Min W211 E270CDI er begynt at melde følgende fejl, ESP Defectiv, ABS Defectiv, BAS Defectiv og fartpiloten virker heller ikke

Har bestilt tid på værksted til på Torsdag, men var det nu en simpel fejl som man selv kunne lave

tj0298 skrev:Har ikke kørt med trailer og har tjekket alle sikringer.
Hvordan kan stoplyskontakten have indflydelse på det ?
BWJ skrev:tj0298 skrev:Har ikke kørt med trailer og har tjekket alle sikringer.
Hvordan kan stoplyskontakten have indflydelse på det ?
Prøv lige at gå ud og start den, drej derefter, når du holder i P, helt til venstre og derefter helt til højre, ret op sluk og tag nøgle ud.
Prøv derefter at starte igen, fejl er formodentligt væk nu
Det skulle der være, batteriet fik en lade tur her før vinteren startedeBWJ skrev:Er der masser af strøm på ??
Hvis ikke du har mell. 14 - 14,4V på polerne ved startet motor lader den ikke som den skal, og du vil få den nævnte fejl.tj0298 skrev:Det skulle der være, batteriet fik en lade tur her før vinteren startedeBWJ skrev:Er der masser af strøm på ??
Har den samme fejl på min bil. Fandt I fejlen m. Tester eller hvordan kom i på at det netop var de 2 ting? En anden ting jeg har lagt mærke til er, at mit bremselys ikke virker når jeg får fejlen. Har fået skiftet bremselyskontakten flere gange uden held...tj0298 skrev:Jep, alt virker igenE 270 2001 skrev:Virker fartpiloten også