afgift

Alt om import og eksport, samt leasing af Mercedes-Benz biler
Besvar
Brugeravatar
Administrator
Site Admin
Indlæg: 2327
Tilmeldt: 28. feb 2009, 23:37

afgift

Indlæg af Administrator »

hej.er der nogen som kan fortælle mig hvad jeg skal regne med at betale i afgift for min nykøbte gamle mercedes model 124 3,0 diesel kørt 614000 km....har prøvet at ringe til told og skat men de vil se den og har jeg ikke tid til i øjeblikket.håber der er nogen som vil hjælpe....
Brugeravatar
Administrator
Site Admin
Indlæg: 2327
Tilmeldt: 28. feb 2009, 23:37

Indlæg af Administrator »

Hej, jeg mener det ca. er 72% af den pris en tilsvarende bil handles til i DK.
Brugeravatar
Administrator
Site Admin
Indlæg: 2327
Tilmeldt: 28. feb 2009, 23:37

afgift

Indlæg af Administrator »

MB C280 skrev:Hej, jeg mener det ca. er 72% af den pris en tilsvarende bil handles til i DK.
Hej,

Jeg er siden 01.02.2007 ansat i SKAT, motorkompetancecentret i Høje-Tåstrup.
Du kan regne med ca. 60% af den pris en tilsvarende bil stpr til salg ved, hos en forhandler.

Venlig hilsen
Karsen

Hej Tino, Selvfølgelig følger SKAT med i priserne.
Senest rettet af Administrator 14. jan 2009, 19:23, rettet i alt 1 gang.
Brugeravatar
Administrator
Site Admin
Indlæg: 2327
Tilmeldt: 28. feb 2009, 23:37

Indlæg af Administrator »

www.bilpriser.dk syntes jeg giver et rigtig godt indtryk.. eller gl. vurderinger hos Skat : http://modep.toldskat.dk
KarstenM - får i også kikket på de faldende brugtvognspriser i Høje Tåstrup, her under finanskrisen ??
Eller skal man ikke forvente at told & skat retter ind sådan lige med det samme ?? Mange modeller er jo faldet vildt her på det allersidste så mon man for "glæde" af det - el. skal man lige vente lidt med at dukke op.. :)
Brugeravatar
Administrator
Site Admin
Indlæg: 2327
Tilmeldt: 28. feb 2009, 23:37

Værdisætning - afgift

Indlæg af Administrator »

Et lille tip.
Registreringsafgift kan udregnes på www.skat.dk, klik ind under borger - i den midterste række tekst øverst står "motor og nummerplader" klik ind her - I venstre spalte næsten øverst står "du kan selv beregne afgiften (skats nye regnemaskine) klik ind her og du kommer til regnemaskinen.

Til brug for udregningen har du brug for prisen i danmark incl afgift, da bilen var ny. Prøv evt www.bilmodel.dk. Om du rammer nyprisen nøjagtigt gør ikke så meget, den kan sagtens svinge 20-30.000 uden at det giver den store forskel.

Derefter skal du finde ud af en brugtpris. Den pris du skal betale ved køb af en tilsvarende bil (udstyr/stand/km) på danske plader hos f. eks en forhandler i Danmark.

Når du sætter disse ind i regnemaskinen kommer den ud med en temmelig nøjagtig udregning af afgiften. Regn lidt på de biler du kan finde til salg og find den rigtige handelspris - det er dette der er meget vigtigt for en korrekt udregning. Gem alle annoncer samt udskriv udregning - så er du godt rustet, når du går til SKAT,

God fornøjelse
Besvar