210-270CDI gløderør

Alt vedrørende teknik
Besvar
Brugeravatar
BWJ
Indlæg: 3421
Tilmeldt: 3. mar 2009, 20:43
Geografisk sted: DK

210-270CDI gløderør

Indlæg af BWJ »

Skulle have skiftet mit gløderør nr.3, men de kunne ikke få det ud, (er ikke knækket).
De siger at det skal bores ud (2-3 timer), er det normalt at det sidder så fast ??
ZOOM ZOOM.
gutman
Indlæg: 214
Tilmeldt: 10. dec 2009, 13:06
Geografisk sted: skibby

Re: 210-270CDI gløderør

Indlæg af gutman »

ja de kan sidde sindsygt fast har du prøvet med varm motor
Brugeravatar
BWJ
Indlæg: 3421
Tilmeldt: 3. mar 2009, 20:43
Geografisk sted: DK

Re: 210-270CDI gløderør

Indlæg af BWJ »

Ja den havde lige kørt 25 km.
ZOOM ZOOM.
shadowcast
Indlæg: 71
Tilmeldt: 16. jan 2011, 11:00

Re: 210-270CDI gløderør

Indlæg af shadowcast »

Det er et job for cylinder service.. lad være med andet.. det kan koste et nyt topstykke..
Bent Laursen
Indlæg: 20
Tilmeldt: 27. jan 2010, 17:25

Re: 210-270CDI gløderør

Indlæg af Bent Laursen »

Fik du den skiftet?

Ellers så sprøjt release oil med lind hånd omkring gløderøret og gør motoren godt varm, og gentag gerne processen nogle gange.
Så burde røret være til at få fri.
Brugeravatar
BWJ
Indlæg: 3421
Tilmeldt: 3. mar 2009, 20:43
Geografisk sted: DK

Re: 210-270CDI gløderør

Indlæg af BWJ »

Bent Laursen skrev:Fik du den skiftet?

Ellers så sprøjt release oil med lind hånd omkring gløderøret og gør motoren godt varm, og gentag gerne processen nogle gange.
Så burde røret være til at få fri.
Nææe jeg går stadig om den varme grød, den starter jo hver dag :)
Release oil ?? hvad er det for en størrelse, fabrikat ?
ZOOM ZOOM.
Velo
Indlæg: 152
Tilmeldt: 24. mar 2011, 21:28

Re: 210-270CDI gløderør

Indlæg af Velo »

BWJ skrev:
Bent Laursen skrev:Fik du den skiftet?

Ellers så sprøjt release oil med lind hånd omkring gløderøret og gør motoren godt varm, og gentag gerne processen nogle gange.
Så burde røret være til at få fri.
Nææe jeg går stadig om den varme grød, den starter jo hver dag :)
Release oil ?? hvad er det for en størrelse, fabrikat ?
Release oil, rustløsner, krybe olie med rustløser, PTFE spray med rustopløsning. Kært barn har mange navne.
WD40 er en af dem men ikke den mest effektive. Men bruges kan det.

Er ellers enig i fremgangsmåden. Sprøjt, kør varm, sprøjt, kør varm, sprøjt, kør varm, sprøjt, skru af. Mod uret!
MB cruizer
Indlæg: 68
Tilmeldt: 26. jan 2011, 12:22
Geografisk sted: Vestsjælland

Re: 210-270CDI gløderør

Indlæg af MB cruizer »

Prøv at lave en lille dæmning rundt om gløderøret med kit, moddellervoks eller hvad ved jeg og fyld godt op
med WD40 eller Caramba. Evt med almindeligt olie iblandet så den bliver lidt "federe".

Kør over et par dage og efterfyld "andedammen". Kan være det kan gøre underværker.

Havde Merkonomen ikke et kit man kunne leje der kunne vibere gløderør og dyser løs med ultralyd?
Besvar