E290 Diesel pumpe utæt!
E290 Diesel pumpe utæt!
Hej der.
Jeg kan se at toppen på diesel pumpen på min E290 W210 2,9TD fra '98 er utæt. Der siver diesel ud fra den øverste del. Der sidder et "låg" på toppen af pumpen. Den har 4 skruer; 3 med torx 30 og en som har et speciel trekantet hoved. Jeg har ser her i forum at der var een der nævnte "2 øverste pakninger" som kan skiftes?
Skal man holde sig fra at skifte dem selv? Jeg er en habil gør det selv mekaniker, men diesel pumper er noget med højt tryk og måske en masse fjedre mv. der kan springe ud hvis man skiller den ad? Også det at den tredje skrue er trekantet tyder på special værktøj og ikke gør det selv?
Nogen der har erfaring med det?
Jeg har lige købt bilen for 36000kr, så det med at skifte pumpen for 10 tusindvis af kroner ligger ikke lige for. Den virker fint og motoren kører fint (ca. 12,5km/l ved blandet kørsel) og ryger ikke.
Det er bare det at motoren bliver smurt ind i diesel, og som sagt kan jeg se rimeligt præsist hvor dieselen kommer ud. Jeg er også lidt nervøs for om dieselen kan antændes hvis der samler sig en sjat et eller andet sted i motorrummet.
Jeg kan se at toppen på diesel pumpen på min E290 W210 2,9TD fra '98 er utæt. Der siver diesel ud fra den øverste del. Der sidder et "låg" på toppen af pumpen. Den har 4 skruer; 3 med torx 30 og en som har et speciel trekantet hoved. Jeg har ser her i forum at der var een der nævnte "2 øverste pakninger" som kan skiftes?
Skal man holde sig fra at skifte dem selv? Jeg er en habil gør det selv mekaniker, men diesel pumper er noget med højt tryk og måske en masse fjedre mv. der kan springe ud hvis man skiller den ad? Også det at den tredje skrue er trekantet tyder på special værktøj og ikke gør det selv?
Nogen der har erfaring med det?
Jeg har lige købt bilen for 36000kr, så det med at skifte pumpen for 10 tusindvis af kroner ligger ikke lige for. Den virker fint og motoren kører fint (ca. 12,5km/l ved blandet kørsel) og ryger ikke.
Det er bare det at motoren bliver smurt ind i diesel, og som sagt kan jeg se rimeligt præsist hvor dieselen kommer ud. Jeg er også lidt nervøs for om dieselen kan antændes hvis der samler sig en sjat et eller andet sted i motorrummet.
VH
Erich Torrild
S203, C220, Aut. Stc. 2005, ca.330.000km
Erich Torrild
S203, C220, Aut. Stc. 2005, ca.330.000km
Re: E290 Diesel pumpe utæt!
Den øverste pakning er ikke noget problem at skifte her er vejledning http://mydesultoryblog.com/2010/11/vw-t ... placement/
Re: E290 Diesel pumpe utæt!
Hej jensen.
Det her forum er jo genialt. Tak for link.
Det klarer jeg nemt. Ved du hvor jeg kan købe den trekantede top?
Pakningen må vel kunne købes hos Mercedes.
Det her forum er jo genialt. Tak for link.
Det klarer jeg nemt. Ved du hvor jeg kan købe den trekantede top?
Pakningen må vel kunne købes hos Mercedes.
VH
Erich Torrild
S203, C220, Aut. Stc. 2005, ca.330.000km
Erich Torrild
S203, C220, Aut. Stc. 2005, ca.330.000km
Re: E290 Diesel pumpe utæt!
Jeg plejer at finde en top som passer nogenlunde ned over og gi den et lille dask med en hammer og så bytte den ud med en unbrakobolt,pakningen køber du på et diesel/elektroværksted, tror ikke hessel har den, prøv ebay
http://www.ebay.de/itm/Dichtsatz-fur-Bo ... 928wt_1186
http://www.ebay.de/itm/Dichtsatz-fur-Bo ... 928wt_1186
Re: E290 Diesel pumpe utæt!
Tak til jensen.
Pakningsæt købt i Tyskland for 140kr.
En gammel 7mm 1/4" top banket ned over den trekantede bolt (nu udskiftet med en unbrako).
Pakning skiftet.
Nul diesel spild nu.
Super. Det er det der gør det her forum så godt.
Pakningsæt købt i Tyskland for 140kr.
En gammel 7mm 1/4" top banket ned over den trekantede bolt (nu udskiftet med en unbrako).
Pakning skiftet.
Nul diesel spild nu.
Super. Det er det der gør det her forum så godt.
VH
Erich Torrild
S203, C220, Aut. Stc. 2005, ca.330.000km
Erich Torrild
S203, C220, Aut. Stc. 2005, ca.330.000km
-
- Indlæg: 1
- Tilmeldt: 13. nov 2010, 20:56
Re: E290 Diesel pumpe utæt!
Hej.
Har også pakket min om, MEN: Nu viser det sig, at der bag på pumpen vælter diesel ud... fås der pakningssæt til denne afdeling, også??? Any one?
Vh.
Har også pakket min om, MEN: Nu viser det sig, at der bag på pumpen vælter diesel ud... fås der pakningssæt til denne afdeling, også??? Any one?
Vh.
Re: E290 Diesel pumpe utæt!
hej, jeg har nøjagtig det samme problem, siver en lille smule fra toppen,har selv prøvet og stramme de små skruer men den ene kunne jeg ikke røre, pga den havde en deform top, det hjalp lidt, men stadig ikke helt tæt, var hos Ejner Hessel i næstved, de kunne ikke lave det og ikke skaffe pakninger, sagde pumpen skulle skiftes, 5-6000 kr, ;-( ,samme med en knækket bolt i friløbshjulet i kølekompressor, den kunne han ikke få ud ny kompressor, 7-8000, ;-( så jeg laver det selv når det bliver bedre vejr, de kan sku ikke lave biler mere, kun udskifte reservedele, fik lavet nyt remhjul, remremstrammer og rem div filtre skiftet 6300kr ;-(, så det er slut nu med og køre til Hessel, ;-) det havde været lidt af en udskrivning hvis det hele var blevet lavet, puha da.
Re: E290 Diesel pumpe utæt!
Der sidder en pakning en tak længere nede altså under regulatordækslet den har også med at blive utæt men der skal man være lidt forsigtig for det sidder i nogle aflange huller og det skal stå meget nøjagtigt ellers kører den ikke ordentlig så det er med at have det ordentlig mærket op ellers kan man løsne skruerne en lille smule og give den et lille dab frem eller tilbage man kan faktisk nemt høre når det står rigtigt for så virker speederen normalt
Re: E290 Diesel pumpe utæt!
er det samme fremgangsmåde på en w210 300 d fra 95?
Re: E290 Diesel pumpe utæt!
Hej igen. Ja jeg skiftede jo pakningen i januar 2013, en nu er den gal igen! Efter ca 40.000km.
Mon den pakning jeg købte var for billig? Gav ca. 140kr for et pakningssæt på ebay.
Anyway, har bestilt et nyt sæt, denne gang lidt dyrere (ca. 180kr) og på foto'et stod der Bosch på indpakningen.
Nu må vi se. Jeg poster resultatet.
Ha en god weekend derude.
Mon den pakning jeg købte var for billig? Gav ca. 140kr for et pakningssæt på ebay.
Anyway, har bestilt et nyt sæt, denne gang lidt dyrere (ca. 180kr) og på foto'et stod der Bosch på indpakningen.
Nu må vi se. Jeg poster resultatet.
Ha en god weekend derude.
VH
Erich Torrild
S203, C220, Aut. Stc. 2005, ca.330.000km
Erich Torrild
S203, C220, Aut. Stc. 2005, ca.330.000km