Link til god Svensk importguide, samt nyttige tips.
: 19. jan 2014, 12:51
På http://www.autopower.se er der i Importguiden en fuldstændig gennemgang af importen, og der er mange gode råd, og hvad man skal vide som minimum. Alt på nær den svenske indregistrering er relevant. Der skrives om de mange måder man kan finde gode biler, og hvordan man kan risikere at blive snydt og juridisk frarøvet den bil man lige har købt.
Privat import er en folkesport her i Sverige. Man kan betale 19% tysk EU moms af en næsten helt ny bil, og spare mange penge. Men samtidigt er så mange mennesker blevet snydt, så de i bilregistret registreres som Privat import Ja/Nej.
Det får konsekvenser for forsikring og gensalgsværdi. Mange Hr Persson har på snedig vis googlet sig frem til "den perfekte bilhandel" når de finder en dyr bil på tilbud dybt nede i Tyskland. Når de kommer hjem med en bil de så ikke kan indregistrere fordi den har skjulte skader eller på anden måde er defekt sælges den videre billigt, eller meldes stjålet.
I Tyskland får du hvad du betaler for, og er bilen billig er det fordi der er en årsag. Eks. at den har været skadet og er dårligt repareret eller har tvivlsom km / service registrering.
På svenske bilwebsider er det normalt at man kan søge oplysninger via Carfax, den samler al information der eksisterer på bilen. Har selv benyttet det og det virker fint. Måske man kan bruge den i Tyskland også?
Min importerfaring:
Har selv prøvet at importere en bil igennem en importør, og jeg kan roligt sige at bilens stand var ikke som lovet, og der blev meget ballade indtil det var udbedret af importøren. Personligt gider jeg ikke det en gang til. Hvis du ved hvad du laver og kan tage ned og kigge på bilen, kan du måske lave en rimelig god handel. Du skal virkelig stole på din importør.
Husk at tage højde for hvorledes du vil håndtere en reklamations sag i München fra Danmark. Sidder du hjemme ved PCen kigger du måske på alle de biler, som de professionelle har ladet stå, og så ville jeg nok vælge en forhandler i DK eller evt Sverige.
Personligt har jeg konkluderet at jeg skifter bil for tit, til at besværet, privatimport status og risikoen ikke er det værd.
Værd at vide fra den Svenske bil presse.
Forsikrings skrottede biler helt fra USA er set i Sverige, privatimporteret via øst europa og det har givet anledning til spændende svenske bilartikler. Hvem vil eje en Mercedes der har været druknet i saltvand?
Læs det spændende artikler her:
Vattenskade bilar från USA säljs i Sverige
Efter ovädret i USA - nu varnar försäkringsbolagen för ligor som säljer skadade bilar
http://www.aftonbladet.se/minekonomi/article16830941.ab
Så undviker du att bli lurad vid bilköpet
http://www.aftonbladet.se/minekonomi/article18194533.ab
Held og lykke med importen af din drømmebil.
Privat import er en folkesport her i Sverige. Man kan betale 19% tysk EU moms af en næsten helt ny bil, og spare mange penge. Men samtidigt er så mange mennesker blevet snydt, så de i bilregistret registreres som Privat import Ja/Nej.
Det får konsekvenser for forsikring og gensalgsværdi. Mange Hr Persson har på snedig vis googlet sig frem til "den perfekte bilhandel" når de finder en dyr bil på tilbud dybt nede i Tyskland. Når de kommer hjem med en bil de så ikke kan indregistrere fordi den har skjulte skader eller på anden måde er defekt sælges den videre billigt, eller meldes stjålet.
I Tyskland får du hvad du betaler for, og er bilen billig er det fordi der er en årsag. Eks. at den har været skadet og er dårligt repareret eller har tvivlsom km / service registrering.
På svenske bilwebsider er det normalt at man kan søge oplysninger via Carfax, den samler al information der eksisterer på bilen. Har selv benyttet det og det virker fint. Måske man kan bruge den i Tyskland også?
Min importerfaring:
Har selv prøvet at importere en bil igennem en importør, og jeg kan roligt sige at bilens stand var ikke som lovet, og der blev meget ballade indtil det var udbedret af importøren. Personligt gider jeg ikke det en gang til. Hvis du ved hvad du laver og kan tage ned og kigge på bilen, kan du måske lave en rimelig god handel. Du skal virkelig stole på din importør.
Husk at tage højde for hvorledes du vil håndtere en reklamations sag i München fra Danmark. Sidder du hjemme ved PCen kigger du måske på alle de biler, som de professionelle har ladet stå, og så ville jeg nok vælge en forhandler i DK eller evt Sverige.
Personligt har jeg konkluderet at jeg skifter bil for tit, til at besværet, privatimport status og risikoen ikke er det værd.
Værd at vide fra den Svenske bil presse.
Forsikrings skrottede biler helt fra USA er set i Sverige, privatimporteret via øst europa og det har givet anledning til spændende svenske bilartikler. Hvem vil eje en Mercedes der har været druknet i saltvand?
Læs det spændende artikler her:
Vattenskade bilar från USA säljs i Sverige
Efter ovädret i USA - nu varnar försäkringsbolagen för ligor som säljer skadade bilar
http://www.aftonbladet.se/minekonomi/article16830941.ab
Så undviker du att bli lurad vid bilköpet
http://www.aftonbladet.se/minekonomi/article18194533.ab
Held og lykke med importen af din drømmebil.