Black Mercedes CLS 320 CDI 3.0 V6. 2007. Pt. kørt 98.453 km.
Iridiumsilver Mercedes E280 CDI 3.0 V6 Avantgarde. 2007 Facelift. 131.000 Km. Sport Edition. (Solgt)
Opdateret 15-03-2016.
Bent C.
Indlæg: 1
Tilmeldt: 8. maj 2015, 07:51

Re: Link til god Svensk importguide, samt nyttige tips.

Indlæg af Bent C. »

Med mindre man virkelig nyder at bruge tid på at sætte sig ind i markedet, så er min erfaring, at det bedst kan betale sig at få professionelle til at stå for importen. I hvert fald i mit tilfælde, hvor jeg ønskede at lease en 2011 E-klasse st. car. med helt konkrette specifikationer. Jeg gik dog skridtet videre ved blot at liste de specifikationer for bilen, jeg ønskede (altså fandt jeg ikke selv frem til de mulige importbiler).

Jeg var ikke interesseret i at skulle igennem det danske afgiftshelvede, så jeg valgte flexleasing hos http://www.andersenleasing.dk. Alt i alt en helt fin oplevelse, hvor jeg slap for at finde, vurdere, transportere, registrere osv. Regnestykket ser endda helt fornuftigt ud, når jeg sammenligner med at betale den fulde registreringsafgift. Jeg har dog ikke besluttet endnu, om jeg vil købe den og betale restafgiften efter min leasingperiode - men jeg overvejer det kraftigt, da man jo ikke kan undgå at få et blødt punk for sådan en lækker vogn :)
gumle43
Indlæg: 4
Tilmeldt: 20. apr 2016, 11:27
Kontakt:

Re: Link til god Svensk importguide, samt nyttige tips.

Indlæg af gumle43 »

tak for tipset..Billede
Mads507h
Indlæg: 4
Tilmeldt: 19. apr 2016, 18:37

Re: Link til god Svensk importguide, samt nyttige tips.

Indlæg af Mads507h »

Er helt enig ! tak for opslaget og tippet ! Billede
Stephen Berg
Indlæg: 3
Tilmeldt: 27. maj 2016, 13:54

Re: Link til god Svensk importguide, samt nyttige tips.

Indlæg af Stephen Berg »

Godt tip, tak for indlægget. Men det er nu min opfattelse at Tyskland stadigt er det mest attraktive marked når det kommer til veludstyrede luksusbiler i topklassen. Der er et enormt udbud og selv om markedet er så stort og det nogen gange synes som om de gode biler sælges hurtigt, tror jeg ikke det er meget anderledes hvis vi ser lidt nordpå i stedet for...

Men som Bent C. også er inde på, så kan import fra Tyskland, godt give lidt "sværslag", specielt hvis momsen skal retur på bilen, der vil mange bilforhandlere enten ikke handle med private (altså uden moms) ellers forlanges moms stillet som kaution, og det er i den henseende rart at være en professionel modpart.
Besvar