Jeg har pludselig fået en mislyd i min E320 CDI 2001. Det lyder som en højlydt støvsuger når jeg kører. Lyden kommer og aftager med gassen. Jeg har prøvet at kigge i motorrum men kan ikke umiddelbart se noget eller høre precist hvor det kommer fra. Kan heller ikke umiddelbart se nogle huller i udstødning, men har ikke været inde under bilen endnu.
Jeg mistænker lidt udstødningsmanifoldpakningen som blev lavet hos MB for 3-4 mdr siden, men dengang lød det godtnok anderledes.
Har oplevet at begynde at køre hvor der ingen lyd er, med kold motor, og så pludselig hopper lyden igang og vil så ikke stoppe. Andre gange er den der helt fra start.
Det skete efter nedkørsel i parkeringskælder hvor den skrabede *lidt* på underneden (den er ikke engang sænket!). Men ved ikke om det har noget at sige. Kan det være at den har skrabet på udstødningen som så har skubbet manifoldpakningen? (den mangler i øvrigt de lyddæmpende plader under motoren). Opdagede dog først lyden da jeg forlod parkeringskælderen.
Samtidig, var den kørt ret lav på olie

Den plejer ellers aldrig at bruge olie.
Nogen kloge ideer til hvordan jeg kan finde ud af hvad der er galt? Jeg ved godt at en sådan lyd sikkert kan være mange ting og det nok er svært at svare på mit spørgsmål

Mvh.