Motor skift fra 300D til 220cdi
Motor skift fra 300D til 220cdi
Hej har et par spørgsmål angående motor skift i min w210'er fra 95 af er det lovligt at ligge en 220cdi motor i og om den vil passe i uden alt for meget bøvl er ikke inde i reglerne for at smide en mindre motor i ang afgift osv.
Re: Motor skift fra 300D til 220cdi
Det er noget af en ombygning kan jeg sige.. Udstødningssytem, gearkasse, ledningsnet, styrebokse,
Speddertræk system, div slanger, beslag O.s.v
Det største problem er nok at 220cdi styringen køre med databus som ikke lige spiller sammen med en w210 fra 95"
Men har selv gjordt det på en W202 fra 94 hvor der er bygget en 230 kompressor motor i fra 96 som har databus.
Det var stprt set alt ledningsnet i hele bilen der skulle skiftes, før at det kunne lade sig gøre!!
Men det er er lovligt, nok da det er inde for den 20% effekt grænse.
Speddertræk system, div slanger, beslag O.s.v
Det største problem er nok at 220cdi styringen køre med databus som ikke lige spiller sammen med en w210 fra 95"
Men har selv gjordt det på en W202 fra 94 hvor der er bygget en 230 kompressor motor i fra 96 som har databus.
Det var stprt set alt ledningsnet i hele bilen der skulle skiftes, før at det kunne lade sig gøre!!
Men det er er lovligt, nok da det er inde for den 20% effekt grænse.
Det lyder til at være billigere at købe en anden som er 220 CDI...
Ja muligvis men nu har jeg afleveret den på et diesel center så må vi se hvad de siger