mvh. og på forhånd tak

Ahrr... Har man kontrolleret styreenhedstilpasninger i Kombiur, ASSYST, Sytemdiagnose osv???Mester62 skrev:Jeg har en w211, E270 fra 2003, den har omend ikke lige det helt samme problem, men efter ca 20 - 25 km kørsel kommer der alarm for smøreolieniveau. Jeg har efterfølgende fået målt og testet hos mercedes, og de er kommet frem til at det er styreboksen der er fejl i. Ny koster 15000 monteret, men det er jo ret uhyggeligt. Indtil videre måler jeg min oliestand hvis jeg skal køre langt, og lever med denne irreterende alarm efter 20 - 25 km. vil dog have skiftet boksen på sigt.
Værkstedet skiftede føler men det hjalp ikke, og de var også godt forvirret over meldinge, for første gang meldte føler for meget olie på motor , anden gang for lidt så den er helt utilregnelig. mvh Mester62
racingdog skrev:får konstant hver gang jeg starter min W210 300td stationcar fra 1998 en alarm for lav oliestand på motor "minimum Oliestand" , men trods de 623.000 km, bruger den intet olie på de 15.000 km jeg køre pr olie/filterskift, sidder føleren ikke på siden af bundkaret, og kan det være andet end den der er fejl på, eller en løs forbindelse på ledningen, måske andre har prøvet dette
mvh. og på forhånd tak
Hvad nu hvis de havde skiftede den box og fejlen så stadigvæk er der.Jeg har efterfølgende fået målt og testet hos mercedes, og de er kommet frem til at det er styreboksen der er fejl i. Ny koster 15000 monteret,
JTC har jo allerede svaret, så det er jo bare at bestille tid ved ham.. ? - Jeg ville personligt ikke bruge andre, hvis jeg ellers brugte mekaniker..Mester62 skrev:Jeg har nu fået skiftet føler to gange uden resultatet er blevet bedre. Når jeg måler oliestand med stoppet motor så siger den fyld olie på, når jeg kører ca 20 km uden at have efterfyldt med olie så kommer der alarm for at jeg skal reducere olieniveau. Har pejlet manuelt med målepind, her er niveau ok. hvem på Sjælland kan hjælpe mig med at få den fejl ud af verden, det er ret fustrerende. MB i Slagelse siger ny styreboks til motoren. mvh Jørgen