Jeg har længe haft en advarsel display om fejl i en lampe. Fandt ud af højre bremselys ikke virkede (men de to andre virkede, altså venstre og den i bagrude).
Der var Ir/rust ved fatning så rensede det og kunne se det virkede når fatning ikke var skruet helt i, rensende lidt mere mens den var tændt og der kom en lille gnist fordi jeg kom til at kortslutte en lille bitte smule

Nu siger den så ABS/ESC/BAS fejl i display og intet af bremselyset fungerer! Ved ikke om det var grundet den minimale kortslutning eller andet. Den har før givet denne fejlkode (når det var koldt i vejret) som så har rettet sig selv. Ved ikke om det bare er et tilfælde.
Fejlbeskeden om ABS/ESC/BAS kommer i samme øjeblik jeg træder på bremsepedalen!
Fejlbeskeden omkring fejl i lys kommer som regel når jeg tænder bilen (altså før jeg træder på bremsepedal) og andre gange lidt senere, det virker lidt tilfældigt.
Fartpiloten virker heller ikke mere!
Den sikring der hedder nr. 9 ved lyskontakten er ok. Findes der andre sikringer? syntes ikke lige jeg kunne finde andre.
Har installeret ny bremselyskontakt men uden ændring, problemet er der stadig. Ingen bremselys.
Alt andet lys ser ud til at virke ok incl. nummerpladelys.
Har prøvet at dreje ret helt til venstre og helt til højre, så stop og start igen, men uden ændring.
Hvad kan jeg ellers checke?
PS: Har lige set den anden tråd der også kører om et sådan tilsvarende problem. Tvivler nu på at det er en sensor, der er galt i dette tilfælde (det ville da være lidt af et tilfælde!), for det virkede jo indtil jeg pillede ved lyset.
PPS: Det er en E320 CDI fra 2001 (hvis det da gør en forskel:-) )