W210 E300D melder EDC fejl og battery charge
W210 E300D melder EDC fejl og battery charge
min E300D laver numre med mig, og den går ud under kørelse og tomgang, faktisk når den selv har lyst, der er intet periodisk over det, nogen gange kan den køre 100 km, andre gange kun 5 m.
jeg har skiftet forfilter, brændstof filter, masser af diesel i tanken.
nogen der har et godt bud på hvad det kan være, og nej, jeg kan ik køre den på værksted og få en tester på... da den ik rigtigt vil køre!
Nu er den så blevet så sur på mig at den faktisk slet ik vil noget som helst,
Har kigget efter bobler i brændstoffet, men syns ik jeg kan finde nogen.
har haft k40 relæet ude og kigge på det, og kan ik finde nogen fejl på det heller.
kan se den lækker lidt diesel da den også mangler at få skiftet den klassiske o-ring.
Stikket til cutoff ventilen ser umiddelbart okay ud, !
er der nogen der har en ide til hvad det kan være ?
Mvh, en meget frustreret mercedes ejer
jeg har skiftet forfilter, brændstof filter, masser af diesel i tanken.
nogen der har et godt bud på hvad det kan være, og nej, jeg kan ik køre den på værksted og få en tester på... da den ik rigtigt vil køre!
Nu er den så blevet så sur på mig at den faktisk slet ik vil noget som helst,
Har kigget efter bobler i brændstoffet, men syns ik jeg kan finde nogen.
har haft k40 relæet ude og kigge på det, og kan ik finde nogen fejl på det heller.
kan se den lækker lidt diesel da den også mangler at få skiftet den klassiske o-ring.
Stikket til cutoff ventilen ser umiddelbart okay ud, !
er der nogen der har en ide til hvad det kan være ?
Mvh, en meget frustreret mercedes ejer
Re: W210 E300D melder EDC fejl og battery charge
I overskriften skrive du at den melder 'battery charge', men i teksten skriver du intet om hvorvidt du har checket batteri og lader????? Hvis der ikke er strøm nok, vil du jo få alle former for fejl....
--
Peter BJ
W211 E280CDI V6 2006
(T202 C220CDI 2000)
Peter BJ
W211 E280CDI V6 2006
(T202 C220CDI 2000)
Re: W210 E300D melder EDC fejl og battery charge
Ja det gik lige hurtigt nok igår, !Peter BJ skrev:I overskriften skrive du at den melder 'battery charge', men i teksten skriver du intet om hvorvidt du har checket batteri og lader????? Hvis der ikke er strøm nok, vil du jo få alle former for fejl....
Har målt på batteriet, både før opstart og under tomgang, når den endelig ville holde tomgang! .
og umiddelbart var der intet at komme efter, har sågar prøvet at lade batteriet og derefter montere og starte, men samme fejl efter et par min!
Re: W210 E300D melder EDC fejl og battery charge
Hvad siger laderen? På min E-211 var laderen gået i stykker, og jeg fik alle mulige fejlmeddelser. Jeg prøvede også at lade batteriet op, men det holder forbløffende kort tid, når der ikke lades.
--
Peter BJ
W211 E280CDI V6 2006
(T202 C220CDI 2000)
Peter BJ
W211 E280CDI V6 2006
(T202 C220CDI 2000)
Re: W210 E300D melder EDC fejl og battery charge
Fik ik målt generatoren, kl var møg sent, og nu har jeg selv hverken måle udstyr eller lader til batteriet, hah!Peter BJ skrev:Hvad siger laderen? På min E-211 var laderen gået i stykker, og jeg fik alle mulige fejlmeddelser. Jeg prøvede også at lade batteriet op, men det holder forbløffende kort tid, når der ikke lades.
Jeg har ladet mig fortælle, at det evt kan være det runde stik på pumpen der laver balladen?!
Kan det passe, har i også hørt det ?
-
- Indlæg: 1071
- Tilmeldt: 5. mar 2009, 19:43
- Geografisk sted: Midtfyn
Re: W210 E300D melder EDC fejl og battery charge
Få nu målt din generator. Den skal lade med over 13,5 volt hele tiden. Hvis kullene er slidt næsten helt ned kan generatoren lade delvist og det er ikke godt nok. Du kan ikke selv måle om batteriet er slidt ned. Der skal specialudstyr til. Er det mere end 3 år er det sandsynligvis ikke meget værd.
Re: W210 E300D melder EDC fejl og battery charge
Jeg vil prøve at give den et nyt batteri når der kommer finanser på kontoen, !SLKkompressor skrev:Få nu målt din generator. Den skal lade med over 13,5 volt hele tiden. Hvis kullene er slidt næsten helt ned kan generatoren lade delvist og det er ikke godt nok. Du kan ikke selv måle om batteriet er slidt ned. Der skal specialudstyr til. Er det mere end 3 år er det sandsynligvis ikke meget værd.
Men kan et dårligt batteri virkeligt få bilen til at lave den EDC fejl ?
den skriver jo først battery charge efter en del opstart.
Re: W210 E300D melder EDC fejl og battery charge
En lille opdate herfra.
Jeg gik ud og drejede nøglen, og bilen springer igang, ingen fejlmeldinger.... endnu!
det er ligesom den plejer, der skal gå¨et stykke tid, ca 10 min, og så dør den.
Har skilt hele baduljen ad, og har fundet frem til dette:
1. Der er lidt luft bobler i et af de klare brændstofrør, ik meget men man kan se det fiser afsted indeni.
2. Flammeskiverne er utætte, og det sejle ud med diesel, det åbenbart blevet værre med tiden.
3. stikket på Pumpen ( det runde agtige ) var fyldt op med diesel, i følge af utætheden selvf.
er der nogen her der kan på stående fod ca fortælle mig hvad et sæt nye flammeskiver koster ?
Må næsten gå udfra at hvis der kan komme diesel ud, kan der vel også komme luft ind ?
de fejl der nu er fundet, kan de medføre denne irriterende EDC fejl ?
Har læst at "JTC" altid nævner at man skal kigge efter utæthed, og evt udlufte, men har udluftet og der er stadig luft i systemet! ...
Gav det hele mening ?
Jeg gik ud og drejede nøglen, og bilen springer igang, ingen fejlmeldinger.... endnu!
det er ligesom den plejer, der skal gå¨et stykke tid, ca 10 min, og så dør den.
Har skilt hele baduljen ad, og har fundet frem til dette:
1. Der er lidt luft bobler i et af de klare brændstofrør, ik meget men man kan se det fiser afsted indeni.
2. Flammeskiverne er utætte, og det sejle ud med diesel, det åbenbart blevet værre med tiden.
3. stikket på Pumpen ( det runde agtige ) var fyldt op med diesel, i følge af utætheden selvf.
er der nogen her der kan på stående fod ca fortælle mig hvad et sæt nye flammeskiver koster ?
Må næsten gå udfra at hvis der kan komme diesel ud, kan der vel også komme luft ind ?
de fejl der nu er fundet, kan de medføre denne irriterende EDC fejl ?
Har læst at "JTC" altid nævner at man skal kigge efter utæthed, og evt udlufte, men har udluftet og der er stadig luft i systemet! ...
Gav det hele mening ?
Re: W210 E300D melder EDC fejl og battery charge
1. Så må du få skiftet de o-ringe den er galt med. JTC/Jakob snakker om de føromtalte o-ringe som der sidder nogle stykker af på sådan en OM606.MBNoob skrev:En lille opdate herfra.
Jeg gik ud og drejede nøglen, og bilen springer igang, ingen fejlmeldinger.... endnu!
det er ligesom den plejer, der skal gå¨et stykke tid, ca 10 min, og så dør den.
Har skilt hele baduljen ad, og har fundet frem til dette:
1. Der er lidt luft bobler i et af de klare brændstofrør, ik meget men man kan se det fiser afsted indeni.
2. Flammeskiverne er utætte, og det sejle ud med diesel, det åbenbart blevet værre med tiden.
3. stikket på Pumpen ( det runde agtige ) var fyldt op med diesel, i følge af utætheden selvf.
er der nogen her der kan på stående fod ca fortælle mig hvad et sæt nye flammeskiver koster ?
Må næsten gå udfra at hvis der kan komme diesel ud, kan der vel også komme luft ind ?
de fejl der nu er fundet, kan de medføre denne irriterende EDC fejl ?
Har læst at "JTC" altid nævner at man skal kigge efter utæthed, og evt udlufte, men har udluftet og der er stadig luft i systemet! ...
Gav det hele mening ?
2. Er du nu sikker på at de ikke returslangerne på dyserne? Flammeskiven sidder mellem topstykke(forkammer) og dysen, så du skal have dem op for at konstatere de er defekte (eller, det kan høres faktisk). De fungerer som pakning mellem dyse og forkammer.
2. Aner jeg intet om.
i forhold til EDC fejl, så få nu bare målt hvor meget den lader det tager 30 sek!
Nu ved jeg ikke hvor du er fra, men kør den dog hen til JTC hvis du bor i nærheden. Tror ikke umiddelbart der findes en billigere (og lige så dygtig) MB mekker i DK.
Re: W210 E300D melder EDC fejl og battery charge
problemet var at jeg rent faktisk var meget presset med mulighederne! Jeg måtte igår sælge bilen!
jeg starter mandag på uddannelse og har 100 km kørelsel, så det krævede en bil der kunne køre, !
jeg starter mandag på uddannelse og har 100 km kørelsel, så det krævede en bil der kunne køre, !