W210 (E320 CDI 2001)
Jeg har en dyse der kommer (en hel del) røg ud af


Nu har jeg så fundet ud af at jeg skal tage den ud og sætte ny bolt+kobberskive i.
Men der er vist lidt delte meninger om nødvendigheden af at plane sædet. Hvad mener i? Er det virkeligt nødvendigt med det sædeplaner-værktøg og kan man evt. risikere at gøre mere skade med det end godt er? Der var nogle på nettet der foreslog noget med at bruge noget 'valve grinding paste' eller andet til at slibe lidt med. Nogle ideer her på præcist hvad man skal bruge? (eller er det bare at gå igang med værktøjet?)
Jeg ser i øvrigt at gørløse sælger noget 'dyse fedt': http://autoimport.dk/mercedes_webcatalo ... 89425110O/
Er det nødvendigt og hvor/hvordan præcist bruges det?
Hvor meget skal bolten i øvrigt spændes med momentnøglen?
Håvber nogle kan kaste lidt lys på denne skræmmende rep.


I øvrigt, hvordan ved man om en dyse er stået så meget af at den skal skiftes? Er det kun hvis den bliver skadet når man tager den ud at man sætter en ny i eller hvordan? Der er to nyere dyser i min som den tidligere ejer har fået skiftet.
Mvh.