Mersedes 190 E start problemer
-
- Indlæg: 29
- Tilmeldt: 21. jan 2013, 02:09
Mersedes 190 E start problemer
Hej til jer alle, jeg har en Mersedes 190 e fra 1985 fantastisk bil i særdeles god stand .nu her i ugen ville jeg så skifte pakning på topdænksel ,kører bilen ind i garagen tar luftfilter af og afmonterer dænkslet sætter ny pakning på rigtig glad sætter jeg mig ind at starte bilen men den var død ,prøvede flere gange til sidst tømte jeg battariet ,fik den opladet natten over prøver igen dagen efter da starter motore i 3 cekunder og dør. Jeg har haft alle tændingsrør ude og det kommer gnist fra dem alle sammen . Nu kommer det som jeg slets ikke forstår , jeg prøver så at pille et tilfældigt tændingsrør ud da starter motoren sætter den ind igen starter den ikke har prøvet at pille dem en og en ud og den starter kun når 3 tændingsrør står i motoren er der mon nogen her som har oplevet den før og mulighvis fortælle mig hvad jeg skal kikke efter .Der kom en sådan susen fra udstødningen lige i starten da jeg prøvede men den lyd er væk nu jeg har tjekket kølevand om der mulighvis skulle være toppakningen som var røget men vandet ser fint ud og oljen ser normal ud Håber nogen kan fortælle mig hvad det mon kan være Venlig hilsen Magnus PS hvis det er nogen som ved noget om den fejl er du velkommen art ringe mig op på telefon nummer 60 30 04 44 så skal jeg nok ringe dig op igen
Senest rettet af Magnus Jacobsen 24. jan 2013, 19:12, rettet i alt 2 gange.
Re: Mersedes 190 E start problemer
Tjek om der ikke er kommet fugt i strømfordeleren..
Det kunne godt tyde på det, da med 3 tændrør at du belaster tændingen mindre + at når du køre i garage, så kommer der kondens i strømfordeleren ved varme og kulde skift.
Det kunne godt tyde på det, da med 3 tændrør at du belaster tændingen mindre + at når du køre i garage, så kommer der kondens i strømfordeleren ved varme og kulde skift.
-
- Indlæg: 29
- Tilmeldt: 21. jan 2013, 02:09
Re: Mersedes 190 E start problemer
Jeg er på arb lige nu ku du lige ringe til mig så skal jeg ringe dig op lige nu er jeg på 28980713JTC skrev:Tjek om der ikke er kommet fugt i strømfordeleren..
Det kunne godt tyde på det, da med 3 tændrør at du belaster tændingen mindre + at når du køre i garage, så kommer der kondens i strømfordeleren ved varme og kulde skift.
-
- Indlæg: 29
- Tilmeldt: 21. jan 2013, 02:09
Re: Mersedes 190 E start problemer
nu har jeg prøvet at tørre alt med både varmeblæser og klud samme resultat den gider stadig ikke med 4 tændingsrør men det var førsøget værd mange tak for din hjælp Vh magnusMagnus Jacobsen skrev:Jeg er på arb lige nu ku du lige ringe til mig så skal jeg ringe dig op lige nu er jeg på 28980713JTC skrev:Tjek om der ikke er kommet fugt i strømfordeleren..
Det kunne godt tyde på det, da med 3 tændrør at du belaster tændingen mindre + at når du køre i garage, så kommer der kondens i strømfordeleren ved varme og kulde skift.
-
- Indlæg: 1071
- Tilmeldt: 5. mar 2009, 19:43
- Geografisk sted: Midtfyn
Re: Mersedes 190 E start problemer
Det kan godt være at 4 nye tændrør og måske nye tændkabler vil hjælpe.
Re: Mersedes 190 E start problemer
Eventuelt tjek kabler som der skrives..
Det kunne været at de har taget skade, da du skulle havde dem af under skift af pakningen.
Nu sider de i den rigtige rækkefølge ikke??
Det kunne været at de har taget skade, da du skulle havde dem af under skift af pakningen.
Nu sider de i den rigtige rækkefølge ikke??
-
- Indlæg: 29
- Tilmeldt: 21. jan 2013, 02:09
Re: Mersedes 190 E start problemer
Jeg tog ikke tændingskablerne af ved skift af pakning .Men efter har jeg taget dem mange gange ud og ja det kan sagtens være at det har taget skade nu og hvergang jeg tjækker tændingsrørene er det kul sorte så jeg prøver at bestille mig nye kabler og tændingsrør ........Men stadivækk synes jeg at det er mærkeligt at den starter fint med 3 rør i og ikke med 4JTC skrev:Eventuelt tjek kabler som der skrives..
Det kunne været at de har taget skade, da du skulle havde dem af under skift af pakningen.
Nu sider de i den rigtige rækkefølge ikke??
Re: Mersedes 190 E start problemer
For mig lyder det godt nok stadig som problemer med strømfordeleren.
Hvis gnisterne springer rundt der inde.. Så den energi tændspolen giver, bliver afsat på 4 tændrør på en gang og det kan den ikke levere nok strøm på, ergo så starter den ikke rigtigt.
Idet du så afmontere et tændrør, så sænkes modstanden og tændspolen ville akurart give nok energi til at forsyne de resterende 3 tændrør.
Men det kan også være tændspolen eller kablet der til, men når du skriver at flammen på tændrøret er gul, så betyder det at der er massere af power på og at der nok ikke er noget galt med spolen.
Igen, det er svært at give en presis diagnose når man ikke står fysisk med det foran sig. Men håber at det kan hjælpe lidt
Hvis gnisterne springer rundt der inde.. Så den energi tændspolen giver, bliver afsat på 4 tændrør på en gang og det kan den ikke levere nok strøm på, ergo så starter den ikke rigtigt.
Idet du så afmontere et tændrør, så sænkes modstanden og tændspolen ville akurart give nok energi til at forsyne de resterende 3 tændrør.
Men det kan også være tændspolen eller kablet der til, men når du skriver at flammen på tændrøret er gul, så betyder det at der er massere af power på og at der nok ikke er noget galt med spolen.
Igen, det er svært at give en presis diagnose når man ikke står fysisk med det foran sig. Men håber at det kan hjælpe lidt
-
- Indlæg: 29
- Tilmeldt: 21. jan 2013, 02:09
Re: Mersedes 190 E start problemer
Jeg har bestilt mig ny strømfordeler + strømkable + rotor venter på at få det med posten.et andet når jeg har haft den startet med 3 rør i og slukker den og tar olie proppen af kommer der en sådan susen inde fra motoren ????????....nu venter vi efter posten 1000 tak for først vh MagnusJTC skrev:For mig lyder det godt nok stadig som problemer med strømfordeleren.
Hvis gnisterne springer rundt der inde.. Så den energi tændspolen giver, bliver afsat på 4 tændrør på en gang og det kan den ikke levere nok strøm på, ergo så starter den ikke rigtigt.
Idet du så afmontere et tændrør, så sænkes modstanden og tændspolen ville akurart give nok energi til at forsyne de resterende 3 tændrør.
Men det kan også være tændspolen eller kablet der til, men når du skriver at flammen på tændrøret er gul, så betyder det at der er massere af power på og at der nok ikke er noget galt med spolen.
Igen, det er svært at give en presis diagnose når man ikke står fysisk med det foran sig. Men håber at det kan hjælpe lidt
-
- Indlæg: 29
- Tilmeldt: 21. jan 2013, 02:09
Re: Mersedes 190 E start problemer
Har lige nu været i garagen igen og det er som om den er fyldt med undertryk da jeg tar et tændingsrør ud er det meget trykluft der kommer ud og det skal der ikke være og det må så være den der susen jeg hører efter at jeg har prøvet at starte motoren .Men hvorfor får den undertryk fra det ene øjeblikk til det andetMagnus Jacobsen skrev:Jeg har bestilt mig ny strømfordeler + strømkable + rotor venter på at få det med posten.et andet når jeg har haft den startet med 3 rør i og slukker den og tar olie proppen af kommer der en sådan susen inde fra motoren ????????....nu venter vi efter posten 1000 tak for først vh MagnusJTC skrev:For mig lyder det godt nok stadig som problemer med strømfordeleren.
Hvis gnisterne springer rundt der inde.. Så den energi tændspolen giver, bliver afsat på 4 tændrør på en gang og det kan den ikke levere nok strøm på, ergo så starter den ikke rigtigt.
Idet du så afmontere et tændrør, så sænkes modstanden og tændspolen ville akurart give nok energi til at forsyne de resterende 3 tændrør.
Men det kan også være tændspolen eller kablet der til, men når du skriver at flammen på tændrøret er gul, så betyder det at der er massere af power på og at der nok ikke er noget galt med spolen.
Igen, det er svært at give en presis diagnose når man ikke står fysisk med det foran sig. Men håber at det kan hjælpe lidt
-
- Indlæg: 29
- Tilmeldt: 21. jan 2013, 02:09
Re: Mersedes 190 E start problemer
Hej igen kan der vær noget vakum slange et eller andet sted som er utæt som så går tilbage til motoren, jeg kan høre når jeg har prøvet at starte at det er en sådan vakum susen lyd der kommer fra motoren efter jeg har prøvet .Når jeg så prøver igen et døgn efter starter den med alle 4 cylyndere i ca 4 cekunder og lyder fuldstændig normalt og derefter dør den og så er vi igen ved den der vakum susende lydMagnus Jacobsen skrev:Har lige nu været i garagen igen og det er som om den er fyldt med undertryk da jeg tar et tændingsrør ud er det meget trykluft der kommer ud og det skal der ikke være og det må så være den der susen jeg hører efter at jeg har prøvet at starte motoren .Men hvorfor får den undertryk fra det ene øjeblikk til det andetMagnus Jacobsen skrev:Jeg har bestilt mig ny strømfordeler + strømkable + rotor venter på at få det med posten.et andet når jeg har haft den startet med 3 rør i og slukker den og tar olie proppen af kommer der en sådan susen inde fra motoren ????????....nu venter vi efter posten 1000 tak for først vh MagnusJTC skrev:For mig lyder det godt nok stadig som problemer med strømfordeleren.
Hvis gnisterne springer rundt der inde.. Så den energi tændspolen giver, bliver afsat på 4 tændrør på en gang og det kan den ikke levere nok strøm på, ergo så starter den ikke rigtigt.
Idet du så afmontere et tændrør, så sænkes modstanden og tændspolen ville akurart give nok energi til at forsyne de resterende 3 tændrør.
Men det kan også være tændspolen eller kablet der til, men når du skriver at flammen på tændrøret er gul, så betyder det at der er massere af power på og at der nok ikke er noget galt med spolen.
Igen, det er svært at give en presis diagnose når man ikke står fysisk med det foran sig. Men håber at det kan hjælpe lidt