Min bil vil ikke tage omdrejninger. E 270 cdi fra 2000. 170

Alt vedrørende teknik
Besvar
Brugeravatar
Administrator
Site Admin

Min bil vil ikke tage omdrejninger. E 270 cdi fra 2000. 170

Indlæg af Administrator »

Hejsa. jeg har for nyligt købt min første mercedes. og 2 dage efter jeg købte den, så havde jeg allerede problemer :( den vil nogle gange ikke tage mere end 3000 omdrejninger. og så sker der sku ikke meget :wink:
den melder ingen fejl, og har fået den testet hos mercedes,og de kan heller ikke se noget på computeren. fejlen sker mest når bilen er kold, eller når bilen står stille 5 min, det er ligemeget om den bliver slukket eller står i tomgang, så når man sætter igang igen, er den gal. så går der lige et par minutter, så kører den fint igen. jeg har fået skiftet brændstoffilter, så det er i hvert fald ikke den der er stoppet. er der nogen der ved hvad der kan være galt, eller har været udsat for det samme? :(
Brugeravatar
Administrator
Site Admin

Din motor går i nødprogram. Det kan skyldes et hav af ting, vaccumforsyning, trykomformere, utætte vaccumslanger, utæt mixhusmembran, tilstoppet mixhus, luftmassemåler, defekt manifold frakoblingsmotor (M55), osv...

Men Stardiagnose testeren som aut. MB værksteder bruger burde henvise til kilden da styreenheden husker fejlen.

De skal måske have bilen kold for at se fejlen.

Det der er underligt ved din fejl er, at den forekommer ved kold motor. Det er som regel ved varm motor det mister trækkraft når udstødningstilbageførsel begynder at arbejde!!!
Brugeravatar
Administrator
Site Admin

ok vil gerne høre fra andre hvis der er nogle der har andre idéer.
Brugeravatar
Administrator
Site Admin

Forslag

Det bedste løsning, Lyt til V6 CDI. få aflæst motorstyringen, Der er ingen tvivl om det er nødprogram, hvis den går i nødprogram SKAL det stå i i computeren!

Jeg havde samme problem med min 220cdi, men kun i perioder, ikke noget der kunne sættes sammen med visse betingelser såsom kold motor eller høj hastighed m.v. Det var luftmassemåleren. Men det er ikke sikkert det er det samme ved din.

En Bosch/PC tester kan godt aflæse fejl i styreboksen, du er ikke tvunget til at tage til mercedes for at få fundet fejlen.

Allan
Brugeravatar
Administrator
Site Admin

Havde samme fejl på min. Der blev skiftet luftmængdemåler, de 2 trykfølere og nogle ventiler i udstødnings tilbageføringen. Det hjalp meget, men den var stadig ikke helt OK. Ved hård accelleration gik den i nødmodus og blev der indtil jeg havde stoppet motoren og taget nøglen ud.
Mercedesværkstedet fandt ud af, at vacuumtrykket var for lavt (var 400 og skal være ca 700) Skiftede vacuumpumpe og nu kører den som en drøm :D
Jeg vil foreslå, at du lytter til V6 CDI, da denne fejl åbenbart kan skyldes mange ting. Se evt denne tråd:

http://www.mercefreaken.com/forum/viewt ... highlight=
Brugeravatar
Administrator
Site Admin

den siger en underlig lyd.

Jeg kører stadig rundt med fejlen, kan sku ikke finde ud af hvad det er, men det bliver værre og værre faktisk. jeg har lagt mærke til at når den har fejlen, og man kører f.eks 100 km/t med bundgas, og så slipper speederen, så runger den sådan mærkeligt ud af udstødningen, lyder måske til at det kan komme nede fra min kat af, men jeg ved det sgu ikke. er det noget, der er nogle der har oplevet`?
Brugeravatar
Administrator
Site Admin

hejsa folkens. tak for de mange gode råd.

min mercer går perfekt igen nu. det var luft masse føleren det var galt med. så en ny af den, og den spandt som en mis igen.
Besvar