EPC problemer
-
- Indlæg: 8
- Tilmeldt: 2. okt 2011, 21:17
EPC problemer
Min Mercedes C 220 TD fra 1997 volder mig problemer med EPC lampen i instrumentbordet. Når motoren har kørt i noget tid og er blevet varm begynder EPC lampen at lyse og bilen køre ad helvedet til… Hvis man stopper motoren og starter straks igen kan den køre uden problemer i lidt tid indtil EPC lampen igen begynder at lyse, og bilen køre igen dårligt. Det mærkelige er at hvis jeg køre på motorvej og holder speederen på konstant fart er der ingen problemer, men så snart jeg slipper lidt på speederen starter EPC lampen igen og bilen køre dårligt.
Er der nogen der kender til det problem, og hvordan man afhjælper det?
Er der nogen der kender til det problem, og hvordan man afhjælper det?
Re: EPC problemer
Hvis du har chippet den, så af med chip.
En anden og mere kedelig ting kan være, at din dieselpumpe har set bedre dage.
En anden og mere kedelig ting kan være, at din dieselpumpe har set bedre dage.

ZOOM ZOOM.
Re: EPC problemer
Hvis det er en OM 604 motor dvs diesel 2,2l
så kører den med Lucas fordeler indsprøjtningspumpe som har en tendens til at gå i stykker ved forstilleren inde i pumpen.
Men en tester på er altid den rigtige start....
så kører den med Lucas fordeler indsprøjtningspumpe som har en tendens til at gå i stykker ved forstilleren inde i pumpen.
Men en tester på er altid den rigtige start....
-
- Indlæg: 8
- Tilmeldt: 2. okt 2011, 21:17
Re: EPC problemer
Hej Bwj, chippet den? Jeg har haft bilen i 6 måneder så jeg ved ikke om den er "chippet" hvad kunne det havede været godt for og hvor sætter man normalt sådan en chip? Jeg tvivler på, og håber ikke det er diselpumpen. Da bilen har fået ombytter motor der skulle have gået omkring 200,000 km. Er det ikke lidt tidligt for en brændstofpumpe at stå af.?
Og CDI, jeg mener det er en 2,0..kender du et godt sted at få testet den i københavns området?
En af mine egne teorier er at den måske kan være tilstoppet i diseltilførelsen fra tanken? kan det være en mulighed??
Og CDI, jeg mener det er en 2,0..kender du et godt sted at få testet den i københavns området?
En af mine egne teorier er at den måske kan være tilstoppet i diseltilførelsen fra tanken? kan det være en mulighed??
Re: EPC problemer
Ved tilstoppet brændstof plejer den at miste trækkraft eller måske gå ud....
-
- Indlæg: 8
- Tilmeldt: 2. okt 2011, 21:17
Re: EPC problemer
Hvad vil det sige at "chippe" den. Og hvor sætter man normalt den chip, så jeg kan fjerne den. 

-
- Indlæg: 68
- Tilmeldt: 26. jan 2011, 12:22
- Geografisk sted: Vestsjælland
Re: EPC problemer
"Chippet " er bare et udtryk for at der er uploaded nyt software/installeret en chipbox så du får højere
ydelse på motoren. Når det er en CDI, er det oftest en lille kasse med 2 stik på, der er sat imellem bilens
motorcomputer og kablingen dertil . Ellers er nyt software i din computer meget almindelig.
Når det er almindelige pumpe-dyse motorer er ofte gerne en lille boks som er installeret eet eller andet sted i motorummet og har en 3-4 ledninger der er splejset ind i det eksisterende kabling.
Prøv at se om dy kan se noget "underligt" i motorrummet f.eks. en xtra ledning der er monteret på gasgiver-potentiometeret (er der en sådanne så følg den til enden!) eller f.eks. en lille boks gemt inde i sikringsboksen etc.
Hvis intet dukker op, må du få tjekket fejlkoder og derefter programversion i din motorcomputer.
Når du siger at bilen kører af H.til...Kan du uddybe det lidt ? F.eks. Ingen trækkraft...Eller hugger helt vildt
eller springer dine omdrejninger bare op til 3000 omdr/min bare du rører ved speederen?
ydelse på motoren. Når det er en CDI, er det oftest en lille kasse med 2 stik på, der er sat imellem bilens
motorcomputer og kablingen dertil . Ellers er nyt software i din computer meget almindelig.
Når det er almindelige pumpe-dyse motorer er ofte gerne en lille boks som er installeret eet eller andet sted i motorummet og har en 3-4 ledninger der er splejset ind i det eksisterende kabling.
Prøv at se om dy kan se noget "underligt" i motorrummet f.eks. en xtra ledning der er monteret på gasgiver-potentiometeret (er der en sådanne så følg den til enden!) eller f.eks. en lille boks gemt inde i sikringsboksen etc.
Hvis intet dukker op, må du få tjekket fejlkoder og derefter programversion i din motorcomputer.
Når du siger at bilen kører af H.til...Kan du uddybe det lidt ? F.eks. Ingen trækkraft...Eller hugger helt vildt
eller springer dine omdrejninger bare op til 3000 omdr/min bare du rører ved speederen?
-
- Indlæg: 8
- Tilmeldt: 2. okt 2011, 21:17
Re: EPC problemer
Hey MB cruizer og jer andre der følger med her..
Så har jeg haft en tester på med følgene resultat: Ialt 5 fejl. Fejl 1=P1470 Trykomformer/gasspjæld Elektrisk fejl, strømkreds.. Fejl 2= P1225 Indsugningstrykregulering fejlagtig.. Fejl 3 =P1228 Mængdeindstiller/indsprøjtningspumpe fejlagtig... Fejl 4= P1231 Justeringselektronik indsprøjtningspumpe fejlagtig.. Fejl 5= P1689 Can-signal fra kombiinstrument fejlagtig.. Den er herefter blevet nulstillet, da det så skulle være nemmerer at lokalisere fejlen næste gang den bliver testet!?
Og så har jeg faktisk opdaget 3 uautoriseret relæer der er sluttetet til sikringsboxen i motorrummet!! Kikker nærmerer på dem en af de næste dage.
Når jeg siger den køre af H...til når EPC lampen lyser, så mister den trækkraft accelererer langsomt og har topfart på omkring 80 km..
Det mærkelige er at den også en sjælden gang imellem starter med EPC tænt og faktisk køre nomalt..
Så har jeg haft en tester på med følgene resultat: Ialt 5 fejl. Fejl 1=P1470 Trykomformer/gasspjæld Elektrisk fejl, strømkreds.. Fejl 2= P1225 Indsugningstrykregulering fejlagtig.. Fejl 3 =P1228 Mængdeindstiller/indsprøjtningspumpe fejlagtig... Fejl 4= P1231 Justeringselektronik indsprøjtningspumpe fejlagtig.. Fejl 5= P1689 Can-signal fra kombiinstrument fejlagtig.. Den er herefter blevet nulstillet, da det så skulle være nemmerer at lokalisere fejlen næste gang den bliver testet!?
Og så har jeg faktisk opdaget 3 uautoriseret relæer der er sluttetet til sikringsboxen i motorrummet!! Kikker nærmerer på dem en af de næste dage.
Når jeg siger den køre af H...til når EPC lampen lyser, så mister den trækkraft accelererer langsomt og har topfart på omkring 80 km..
Det mærkelige er at den også en sjælden gang imellem starter med EPC tænt og faktisk køre nomalt..

Re: EPC problemer
Når den lyser er den i nødprogram og der for køre den langsomt
W211/E320CDI V6 Avantgarde
-
- Indlæg: 71
- Tilmeldt: 16. jan 2011, 11:00
Re: EPC problemer
OBS.. dine relæ'er er til kørelys..
-
- Indlæg: 8
- Tilmeldt: 2. okt 2011, 21:17
Re: EPC problemer
Problemet har ikke været der hele vinteren, men nu er det kommet tilbage i takt med at det er blevet varmere. Det er en Lukas pumpe den har og den er ikke chippet. CDI du nævnte forstilleren i pumpen, er det noget der kan skiftes eller er det hele pumpen der skal skiftes.?
Og så tænker jeg selv på om det kunne være luftmångdemåleren?? Fejl fra tester. P1470 og P1228
Er spændt på at høre hvad i mener?
Mercedesglad
Og så tænker jeg selv på om det kunne være luftmångdemåleren?? Fejl fra tester. P1470 og P1228
Er spændt på at høre hvad i mener?
Mercedesglad
Re: EPC problemer
Havde det samme problem i vores 270 cdi, den kørte fint når det var koldt, men elendigt med de symptomer, som nævnt, da det blev sommer. Det var en defekt luftmassemåler. MVH.
-
- Indlæg: 8
- Tilmeldt: 2. okt 2011, 21:17
Re: EPC problemer
Hej Motby og jer andre der følger med her. Jeg ville bestille en ny luftmassemåler idag hos MB i Herlev, de fortalte mig at der ikke er en luftmassemåler i min model.. Jeg blev ellers lige lidt glad da du fortalte om løsningen på din bil Motby. Men tilgengæld fortalte de også at det kunne være "EGR ventilen" eller "spjældhuset" eller "vacumstyreventilen" er der nogle af jer derude der har en ide til hvor jeg skal starte??
-
- Indlæg: 806
- Tilmeldt: 24. jan 2012, 19:55
Re: EPC problemer
Komponentudmåling jævnfør de fejlkoder du har udlæst efter at du fik slettet den første udlæsning. 2 af dem går jo igen
Nr 1 er at afhjælpe de kendte fejl
Desuden kan en nysgerrig finger der piller lidt, da mærke om der er noget umildbart galt med funktionen
og derefter tester på 

Nr 1 er at afhjælpe de kendte fejl

Desuden kan en nysgerrig finger der piller lidt, da mærke om der er noget umildbart galt med funktionen


E 270 Avantgarde Stc. fra 2001. Pt rundet 492.000 km.
-
- Indlæg: 8
- Tilmeldt: 2. okt 2011, 21:17
Re: EPC problemer
Du har fuldstændig ret E270, selvfølgelig skal de 2 fejl som går igen rettes. Mit problem er at jeg ikke er klar over hvad de dækker. Så hvis der er nogle der ved hvad fejl P1470 og fejl P1228 betyder og hvilke dele de melder fejl på må i meget gerne fortælle det. Så jeg kan få skiftet dem.

