nødprogram
nødprogram
Hej jeg har en e 270 2002 w211 har kørt 528000 km, når jeg køre med campingvogn går den i nødprogram.
det er når jeg køre på lige vej med autopilot på Ca. 95 km i timen
Jeg har fået skiftet luftmassemålere,EGR ventil,Trykreguleringstenvil,og fået trykprøvet intercoler,
renset kanaler og indsugning,nyt brandstof filter, og der er skiftet gearolie+filter.
Er der nogle der har haft det same problem ?
det er når jeg køre på lige vej med autopilot på Ca. 95 km i timen
Jeg har fået skiftet luftmassemålere,EGR ventil,Trykreguleringstenvil,og fået trykprøvet intercoler,
renset kanaler og indsugning,nyt brandstof filter, og der er skiftet gearolie+filter.
Er der nogle der har haft det same problem ?
-
- Indlæg: 1071
- Tilmeldt: 5. mar 2009, 19:43
- Geografisk sted: Midtfyn
Re: nødprogram
Det kan være omdrejningsføleren i den automatiske gearkasse. Men!!!!!!!! få nu en tester på hos et værksted som har forstand på at teste og forstand på at tyde hvad testeren skriver. Stop udskiftning af dele for tilfældigt at ramme fejlen.
Re: nødprogram
Hej
Har selv en bil magentil med ca. Samme km og samme problem, har haft tester på ved Mercedes men de kunne ikke finde løsningen på problemet, så er spændt på at høre om du finder løsningen
Har selv en bil magentil med ca. Samme km og samme problem, har haft tester på ved Mercedes men de kunne ikke finde løsningen på problemet, så er spændt på at høre om du finder løsningen
Mvh. tj
-
- Indlæg: 806
- Tilmeldt: 24. jan 2012, 19:55
Re: nødprogram
tj0298 skrev:Hej
Har selv en bil magentil med ca. Samme km og samme problem, har haft tester på ved Mercedes men de kunne ikke finde løsningen på problemet, så er spændt på at høre om du finder løsningen
Så de gav bare op


E 270 Avantgarde Stc. fra 2001. Pt rundet 492.000 km.
-
- Indlæg: 806
- Tilmeldt: 24. jan 2012, 19:55
Re: nødprogram
HDH skrev:Hej jeg har en e 270 2002 w211 har kørt 528000 km, når jeg køre med campingvogn går den i nødprogram.
det er når jeg køre på lige vej med autopilot på Ca. 95 km i timen
Jeg har fået skiftet luftmassemålere,EGR ventil,Trykreguleringstenvil,og fået trykprøvet intercoler,
renset kanaler og indsugning,nyt brandstof filter, og der er skiftet gearolie+filter.
Er der nogle der har haft det same problem ?
Og det sker kun med autopilot

E 270 Avantgarde Stc. fra 2001. Pt rundet 492.000 km.
Re: nødprogram
De kunne ikke lokalisere fejlen, tester skrev noget med luftmasse for stor og luftmasse for lille, så det de kunne tilbyde var at begynde at skifte div.dele.
Har selv skifte en masse dele egr,luftmassemåler, ventiler, cat og turbo.
Ja med autopilot og campingvogn.
Har selv skifte en masse dele egr,luftmassemåler, ventiler, cat og turbo.
Ja med autopilot og campingvogn.
Mvh. tj
-
- Indlæg: 806
- Tilmeldt: 24. jan 2012, 19:55
Re: nødprogram
Har den ikke være oppe i anden tråd før
Du må lige prøve at søge på det 
( det tyder på en elektronisk fejl i det at din bil jo køre normalt UDEN fartpilot slået til )


( det tyder på en elektronisk fejl i det at din bil jo køre normalt UDEN fartpilot slået til )
E 270 Avantgarde Stc. fra 2001. Pt rundet 492.000 km.
Re: nødprogram
så har jeg fået lavet en Fejlkodeudlæsning på mercedes,
de siger det er højtrykpumpen
skriver sener om det virker.
de siger det er højtrykpumpen

Re: nødprogram
ja det var ikke højtrykpumpen, 5 nye dyser så nu køre den bare.
-
- Indlæg: 1071
- Tilmeldt: 5. mar 2009, 19:43
- Geografisk sted: Midtfyn
Re: nødprogram
Det er fantastisk! En bil som har kørt 528.000 km. bare skal have et sæt nye dyser så kører den igen. En "husmandstest" af dyser er faktisk noget som næsten enhver hjemmemekaniker kan udføre. Testen har været omtalt flere gange her i Forum og kan bruges på næsten alle dieselmotorer hvor man kan komme til dysernes returslanger. Man måler simpelt hen mængden af brændstof som løber retur fra hver dyse. Jo mere ens returmængden er jo bedre kører maskinen. Selvfølgeligt hvis dyserne ikke alle er slidt helt ned til sokkeholderne. Gør således: Afmonter returslangerne. Monter i stedet klar slange på hver dyse 10 - 30 cm lidt afhængig af forholdene. Slangerne skal stå lodret op fra hver dyse så man kan se/måle højdeforskel af indhold. Aktiver starter/motor i nogle få sekunder så man kan se dieselolien stige op i slangerne. Det er en fordel at have en hjælper som betjener starter samtidig med at man holder øje med slangerne. Det er ikke sikkert det lykkes helt godt ved første forsøg men tøm slangerne og forsøg igen. Hvis der måles synlig forskel på højden/mængden af returdiesel i slangerne indikerer det behov for "rigtig" test af dyser og eventuel udskiftning.