Skurren når jeg drejer skarpt ..fx ind i p-bås
Skurren når jeg drejer skarpt ..fx ind i p-bås
Hej jeg har lige købt en nysynet MB 190 D 2.0 og er mega glad for den, men den laver altså denne her skurrende lyd som om der ikke er "plads" når jeg drejer.. Og i dag kom der en svag metal lyd da jeg kørte en kort tur og forbremse skiverne var glo hede... Nu står den indtil den kan komme til værksted på mandag.... Hvad pokker kan det skyldes?! Nedslidte bremseklodser?!
-
Re: Skurren når jeg drejer skarpt ..fx ind i p-bås
ja, eller bremser der hænger.
Er den købt privat?
Gjorde den det under prøvetur
Er den købt privat?

E 270 Avantgarde Stc. fra 2001. Pt rundet 492.000 km.
E 270 2001 skrev:ja, eller bremser der hænger.
Er den købt privat?
Nej den gjorde det ikke under prøve tur og ja den er købt privat. Den gør ikke vrøvl når man bremser på nogen måde og hvis jeg kører og drejere rattet frem og tilbage ud af lige vej, kommer der ingen mislyde fra den ( klonklyde eller andet)
-
Hmm... Du må hellere få en til se på den 

Det lyder som ankerpladen der står og skraber på.
Hej og tak for svar... HVIS det er en ankerplade, hvad kan sådan en rep så løbe op i cirka?!
Ja, der er 2 måder man kan skifte en ankerplade på...
Den rigtige og den billige... Den billige er at skære en rille i den nye ankerplade, så den kan moduleres ned over navet.
Den rigtige er at tage navet af og sætte ankerpladen rigtigt på og et nyt hjulleje når nu navet er afmonteret.
Den sidste løsning er en rep til ca 1.400,-
Den rigtige og den billige... Den billige er at skære en rille i den nye ankerplade, så den kan moduleres ned over navet.
Den rigtige er at tage navet af og sætte ankerpladen rigtigt på og et nyt hjulleje når nu navet er afmonteret.
Den sidste løsning er en rep til ca 1.400,-
-
- Geografisk sted: Midtfyn
Jamen det kan også være så meget andet. Få dog undersøgt hvad der skurer inden du begynder at reparere.
-
Hørt
Desuden kan en ankerplade rettes tilbage - ingen grund til bare at skifte..
MEN få det undersøgt

MEN få det undersøgt

Senest rettet af E 270 2001 31. aug 2012, 18:11, rettet i alt 1 gang.
På en w201 hvor angerpladen pludselig begynder at skure.. Så er det som regel fordi den er rusten og er knækket ved skrugerne.
Men self, altid få fejlen undersøgt inden det bliver draget til konklusion med hvad der er galt
Men self, altid få fejlen undersøgt inden det bliver draget til konklusion med hvad der er galt
1000 tak for svar: Nu er bilen på værksted og så må jeg vente på "dommen". Købte den for 14 dage siden, og den var nysynet samme dag som jeg fik den. Så regner ikke med det kan være noget heelt vildt galt med den... Krydser fingre og savner min dejlige mercer 

-
- Geografisk sted: Midtfyn
Du skriver faktisk hvad fejlen er. "Efter en kort tur var forbremse og skiver glo...varme." Bremseklodserne er irret el. rustet fast. Du skal simpelt hen have renoveret dine bremser på hele bilen.
Ved du hvad "Nysynet" betyder? Garenteret skjulte fejl!
Ved du hvad "Nysynet" betyder? Garenteret skjulte fejl!
He he "garanteret skjulte fejl" ... ja ja næste gang køber jeg en bil UDEN syn ... Har lige hørt fra mekanikeren at det ene forhjulsleje der er gået, men han vil gå det hele igennem når ihvertfald det er skiftet...
Og så var bilen klar til afhentning.... 6 (mercedes)****** til Folmers Auto OG SØN for god og fair service...