Problemer med automat gear W211
-
- Geografisk sted: Midtfyn
Re: Problemer med automat gear W211
Det lyder usandsynligt at oliefilteret i gearkassen er tilstoppet. Hvis det er tilfældet har du virkelig problemer da kassen nærmest må være smadret. Det tror jeg ikke. Der er flere værksteder i Østjylland som er spesialister i aut. gear. Det vil være en god ide at besøge. De kan for få hundrede give dig en analyse af gearkassen. Hvad er det i øvrigt for en MB tester?
-
Mekanikeren ringede lige.
Det viser sig at to olierør som går ind til gearkassen er rustet og lækker gearkasse olie.
Olien er derfor sunket til et meget lavt niveau
Når bilen kører suges det sidste olie op og olietrykket forsvinder... og så skifter den ikke.
Når man så holder stille siver olien tilbage og den fungerer igen
Undrer mig lidt over at han ikke så olieniveauet da han alligevel havde en pind i gearkassen.
Nu prøver vi at skifte rørene og fylde olie på igen.
Mekanikeren siger at hele fronten skal af for at komme til rørene - fremme ved køleren. Kan det passe?
Det viser sig at to olierør som går ind til gearkassen er rustet og lækker gearkasse olie.
Olien er derfor sunket til et meget lavt niveau
Når bilen kører suges det sidste olie op og olietrykket forsvinder... og så skifter den ikke.
Når man så holder stille siver olien tilbage og den fungerer igen

Undrer mig lidt over at han ikke så olieniveauet da han alligevel havde en pind i gearkassen.
Nu prøver vi at skifte rørene og fylde olie på igen.
Mekanikeren siger at hele fronten skal af for at komme til rørene - fremme ved køleren. Kan det passe?
Der er en samling mell. kasse og køler.
Bare han ikke også skruer din bagkofanger af for at skifte viskerblade.
Bare han ikke også skruer din bagkofanger af for at skifte viskerblade.

ZOOM ZOOM.
Var det så rørene og olie standen der var problemet?
-
Det var åbenbart nødvendigt at skifte rørene helt op til køleren da de var rustne. I køleren var de rustet fast så den har vi også skiftet. Fik den billigst på speedyautoparts.dk som også var hjælpsom på telefonen med at finde den rigtige model.
Bilen skulle blive klar i dag så jeg skal nok opdatere med resultatet så snart jeg har testkørt i et par dage.
Bilen skulle blive klar i dag så jeg skal nok opdatere med resultatet så snart jeg har testkørt i et par dage.
-
- Geografisk sted: Viborg
Hej.
Jeg har lige haft et lignende problem med min w211'er.
Efter noget fejlsøgning fandt de frem til at det var ventilbordet i gearkassen der var defekt. Nu er det skiftet, og den skifter gear som da den var ny
Dog er jeg mange tusinde kr fattigere
Jeg har lige haft et lignende problem med min w211'er.
Efter noget fejlsøgning fandt de frem til at det var ventilbordet i gearkassen der var defekt. Nu er det skiftet, og den skifter gear som da den var ny

Dog er jeg mange tusinde kr fattigere

W212 E200 CDI
-
Udskiftning af slangerne og påfyldning af ny olie løste problemet.
Bilen skifter som den skal nu.
Som bonus fik vi fejl på dyse #6 efter at alt virkede. Mekanikeren tog den ud og rensede den samt skiftede en ring / spændeskive så virkede den også igen.
Det er sku en fornøjelse når en mekaniker gider at kigge på bilen fremfor bare at læse hvad der står på computeren.
Tak for alle kommentarer og hjælp.
Håber at denne tråd kan hjælpe andre.
Bilen skifter som den skal nu.
Som bonus fik vi fejl på dyse #6 efter at alt virkede. Mekanikeren tog den ud og rensede den samt skiftede en ring / spændeskive så virkede den også igen.
Det er sku en fornøjelse når en mekaniker gider at kigge på bilen fremfor bare at læse hvad der står på computeren.
Tak for alle kommentarer og hjælp.
Håber at denne tråd kan hjælpe andre.
-
Hej Forum
Selv om de sidste indlæg er "lidt gamle", så alligevel et kort indlæg.
På min S211 (E220 CDI - 2007) svigtede gearskiftet den anden aften. Jeg har fået "nulstillet" med en "Stjernetester", der viste at en "hastighedsmåler" gav fejlimpulser.
Lige nu virker den "super", men værkstedet har fortalt, at den rigtige løsning er, at skifte automatkassens "skifteenhed" (prisen er ca. 6.400 kr + moms) + arbejdsløn, så det hele løber hurtigt op i 8-10.000 kr.
På nettet kan jeg se, at man kan købe "hastighedsmåleren" på en monteringsplade til ca. 1.000kr + moms (+ arbejdsløn).
Værkstedet anbefaler at jeg skifter hele "skifteenheden", da der kan dukke nye fejl op efterfølgende, hvis jeg kun skifter "hastighedsmåleren".
Er der nogle af jer, som har erfaring med det ?
Hvad er det rigtige valg ??
På min S211 (E220 CDI - 2007) svigtede gearskiftet den anden aften. Jeg har fået "nulstillet" med en "Stjernetester", der viste at en "hastighedsmåler" gav fejlimpulser.
Lige nu virker den "super", men værkstedet har fortalt, at den rigtige løsning er, at skifte automatkassens "skifteenhed" (prisen er ca. 6.400 kr + moms) + arbejdsløn, så det hele løber hurtigt op i 8-10.000 kr.
På nettet kan jeg se, at man kan købe "hastighedsmåleren" på en monteringsplade til ca. 1.000kr + moms (+ arbejdsløn).
Værkstedet anbefaler at jeg skifter hele "skifteenheden", da der kan dukke nye fejl op efterfølgende, hvis jeg kun skifter "hastighedsmåleren".
Det er en alm. kendt fejl at kontaktpladen kan fejle, den er en smal sag at skifte (speedsensor er en integreret del af pladen) og hvis man samtidig skifter alle solenoider, eller mindst lockup ventilen man godt kørende.Frederik A skrev:Hej Forum
ZOOM ZOOM.
Som 'BWJ' skriver; det er en velkendt fejl.
Kontaktpladen som er af plast, bliver skrøbelig over åre og printet bliver ødelagt. Speedsensoren bliver slidt og kan miste forbindelsen, når printet bliver defekt.
Kontaktpladen som er af plast, bliver skrøbelig over åre og printet bliver ødelagt. Speedsensoren bliver slidt og kan miste forbindelsen, når printet bliver defekt.
W639 - Vito 120 Avantgarde - 2007
W211 - E240 Avantgarde - 2004
W211 - E240 Avantgarde - 2004