w210 E320CDI suser?
w210 E320CDI suser?
Hej
Jeg er den nye ejer af en rigtig velkørende 2001 W210 E320 CDIer - jeg er dybt overrasket over køreegenskaberne, wow!
jeg har et lille spørgsmål, når jeg triller i vognen og giver let gas, så er det som om at jeg kan høre en svag susen fra venstre side af instrumentbordet. Jeg tænkte på om det kunne være noget vakuumstyret halløj, der driller lidt eller???
Nogle Ideer?
På forhånd tak
MVH Jesper
Jeg er den nye ejer af en rigtig velkørende 2001 W210 E320 CDIer - jeg er dybt overrasket over køreegenskaberne, wow!
jeg har et lille spørgsmål, når jeg triller i vognen og giver let gas, så er det som om at jeg kan høre en svag susen fra venstre side af instrumentbordet. Jeg tænkte på om det kunne være noget vakuumstyret halløj, der driller lidt eller???
Nogle Ideer?
På forhånd tak
MVH Jesper
Re: w210 E320CDI suser?
blot lige for at slå det fast, så er det IKKE vindstøj : )
Ingen, der har et bud eller har oplevet ligende?
Ingen, der har et bud eller har oplevet ligende?
Hvis du holder stille og gasser op, har du så ikke samme "susen" ??
ZOOM ZOOM.
hmm, det synes jeg ikke umiddelbart. Men det vil jeg da undersøge, jeg synes at det er værst, når bilen er kold!
hej igen
jeg har ikke den susen, når jeg holder stille og gasser op!
men den starter, stiger og falder fuldstændig med motorens RPM... går der noget tryk/vakuumslanger til instrumentbordet eller til noget i dørene, der kan være utæt?
det undrer mig en del!
jeg har ikke den susen, når jeg holder stille og gasser op!
men den starter, stiger og falder fuldstændig med motorens RPM... går der noget tryk/vakuumslanger til instrumentbordet eller til noget i dørene, der kan være utæt?
det undrer mig en del!
Din turbo evt.? 

måske, men hvorfor så kun støj i venstre side af instrumentbordet? det er netop det, jeg finder mystisk!
Det er din gummigenemføring, der hvor ratstammen går ud til tandstangen, som er blevet mør..
okay, det var da et dejligt konkret svar, det vil jeg undersøge
tak

Hvis bilen ikke mangler trækkraft ville jeg også satse mine lommepenge på SLS-AMG's svar....
Hej CDI
Nu har jeg jo ikke haft en 320cdier før, men jeg har kørt rigtig mange andre biler og jeg synes at den går godt, det føles som om at den har 195,6HK under hjelmen
Jeg har endnu ikke set efter om, det skulle være den pakning, men det skal jeg da have gjort i dag.
jeg vender tilbage
Nu har jeg jo ikke haft en 320cdier før, men jeg har kørt rigtig mange andre biler og jeg synes at den går godt, det føles som om at den har 195,6HK under hjelmen

Jeg har endnu ikke set efter om, det skulle være den pakning, men det skal jeg da have gjort i dag.
jeg vender tilbage
hejsa
nu har jeg haft afdækningen af og kigget på nogle steder, hvor der ville kunne trænge "lyd" ind i kabinen, der er ikke noget at se eller høre!
Pakningen ved ratstammen er fin, den er dog løse i den smalle ende, der hvor den klemmer omkring ratstammen, men det skal den vel være?
CDI - hvor mange lommepenge har du
nu har jeg haft afdækningen af og kigget på nogle steder, hvor der ville kunne trænge "lyd" ind i kabinen, der er ikke noget at se eller høre!
Pakningen ved ratstammen er fin, den er dog løse i den smalle ende, der hvor den klemmer omkring ratstammen, men det skal den vel være?
CDI - hvor mange lommepenge har du

Det smalle ender sidder på nogle ringe.
Nej, når ratstamme manchet er revnet er man ikke i tvivl.
Næste trin er vel at se efter utætte turboslanger eller intercooler. Kig efter oliespild omkring disse.
Og kontrol af utæthed på udstødningssystemet.
Nej, når ratstamme manchet er revnet er man ikke i tvivl.
Næste trin er vel at se efter utætte turboslanger eller intercooler. Kig efter oliespild omkring disse.
Og kontrol af utæthed på udstødningssystemet.
ja den sidder på sådan nogle hvide plastringe med noget fedt på!
ja jeg må lede efter den lyd på tryksiden og udstødningssiden.
Sidder der sådan en "slæbering" i forbindelse med rattet? den slæber nemlig på, når man drejer rettet. Det er nogle enkelte steder.
vh Jesper
ja jeg må lede efter den lyd på tryksiden og udstødningssiden.
Sidder der sådan en "slæbering" i forbindelse med rattet? den slæber nemlig på, når man drejer rettet. Det er nogle enkelte steder.
vh Jesper
havde ligne fejl på min for et stykke tid siden også venstre side det var mit indsugnings manifold der havde smidt det ene spjæld lyden var der kun ved turbo tryk altså ikke uden at der var belasning på kunne ikke høres tomgang gas find mit gamle indlæg evt