Generator E270CDI HJÆLP
Generator E270CDI HJÆLP
HJÆLP.
pludselig forsvandt strømmen på batteri (over ½ time) men ladelampe lyste IKKE.
Det er en 190 Amp vandkølet generator, har den indb. laderelæ eller sidder det et eller andet sted, og i givet fald hvor.
Vil være taknemmelig for lidt krisehjælp !
pludselig forsvandt strømmen på batteri (over ½ time) men ladelampe lyste IKKE.
Det er en 190 Amp vandkølet generator, har den indb. laderelæ eller sidder det et eller andet sted, og i givet fald hvor.
Vil være taknemmelig for lidt krisehjælp !
ZOOM ZOOM.
Re: Generator E270CDI HJÆLP
Laderelæ sidder på generator.
Re: Generator E270CDI HJÆLP
Hej CDI.CDI skrev:Laderelæ sidder på generator.
Mon ikke jeg kan gå ud fra, at det er generator der er død ??
Mvh
ZOOM ZOOM.
Re: Generator E270CDI HJÆLP
Start bilen og mål fra generatorplus til batteriets plus, skal helst vise 0-1volt.
(Kontrol af pluskabel fra motorrum ind til kabine ved gaspedal.)
Og fra motor til batteti stelpol 0-1volt.
(Kontrol af stelkabel fra karrosse til gearkasse.)
Prøv også at koble et andet batteri på UDEN om dit batteri, nogle gange kan en batteri kortslutte og ikke modtage strøm!
(Kontrol af pluskabel fra motorrum ind til kabine ved gaspedal.)
Og fra motor til batteti stelpol 0-1volt.
(Kontrol af stelkabel fra karrosse til gearkasse.)
Prøv også at koble et andet batteri på UDEN om dit batteri, nogle gange kan en batteri kortslutte og ikke modtage strøm!
Re: Generator E270CDI HJÆLP
Hey CDI.CDI skrev:Start bilen og mål fra generatorplus til batteriets plus, skal helst vise 0-1volt.
(Kontrol af pluskabel fra motorrum ind til kabine ved gaspedal.)
Og fra motor til batteti stelpol 0-1volt.
(Kontrol af stelkabel fra karrosse til gearkasse.)
Prøv også at koble et andet batteri på UDEN om dit batteri, nogle gange kan en batteri kortslutte og ikke modtage strøm!
Må jeg lige spørge dumt, "Start bilen og mål fra generatorplus til batteriets plus, skal helst vise 0-1volt." hvis jeg skal måle på + på generator og til + på batteri, hvordan kan jeg få en udlæsning når det er + til + ?? ( og målepunkt er det ved batteri under sæde du mener)?
Og det samme fra "motor til batteti stelpol 0-1volt." altså - til - ??
Eller forstår jeg ikke hvad du mener ??
ZOOM ZOOM.
Re: Generator E270CDI HJÆLP
Han mener du skal måle spændings faldet fra generator + til batteriets +. Hvis der er 0-1volt er der intet spændingsfald.
W639 2005 (2020-)
W204 stationcar, 2010 220CDI BE (km 188.099)
W107 380SLC, 1980 (1999-)
Tidligere R171 SLK 200 kompressor, 2004 (km 65.279)
Tidligere W202 stationcar 220CDI, 1999 (km 70.092)
Tidligere /8 200 benzin, 1973 dog uden plader
W204 stationcar, 2010 220CDI BE (km 188.099)
W107 380SLC, 1980 (1999-)
Tidligere R171 SLK 200 kompressor, 2004 (km 65.279)
Tidligere W202 stationcar 220CDI, 1999 (km 70.092)
Tidligere /8 200 benzin, 1973 dog uden plader
Re: Generator E270CDI HJÆLP
Okay der er ikke spændingsfald.
Stikket der sidder på generator (2 ben) der er ca. 6,74 V når den er startet, skal det være sådan ??
Stikket der sidder på generator (2 ben) der er ca. 6,74 V når den er startet, skal det være sådan ??
ZOOM ZOOM.
Re: Generator E270CDI HJÆLP
Så er patienten under kniven, kølerøret i toppen af generatoren kan man lade det sidde fast på blokken, og bare lade generatoren forsigtigt falde ned, eller hvordan ???
ZOOM ZOOM.
Re: Generator E270CDI HJÆLP
Hej.
da jeg har samme bil ville jeg gerne vide hvad der var galt??
Hilsen PETER
da jeg har samme bil ville jeg gerne vide hvad der var galt??
Hilsen PETER
Re: Generator E270CDI HJÆLP
Hej Peter.Haunsoe skrev:Hej.
da jeg har samme bil ville jeg gerne vide hvad der var galt??
Hilsen PETER
Målte som CDI skrev og konstaterede at generator var død, hentede en ny, og brugte en lørdag eftermiddag på udskiftningen ude i indkørslen.
Så nu har den fået frisk kølervæske med i købet, det sprøjtede til alle sider da jeg demonterede generator
Nu lader den med 14,55V og 179 amp v/ 2000 omdr/min. så der er kommet lys over land.
ZOOM ZOOM.
Re: Generator E270CDI HJÆLP
Hej BWJ
Tak for dit hurtige svar..
Tak for dit hurtige svar..