Brændstoffilter w211, 270 cdi E-class årgang 2003
Re: Brændstoffilter w211, 270 cdi E-class årgang 2003
Har i dag talt med værkstedet i Slagelse. De mener det kan være vand i brændstoftanken, dette sætter sig i cellulosefilteret og fryser til is når det er meget koldt. Tanken skal derfor tømmes helt for at være sikker på der ikke er vand i tanken. Værkstedet kunne dog ikke lige umiddelbart tømme tanken, det kræver et sted at gøre af det. Jeg forespurgte til at jeg havde hældt anti-frezze i brændstoffet, og det kunne de heller ikke lige forklare hvorfor det så ikke virkede. Køber en lille pumpe til boremaskinen og tømmer indholdet inden jeg tanker næste gang.
-
- Indlæg: 35
- Tilmeldt: 18. okt 2010, 17:37
Re: Brændstoffilter w211, 270 cdi E-class årgang 2003
Hej
Ikke for at jeg skal forklejne mercedes i Slagelse ,, men prøv at ringe til Kalundborg auto el , Søren hole ,, jeg havde samme problem som du , og prøvede alverdens ting , indtil jeg kom derud ,de fandt fejlen ,en dyse og tog 2,25 time plus dysen så kører det bare igen ,, mvh. Thomas
Ikke for at jeg skal forklejne mercedes i Slagelse ,, men prøv at ringe til Kalundborg auto el , Søren hole ,, jeg havde samme problem som du , og prøvede alverdens ting , indtil jeg kom derud ,de fandt fejlen ,en dyse og tog 2,25 time plus dysen så kører det bare igen ,, mvh. Thomas
Re: Brændstoffilter w211, 270 cdi E-class årgang 2003
Hvis jeg skal genbruge det kun 1. uge gl. filter, skal det først tørres ud inde i stuen så vandet er dampet ud af papirmassen. Tror faktisk det vil virke. Mvh Jørgen
Re: Brændstoffilter w211, 270 cdi E-class årgang 2003
211'er har el-brændstofpumpe inde i tanken ligesom en benziner, bare du sætter tænding på bliver filteret fyldt op med diesel og dermed udluftet....E 270 2001 skrev:Jeg skulle netop til at foreslå at du bare brugte det gamle filter ( da det sikkert ikke fejler noget ).
Hvad gør du for at lufte filteret ud kontra bare at tørne motoren? Fejlen kan ligge så mange steder, så for ikke at give dig selv for megen ærgelse, så kør på værksted og få motorens komponenter test via tester.
Re: Brændstoffilter w211, 270 cdi E-class årgang 2003
Jeg kender ikke lige mærket "anti-freeze", men er ret overbevist om at den slags produkter er beregnet til at forhindre udskillelse af paraffin i dieselolien ved lave temperaturer. De gør ikke dieselolien i stand til at optage store mængder vand (som du muligvis har i tanken).Mester62 skrev:...... Jeg forespurgte til at jeg havde hældt anti-frezze i brændstoffet, og det kunne de heller ikke lige forklare hvorfor det så ikke virkede. Køber en lille pumpe til boremaskinen og tømmer indholdet inden jeg tanker næste gang.
-
- Indlæg: 1071
- Tilmeldt: 5. mar 2009, 19:43
- Geografisk sted: Midtfyn
Re: Brændstoffilter w211, 270 cdi E-class årgang 2003
Det er før set at brændstofpumpe i tank bliver slidt op. Prøv at måle trykket på fremløb fra tank med tænding på. Trykket skal nok være over 1/2 bar.
Re: Brændstoffilter w211, 270 cdi E-class årgang 2003
ca. 4,3- 4,5barSLKkompressor skrev:Det er før set at brændstofpumpe i tank bliver slidt op. Prøv at måle trykket på fremløb fra tank med tænding på. Trykket skal nok være over 1/2 bar.
Re: Brændstoffilter w211, 270 cdi E-class årgang 2003
Ja eller sæt ovnen på 30-50 grader så den bliver håndlun så tørrer det hurtigereMester62 skrev:Hvis jeg skal genbruge det kun 1. uge gl. filter, skal det først tørres ud inde i stuen så vandet er dampet ud af papirmassen. Tror faktisk det vil virke. Mvh Jørgen
W639 2005 (2020-)
W204 stationcar, 2010 220CDI BE (km 188.099)
W107 380SLC, 1980 (1999-)
Tidligere R171 SLK 200 kompressor, 2004 (km 65.279)
Tidligere W202 stationcar 220CDI, 1999 (km 70.092)
Tidligere /8 200 benzin, 1973 dog uden plader
W204 stationcar, 2010 220CDI BE (km 188.099)
W107 380SLC, 1980 (1999-)
Tidligere R171 SLK 200 kompressor, 2004 (km 65.279)
Tidligere W202 stationcar 220CDI, 1999 (km 70.092)
Tidligere /8 200 benzin, 1973 dog uden plader
-
- Indlæg: 1071
- Tilmeldt: 5. mar 2009, 19:43
- Geografisk sted: Midtfyn
Re: Brændstoffilter w211, 270 cdi E-class årgang 2003
Tak CDI gælder det også for benziner?
Re: Brændstoffilter w211, 270 cdi E-class årgang 2003
Hvilken motor? Da det også variere alt efter indsprøjtningssystemetSLKkompressor skrev:Tak CDI gælder det også for benziner?

Re: Brændstoffilter w211, 270 cdi E-class årgang 2003
Har også problemer, efter en lille køretur på ca 1300 km, starter bilen som vanligt i kold tilstand, men efter ca 1 km kørsel går den i stå og motor lampen tænder
, den kan startes igen dog kun i tomgang + 200 omdr. med motoren gående i tomgang i 10 min kører bilen igen fint, men lanpen er stadig tændt. udetemp. er ca -7 gradersfrost, kan det også være frost i filter eller er der andre bud??

W211 280 V6 Cdi sedan årg 06
Re: Brændstoffilter w211, 270 cdi E-class årgang 2003
Hvis det er en V6'er, er det ofte brændstoffilter som driller.
Ellers skal der tester på...
Ellers skal der tester på...
Re: Brændstoffilter w211, 270 cdi E-class årgang 2003
Det ER en V6, filter er vist skiftet for ca 4-5 mdr siden, og har kørt fint indtil idagCDI skrev:Hvis det er en V6'er, er det ofte brændstoffilter som driller.
Ellers skal der tester på...

W211 280 V6 Cdi sedan årg 06
Re: Brændstoffilter w211, 270 cdi E-class årgang 2003
mfl skrev:Det ER en V6, filter er vist skiftet for ca 4-5 mdr siden, og har kørt fint indtil idagCDI skrev:Hvis det er en V6'er, er det ofte brændstoffilter som driller.
Ellers skal der tester på..., kan et tilfrosset filter / brændstofmangel tænde motorlampen?
Kan ikke udtale mig om filter tilfryser... men lampen tænder hvis brændstoftrykket afviger i forhold til styreenhedens ønskede tryk...
Men lampen kan også tænde pga alt mulig andet fejl!
Såe en fejludlæsning vil spare meget tid og unødvendig brug af penge...
Re: Brændstoffilter w211, 270 cdi E-class årgang 2003
Hej jeg har bare skiftet det ud og tørnet motoren ca 6 startforsøg, og så springer den i gang uden problemer. Sidste gang forsøgte jeg med det gl. filter, og her ville den ikke starte, og filteret havde stået inde ved brændeovnen i en uge. Der måtte nyt filter på og wupti igang var motoren. Efterfølgende har jeg været hos Mercedes og fået målt en hulens masse igennem, og her fandt man ud af at selvom gløderelæet viste at den gløede i instrumentbordet, så gjorde det ikke. Relæet er nu skiftet og bilen står nu ude og jeg afventer om den starter næste gang det bliver hård frost. Håber det er fejlen som er fundet.E 270 2001 skrev:Jeg skulle netop til at foreslå at du bare brugte det gamle filter ( da det sikkert ikke fejler noget ).
Hvad gør du for at lufte filteret ud kontra bare at tørne motoren? Fejlen kan ligge så mange steder, så for ikke at give dig selv for megen ærgelse, så kør på værksted og få motorens komponenter test via tester.