w210 300td ryger meget
w210 300td ryger meget
Hej jeg har lige købt en 300td fra 98 og den var lidt utæt ved brændstofpumpen så jeg fik en til at skifte o-ringene i pumpen, men nu ryger den meget (blå røg) og køre meget ujævnt i motoren. Jeg har været hos en anden mekaniker idag og har fået af vide at det er den ene dyse den er gal med. Kan det være rigtigt at den ryger meget og kører af h... til på grund af en dyse? (Den kørte uden problemer før den fik skiftet o-ringene)
Re: w210 300td ryger meget
Jeg tror pumpen er gået ud af justering det sker nogen gange når man skifter pakningerne, så du skal finde en som kan sætte pumpen op i en prøvebænk og kalibrere den
Re: w210 300td ryger meget
Men kan det godt gøre så der kommer blå røg? Jeg troede at det betød at den forbrænder for meget olie. Og har du en ide om hvad det koster at få den kalibreret? det skal vel gøres hos Bosch?
Re: w210 300td ryger meget
Jeg ser desværre tit at folk selv har skiftet pakninger ved elementerne i pumpen og i det sammenhæng har taget elementerne op af pumpen... Så går det galt
Så en på et tidspunkt hvor stoppet havde sat sig og den kørte med maxgas... En rimelig voldsom oplevelse
Så en på et tidspunkt hvor stoppet havde sat sig og den kørte med maxgas... En rimelig voldsom oplevelse
-
- Indlæg: 86
- Tilmeldt: 5. sep 2009, 17:24
Re: w210 300td ryger meget
Uha uha, håb på det "kun" er en dysse der måske har fået snavs i sig under operationen (burde ikke kunne lade sig gøre).
Har lige skiftet O ringe og pakninger i min egen, og man skal ikke forsøge at løfte pumpeellementerne op som JTC også skriver.
Man skal også sikre at de små aflastningsventiler sidder korrekt, og fjederen skal monteres korrekt igen. Det burde ikke kunne gå galt.
Inden du sender pumpen til kalibrering ville jeg kontrollere om reparationen er udført korrekt, det "koster" kun nogle nye O ringe + pakninger (kobberringe).
Good luck
Har lige skiftet O ringe og pakninger i min egen, og man skal ikke forsøge at løfte pumpeellementerne op som JTC også skriver.
Man skal også sikre at de små aflastningsventiler sidder korrekt, og fjederen skal monteres korrekt igen. Det burde ikke kunne gå galt.
Inden du sender pumpen til kalibrering ville jeg kontrollere om reparationen er udført korrekt, det "koster" kun nogle nye O ringe + pakninger (kobberringe).
Good luck
Hans J.
Re: w210 300td ryger meget
Tak for svarene. Jeg håber på at de får skiftet dysen idag så håber jeg meget på at det bare er det. Jeg har selv efterfølgene haft skilt det ad igen og kontrolleret at ventilerne sad helt centreret og at fjedrene sad ordentligt og jeg synes det så rigtigt ud. Men jeg giver lige en tilbagemelding når jeg får den tilbage fra mekanikeren
Re: w210 300td ryger meget
Blå røg burde komme fra forbrændt motorolie. Dieselrøg er sort.
Re: w210 300td ryger meget
Nu har jeg langt om længe fået min bil tilbage. Det var det bagerste leje i dieselpumpen der var røget Tak for alle svarene og fortsat god weekend
-
- Indlæg: 86
- Tilmeldt: 5. sep 2009, 17:24
Re: w210 300td ryger meget
Lige et spørgsmål: Har disse rækkepumper sin egen oliesump som skal skiftes jævnligt, eller bliver lejer og knast smurt fra motorens smøresystem ?
Hans J.
-
- Indlæg: 806
- Tilmeldt: 24. jan 2012, 19:55