Nødprogram
Nødprogram
Hej
Min E270CDI w211er begyndt at gå i nødprogram og testeren skriver :
kode 2346-002 system'Udstødningsgastilbageføringsregulerinf' kontrolleres luftmasse er for stor.
kode 0100-002 ladeluftsystem kontrolleres luftmassemåler er for lille grænseværdien er underskredet.
Kan oplyse at EGR ventil er skiftet.
Nogen der hved hvad der er galt ?
Min E270CDI w211er begyndt at gå i nødprogram og testeren skriver :
kode 2346-002 system'Udstødningsgastilbageføringsregulerinf' kontrolleres luftmasse er for stor.
kode 0100-002 ladeluftsystem kontrolleres luftmassemåler er for lille grænseværdien er underskredet.
Kan oplyse at EGR ventil er skiftet.
Nogen der hved hvad der er galt ?
Mvh. tj
-
Re: Nødprogram
Sikkert dim LLM
Som fejlkoden indikere 

E 270 Avantgarde Stc. fra 2001. Pt rundet 492.000 km.
Jeg tror han mener lmm luftmængdemåler
-
Ok, så må jeg prøve at skifte den, men da jeg lavede en måling på selve lmm så den ud til at være ok, lå inden for området
Mvh. tj
-
Ved ikke lige tallene, men der var en graf som var rød grøn rød og der holdt den sig i det grønne område.
Mvh. tj
-
Jeg ved faktisk ikke hvad den hed, det var en som jeg havde lånt, en alm. Laptop med en eller anden boks til.
Mvh. tj
Så er Problem løst
, efter en gang sortarbejde og en masse skruen køre bilen super igen det var en tilsodet indsugningsmanifold det var galt med.

Mvh. tj
Det kommer fra den s.... EGR ventil, som sidder som det første på manifolden.NR51 skrev:Hvordan kan du få en tilsodet indsugningsmanifold ?
ZOOM ZOOM.
Når en bil har kørt 500+ så er der røget en del udstødningsgas retur, EGR er noget som
Har skabt 

Mvh. tj