Gløderør problem på W211 E320 CDI '07 V6
Gløderør problem på W211 E320 CDI '07 V6
Hej Forum
Jeg er stødt på en lille problem jeg fik en fejl med mit ene gløderør og valgte at skifte alle rør 4,4 volt dette løste problemet med min fejl men ikke mit start problem vis jeg venter i ca 30sek
så kan den starte med det samme men jeg snakket med en mercedes mekaniker som sage det var mit gløderelæ ca. 1200,- sener det virket heller ikke jeg valgte så at afmontere det ene rør
og måle tiden og det taget cd 30sek før det er rødglødene i spidsen så jeg målte med et voltmeter og så der kun blev leveret 1,6/1,7 volt skal den ikke levere 4,4 volt der er monteret nyt batteri
jeg har selv en star tester og den melder ingen fejl men skal jeg ind og fortælle der er kommet nye rør samt relæ på
Mvh Peter
Jeg er stødt på en lille problem jeg fik en fejl med mit ene gløderør og valgte at skifte alle rør 4,4 volt dette løste problemet med min fejl men ikke mit start problem vis jeg venter i ca 30sek
så kan den starte med det samme men jeg snakket med en mercedes mekaniker som sage det var mit gløderelæ ca. 1200,- sener det virket heller ikke jeg valgte så at afmontere det ene rør
og måle tiden og det taget cd 30sek før det er rødglødene i spidsen så jeg målte med et voltmeter og så der kun blev leveret 1,6/1,7 volt skal den ikke levere 4,4 volt der er monteret nyt batteri
jeg har selv en star tester og den melder ingen fejl men skal jeg ind og fortælle der er kommet nye rør samt relæ på
Mvh Peter
W211/E320CDI V6 Avantgarde
-
- Indlæg: 806
- Tilmeldt: 24. jan 2012, 19:55
Re: Gløderør problem på W211 E320 CDI '07 V6
Der er et spændingstab et sted
Få målt det hele igennem.
Burde din star ikke kunne måle værdier over gløderør
Få målt det hele igennem.
Burde din star ikke kunne måle værdier over gløderør
E 270 Avantgarde Stc. fra 2001. Pt rundet 492.000 km.
Re: Gløderør problem på W211 E320 CDI '07 V6
Det er muligt at den kan måle værdierne over gløderør men hvad er de rigtige værdier og når jeg måler med et voltmeter kan jeg jo se der er noget galt
W211/E320CDI V6 Avantgarde
Re: Gløderør problem på W211 E320 CDI '07 V6
Nu har jeg haft min tester på igen men kan ikke finde noget om gløderør kun mit gløderelæ og det er ok jeg har prøver af måle hovedkablet til gløderelæ og der var 12volt
W211/E320CDI V6 Avantgarde
-
- Indlæg: 806
- Tilmeldt: 24. jan 2012, 19:55
Re: Gløderør problem på W211 E320 CDI '07 V6
Ohm igennem
E 270 Avantgarde Stc. fra 2001. Pt rundet 492.000 km.
Re: Gløderør problem på W211 E320 CDI '07 V6
Hvad skal ohm igennem alt er nyt men rør for kun 1,6 1,7 volt
er der noger der ved om strømmen måske bliver reguleret via temparatur føler
er der noger der ved om strømmen måske bliver reguleret via temparatur føler
W211/E320CDI V6 Avantgarde
-
- Indlæg: 806
- Tilmeldt: 24. jan 2012, 19:55
Re: Gløderør problem på W211 E320 CDI '07 V6
Dine ledninger
E 270 Avantgarde Stc. fra 2001. Pt rundet 492.000 km.
Re: Gløderør problem på W211 E320 CDI '07 V6
270cdi skrev:Hvad skal ohm igennem alt er nyt men rør for kun 1,6 1,7 volt
er der noger der ved om strømmen måske bliver reguleret via temparatur føler
Gløderør-sluttrinnet regulerer spænding til gløderørene alt efter CDI-styrenhedens kommando via LIN-bus.
Re: Gløderør problem på W211 E320 CDI '07 V6
Gløderør-sluttrinnet regulerer spænding til gløderørene alt efter CDI-styrenhedens kommando via LIN-bus.
Hvad kan man så gøre ved det skal jeg have ny CDI-styrenhed på eller er der et sted jeg kan justrer det med min Star diganose tester
Hvis der skal ny CDI-styrenhed på kan man så bruge en brugt
Mvh Peter
Hvad kan man så gøre ved det skal jeg have ny CDI-styrenhed på eller er der et sted jeg kan justrer det med min Star diganose tester
Hvis der skal ny CDI-styrenhed på kan man så bruge en brugt
Mvh Peter
W211/E320CDI V6 Avantgarde
Re: Gløderør problem på W211 E320 CDI '07 V6
Nej nej, CDI-styreenheden skal ikke skiftes og man kan ikke justere på sluttrinet.270cdi skrev:Gløderør-sluttrinnet regulerer spænding til gløderørene alt efter CDI-styrenhedens kommando via LIN-bus.
Hvad kan man så gøre ved det skal jeg have ny CDI-styrenhed på eller er der et sted jeg kan justrer det med min Star diganose tester
Hvis der skal ny CDI-styrenhed på kan man så bruge en brugt
Mvh Peter
Der er ofte fejl på disse sluttrin.
Ofte melder de fejl på et gløderrør men ved udmåling af gløderørerne er der ingen fejl på selve røret med udgangen på sluttrinet.
Re: Gløderør problem på W211 E320 CDI '07 V6
Men mit sluttrin er 4 dage gammelt og både det nye og det gamle melder ikke nogen fejl på min tester
W211/E320CDI V6 Avantgarde
Re: Gløderør problem på W211 E320 CDI '07 V6
Lyser forvarmelampen efter du har startet bilen
Re: Gløderør problem på W211 E320 CDI '07 V6
Nej ikke efter jeg skiftet mine gløderør
W211/E320CDI V6 Avantgarde
Re: Gløderør problem på W211 E320 CDI '07 V6
Så ville jeg nok prøve at montere en ny ot giver den koster ikke ret meget og de har det med at gå
-
- Indlæg: 806
- Tilmeldt: 24. jan 2012, 19:55
Re: Gløderør problem på W211 E320 CDI '07 V6
Hvis otgiver er gået, kan det vel ses med testeren eller mener du at den periodevis falder ud
Grunden til at jeg spørger, er at jeg synts at der skiftes for mange dele på en begrundet mistanke..
Grunden til at jeg spørger, er at jeg synts at der skiftes for mange dele på en begrundet mistanke..
E 270 Avantgarde Stc. fra 2001. Pt rundet 492.000 km.