Længe om varm motor.
Længe om varm motor.
Hej. Har lige fået skiftet thermostaten (2 gange, den første var defekt), kan det være rigtig at den er ca. 15 min. om at nå de 85 grader. Det er godt nok koldt udenfor, men alligevel...
W 210, E 270 CDI årgang 2000.
MVH
W 210, E 270 CDI årgang 2000.
MVH
- Martin_E320CDI
- Indlæg: 373
- Tilmeldt: 11. maj 2011, 18:44
- Geografisk sted: 3360 Nordsjælland
Re: Længe om varm motor.
Hej . Ja det lyder ikke helt forkert , jeg har selv lige skiftet termostat og min motor når de 85 g efter ca 15 min med tilskudsvarmeren påMotby skrev:Hej. Har lige fået skiftet thermostaten (2 gange, den første var defekt), kan det være rigtig at den er ca. 15 min. om at nå de 85 grader. Det er godt nok koldt udenfor, men alligevel...
W 210, E 270 CDI årgang 2000.
MVH
E320 Avantgarde W211 R6 , årgang 2004, 19" alu , Distronic , El ratstamme , Harman Kardon logic , Kurvelys , Euro 4 Partikelfilter.
Re: Længe om varm motor.
En CDI motor yder ikke den store varmemængde + at i det kolde vejer, så er varmeforbruget stort.
-
- Indlæg: 247
- Tilmeldt: 18. dec 2010, 23:08
- Geografisk sted: København
Re: Længe om varm motor.
Min E320 CDI var godt 30 min om at nå de 85grader men da var det også -10-13 udenfor
og jeg kørte ikke mere end ca. 70km/t da der var kø. Mener endda at den faktisk ikke engang nåede op på 85 selv efter en time, men holdt sig på lige under de 80 (normalt ryger den op på ca. 85 men ikke når det er så koldt). Der er ret stor forskel på opvarmningen om jeg kører 60-70 eller f.eks. 120.
Har også hjælpevarmer men ved selvfølgelig ikke om den virker men går ud fra der vil komme en advarsel/fejlbesked hvis den ikke gør?
Mvh.

Har også hjælpevarmer men ved selvfølgelig ikke om den virker men går ud fra der vil komme en advarsel/fejlbesked hvis den ikke gør?
Mvh.
Re: Længe om varm motor.
Jeg har registreret at efter udskiftning af 2 termostarter uden virkning, at hvis jeg slukker for varme apparatet, så bliver den forholdsvis hurtig varm ca 90 grader, selvfølgelig ikke så behageligt, men så når den tilgengæld driftstemp ret hurtigt.....
Re: Længe om varm motor.
Det var jo det jeg skrev tidligere.. Varmeforbruget er større end det motoren afgiver i det koldevejer.
Klimaanlæget fungere jo også som køler. Bare uden thermostat
Klimaanlæget fungere jo også som køler. Bare uden thermostat
Re: Længe om varm motor.
Nu har jeg så slået klima anlægget fra her om vinteren, og når den har nået driftstemperaturen, så kan jeg sagtens tænde for varmen uden den falder i drifts temp....
-
- Indlæg: 247
- Tilmeldt: 18. dec 2010, 23:08
- Geografisk sted: København
Re: Længe om varm motor.
Det undrer mig egentligt at der ikke er et elektrisk varmeapparat/kabinevarmer i en bil som E klassen. Det kan da ikke koste mange håndører for fabrikken? (det er jo sådan set bare det samme som en hårtørrer der kører på 12v).
Men måske er det ekstra-udstyr? Syntes bare det skulle være standard, i det mindste i een som min med fuldautomatisk klima/ac.
Mvh.
Men måske er det ekstra-udstyr? Syntes bare det skulle være standard, i det mindste i een som min med fuldautomatisk klima/ac.
Mvh.
Re: Længe om varm motor.
Det er der også i næsten alle W211, men de kan godt finde på at "stå af", hvilket ikke altid opdages, uden at der har været tester på.mercelsker skrev:Det undrer mig egentligt at der ikke er et elektrisk varmeapparat/kabinevarmer i en bil som E klassen. Det kan da ikke koste mange håndører for fabrikken? (det er jo sådan set bare det samme som en hårtørrer der kører på 12v).
Men måske er det ekstra-udstyr? Syntes bare det skulle være standard, i det mindste i een som min med fuldautomatisk klima/ac.
Mvh.
Kender ikke udbredelsen af elektrisk tilskudsvarmer på W210'erne.
Venlig hilsen
Peter
204.202 C220 CDI, 2012, Avantgarde St.car, p.t. 198.000 km
Peter
204.202 C220 CDI, 2012, Avantgarde St.car, p.t. 198.000 km