w210 3,0D start problem

Alt vedrørende teknik
Besvar
kim w210

w210 3,0D start problem

Indlæg af kim w210 »

Hej alle her på siden..
Jeg er ved at få grå hår af min bil, den har virkelig problemer med at starte efter den har stået en hel nat. :?
Jeg har set at der på en af de slanger op til diesel filtret er en luft lomme, kan det være den der er problemet ? og i så fald hvor kommer den fra ?
Der er blevet skiftet dieselfilter, det lille filter oppe på toppen af det store filter, selv disel forvarmeren der sidder på topstykket, og selvfølgelig alle slanger med dertil hørende O-ringe, er der noget jeg har overset ? ( self er der det, for ellers vil jeg ikke have det problem :) ) men HVAD ? ? ?
Lige så snart der er kommet liv i Gertrud, er der intet ! den starter som en mis, men efter 4-6 timer ...... jep så er der lidt problemer og efter 8-10 timer så er den helt gal, HJÆLP
Det drejer sig om en w210 3,0 D `96 helt alm. uden turbo. 24 ventilet række 6`er.
Håber virkelig at der er en der har svarret.

Med venlig hilsen
Kim Sørensen
Eva

Re: w210 3,0D start problem

Indlæg af Eva »

Nu ved jeg ikke hvor mange kilometer din bils motor har tilbagelagt, men med det jeg kender til forskellige Mercedes'er, så lyder det typiske som et startproblem grundet manglende kompression, altså slitage i stempelringe/cylindre.

Det viser sig typisk på den måde du beskriver
Mvh Eva
Hugo

Indlæg af Hugo »

Hej Kim

Ikke at det hjælper noget, men min. 210 3,0 D 95, har samme problem. Når den så kommer igang mangler der "ild" 1 eller 2 cyl. til at starte med.
Jeg ved ikke hvad det skyldes, men har på fornemmelsen at det er svigtende forsyning af brændstof.

For et par år siden, havde jeg samme problem, så skiftede jeg de 5 O-ringe, og problemet var væk.

Jeg syntes det er for tidlig at få samme problem, men hvem ved?

Idag prøvede jeg at starte bilen igen (+ 2,5 Grad varme) samme problem. Diselstart hjalp.

Hilsen Hugo
kim w210

Indlæg af kim w210 »

Motoren har kørt ca 610000 så det med slitage må jeg jo nok se lidt på, men burde den så ikke gøre det hver gang den skal starte, jeg mener.. der bliver vel ikke bedre komp fordi den har været startet og kørt 50 km for at blive parkeret, og 3 timer efter skal køre igen og så er der intet problem med at starte...
det med O-ringe ... de er skiftet alle sammen, samtidig med div brændstof rør, og det er de org rør der er sat i fra Mercedes, det eneste der ikke er org. er diselfiltret jeg fik af en der havde det i overskud, det kom fra Gørløse.
Jeg skal måske lige tjekke alle rør igennem .. en gang til.. og så sige fuck det og købe en omgang rør til ( så må jeg tænke på en anden motor hvis det ikke virker, eller anden bil, der er godt nok pumpet mange penge i den her det sidste års tid )
Men bliv endelig ved med at komme med ideer :idea:
E 270 2001

Indlæg af E 270 2001 »

Slidt brændstofpumpe - nye oringe :?:
E 270 Avantgarde Stc. fra 2001. Pt rundet 492.000 km.
CDI

Indlæg af CDI »

Hvad med O-ringen mellem brændstofpumpe og stopventilen?
Man skal skrue stopventilen af for at komme til denne O-ring...
kim w210

Indlæg af kim w210 »

hov...... jeg tror sørmer cdi har noget der, det skal straks undersøges, er det der der berømte grønne o-ring ?
CDI

Indlæg af CDI »

kim w210 skrev:hov...... jeg tror sørmer cdi har noget der, det skal straks undersøges, er det der der berømte grønne o-ring ?
Førhen var den sort..... om den er konverteret til grøn!!!!!
kim w210

Indlæg af kim w210 »

Takker ...tager straks til mb imorgen og bruger en stor sum penge på sådan en he he , det er da en ting der skal prøves inden jeg skal i banken og hører på lån for at lave den he he
Eva

Indlæg af Eva »

kim w210 skrev:Motoren har kørt ca 610000 så det med slitage må jeg jo nok se lidt på, men burde den så ikke gøre det hver gang den skal starte, jeg mener.. der bliver vel ikke bedre komp fordi den har været startet og kørt 50 km for at blive parkeret, og 3 timer efter skal køre igen og så er der intet problem med at starte...
:idea:
Jo det gør det, for forskellen er, at når bilen har stået natten over så er motoren meget kold.
Og jo mere kold, jo sværere at starte, kombineret med, at kompressionen bliver bedre når motoren er varm fordi metallet udvider sig.

Og godt 600000 km så ville jeg ikke smide flere penge i den motor i forsøg på at bedre startevnen, før der er foretaget en kompressionstest på den.
Mvh Eva
Hugo

Indlæg af Hugo »

Hej Kim

Min er begyndt at dryppe disel olie igen, som for to år siden.
Jeg tro meget på CDI, at det er de famøse O-ringe.

Hilsen Hugo
kim w210

Indlæg af kim w210 »

Det med motoren vil jeg da lige se på og få taget en komp test, det skal bare lige blive lidt varmer i luften :)
Men en lille O-ring til 24 kr vil jeg også prøve :D og så må jeg se.... håber at jeg kan nøjes med den sidste løsning, men med mit held så ender det jo nok med et motorskift :wink: har gået og tænkt på at tage til tyskland og hente en reservedelsbil, jeg har hørt om en der står i sydtyskland med en tagskade, magen til min egen, med 198 på klokken til 700 euro, jeg tror jeg vil snage lidt i den.... takker for jeres tid og råd... i er toppen
kim w210

Indlæg af kim w210 »

Ja det er typisk... den i tyskland er solgt for 2 uger siden til 600 euro, nu har han haft den til salg i lidt over et ½ år uden nogen har ville købe den, og så lige som man tænker på det, jep så er den væk ØV :(
Besvar