Hvad vurderes ved toldsyn?

Alt om import og eksport, samt leasing af Mercedes-Benz biler
Besvar
mercelsker
Indlæg: 247
Tilmeldt: 18. dec 2010, 23:08
Geografisk sted: København

Hvad vurderes ved toldsyn?

Indlæg af mercelsker »

Hej,

Er der nogen der ved hvad de kigger efter ved registreringssyn når de skal vurdere bilens reg. afgift?

jeg skal eksportere min E320 og aircon virker ikke. Vil det have betydning? Den skal jo helst få så høj en vurdering som muligt.
Trækker 'kosmetisk' rust ned?
Hjælper det at pudse/polere?

Ellers nogle tips/tricks til at få så høj vurdering som muligt?

Mvh.
Brugeravatar
Star
Indlæg: 66
Tilmeldt: 12. aug 2013, 09:56
Geografisk sted: Espergærde

Re: Hvad vurderes ved toldsyn?

Indlæg af Star »

nu har jeg kun importeret og ikke eksporteret, og så vidt jeg ved skal de slet ikke se bilen. afgiften du får er den samme som hvis du skulle importere den samme bil, dog fra trukket 15% og mindst 8.500 fratrækkes jvf nedenstående klip fra skats hjemmeside:

Den registreringsafgift, der skulle betales, hvis det samme køretøj blev indført fra udlandet, bliver fratrukket 15 procent.

For personbiler fratrækkes dog mindst 8.500 kr. og for varebiler og motorcykler mindst 4.500 kr.
1997 SLK 230 KOMP AUT.
mercelsker
Indlæg: 247
Tilmeldt: 18. dec 2010, 23:08
Geografisk sted: København

Re: Hvad vurderes ved toldsyn?

Indlæg af mercelsker »

Hej Star,

Tror at du ikke skulle til syn pga. at din bil nok ikke var så gammel, det er vist et lotteri så vidt jeg ved.
Min er over 10 år så skal helt sikkert synes.

Men om det er import/export er nok ligemeget som du siger.

Er der ikke nogen der ved hvad de kigger efter? hvad får dem til at sætte en gammel bil som 'over middel' i forhold til 'middel' f.eks. Hjælper det at pudse og polere eller er det fuldstændig ligegyldigt. Kigger de bare på hvilket extra udstyr der er uanset om det virker eller ej (f.eks. aircon)?

Mvh.
Brugeravatar
Star
Indlæg: 66
Tilmeldt: 12. aug 2013, 09:56
Geografisk sted: Espergærde

Re: Hvad vurderes ved toldsyn?

Indlæg af Star »

min er nu 17 år :D - men det var heller ikke det jeg mente. SKAT kommer ikke ud og ser bilen, men toldsynet (som jo kan være hvor som helst de syner biler) gennemgår bilen på samme måde som ved import, Jeg er ret sikker på at de ikke tester om aircon ren faktisk virker, og udstyr som helhed er afskrevet totalt når bilen er over 8 år, det gælder såvel import som export.
1997 SLK 230 KOMP AUT.
mercelsker
Indlæg: 247
Tilmeldt: 18. dec 2010, 23:08
Geografisk sted: København

Re: Hvad vurderes ved toldsyn?

Indlæg af mercelsker »

Ok men om det er SKAT eller en eller anden sysns-mand der vurderer er vel underordnet? Bilen bliver jo vurderet til een eller anden stand som SKAT så sætter en pris efter.
Så spørgsmålet er stadig hvilke kriterier der ligger til grund for vurderingen?

Interessant med aircon/udstyr hvis det er som du siger... :shock:

Mvh.
Brugeravatar
Star
Indlæg: 66
Tilmeldt: 12. aug 2013, 09:56
Geografisk sted: Espergærde

Re: Hvad vurderes ved toldsyn?

Indlæg af Star »

medmindre bilen er hærget og helt færdig, så bliver den vurderet til middel , over middel er svært især ved eksport , - og jeg har importeret biler som var som nye selv om de var over 15 år gamle, og synstedet sætter den til middel ( gudskelov :D )
1997 SLK 230 KOMP AUT.
mercelsker
Indlæg: 247
Tilmeldt: 18. dec 2010, 23:08
Geografisk sted: København

Re: Hvad vurderes ved toldsyn?

Indlæg af mercelsker »

Ok så jeg satser på 'middel' så.. :mrgreen:
Takker!

Mvh.
Besvar