Værksted til G-Klasse w463
Værksted til G-Klasse w463
Det er lidt som om MB er lidt rundt på gulvet når jeg siger at jeg har en G-klasse w 463 fra 2007... Kender I et godt MB værksted der er kendt for at kunne deres G-Klasse eller skal man helt til Tyskland. Det er jo ikke så sjovt at betale 1000 kr. I timen for at de prøver
Mvh Nicolai
Mvh Nicolai
-
- Indlæg: 806
- Tilmeldt: 24. jan 2012, 19:55
Re: Værksted til G-Klasse w463
Er det service eller reparation
E 270 Avantgarde Stc. fra 2001. Pt rundet 492.000 km.
Re: Værksted til G-Klasse w463
Det er reparation!
Vi slås med den her fejl!!! Har skriftet mange ting nu.... Og har brug for en G-mester nu
Den siger "ABS not availbale differntial locked LOCKED DIFFERNTIAL" der er også gult advarsel lys i ABS.
Jeg har prøvet alt muligt, med at køre rundt på grus og slå de forskellige spær til og fra!
Den har været på flere MB tester der siger alt er fint det hele virker fint ikke nogle fejl at se?
Fejlen var væk i en dags tid men kom dog igen efter en nat i garagen?
Mvh Nicolai
Vi slås med den her fejl!!! Har skriftet mange ting nu.... Og har brug for en G-mester nu
Den siger "ABS not availbale differntial locked LOCKED DIFFERNTIAL" der er også gult advarsel lys i ABS.
Jeg har prøvet alt muligt, med at køre rundt på grus og slå de forskellige spær til og fra!
Den har været på flere MB tester der siger alt er fint det hele virker fint ikke nogle fejl at se?
Fejlen var væk i en dags tid men kom dog igen efter en nat i garagen?
Mvh Nicolai
Re: Værksted til G-Klasse w463
Jeg er desværre ikke super stærk i G klasser, da jeg ikke ser den så tit.
Men jeg ville i første omgang, få lavet en analog test af alle ABS sensore.
Ohm måling og scop på for at se signalet.
Men jeg ville i første omgang, få lavet en analog test af alle ABS sensore.
Ohm måling og scop på for at se signalet.
Re: Værksted til G-Klasse w463
Der 2 ting at tjekke.
LONGITUDINAL DIFFERENTIAL LOCK SWITCH, TRANSFER CASE
PLUG CONNECTION DIFFERENTIAL LOCK FRONT AXLE & SWITCH
èn af dem hænger eller er afbrudte...
Meldingen den giver, siger at ABS ikke er mulig fordi differentiale er låst, så det er ikke en ABS fejl.
Ellers spørg Gørløse autoimport.
LONGITUDINAL DIFFERENTIAL LOCK SWITCH, TRANSFER CASE
PLUG CONNECTION DIFFERENTIAL LOCK FRONT AXLE & SWITCH
èn af dem hænger eller er afbrudte...
Meldingen den giver, siger at ABS ikke er mulig fordi differentiale er låst, så det er ikke en ABS fejl.
Ellers spørg Gørløse autoimport.
ZOOM ZOOM.
Re: Værksted til G-Klasse w463
Tak for jeres ideer vil printe dem ud og tage med til det værksted det bliver.
Har nu bare brugt meget tid/penge på at få det "lavet" på (uautoriseret værksted) så nu vil jeg bare gerne møde et sted der siger, ja det laver vi da bare for dig.
"Når jeg prøver at tænde for de forskellige spær slukker de pænt igen? Og man kan høre at den slipper dem! De har nu putte den nye "computer" i og det hjælp ikke, der opstod dog et nyt problem nu kan man ikke vælge HIGH eller LOW. Skal nok gi lyd når det bliver løst."
Ps. Der er ingen fejl på ABS når man sætter tester på!!
Mvh Nicolai
Har nu bare brugt meget tid/penge på at få det "lavet" på (uautoriseret værksted) så nu vil jeg bare gerne møde et sted der siger, ja det laver vi da bare for dig.
"Når jeg prøver at tænde for de forskellige spær slukker de pænt igen? Og man kan høre at den slipper dem! De har nu putte den nye "computer" i og det hjælp ikke, der opstod dog et nyt problem nu kan man ikke vælge HIGH eller LOW. Skal nok gi lyd når det bliver løst."
Ps. Der er ingen fejl på ABS når man sætter tester på!!
Mvh Nicolai
-
- Indlæg: 806
- Tilmeldt: 24. jan 2012, 19:55
Re: Værksted til G-Klasse w463
Som jeg skrev i anden tråd til dig, så sidder der en føler nede på akslen ved difflocken, tjeck lige op på den. Kan være irret op.
At sætte en tester på og sige at den "siger" at bilen er ok er useriøst. De SKAL fejlfinde, men det er de sikkert ikke kompetente nok til ( ellers havde de jo gjort det ).
At sætte en tester på og sige at den "siger" at bilen er ok er useriøst. De SKAL fejlfinde, men det er de sikkert ikke kompetente nok til ( ellers havde de jo gjort det ).
E 270 Avantgarde Stc. fra 2001. Pt rundet 492.000 km.
Re: Værksted til G-Klasse w463
Så er det med at suge viden til sig her
-
- Indlæg: 806
- Tilmeldt: 24. jan 2012, 19:55
Re: Værksted til G-Klasse w463
nrf 2900 - hvor i landet bor du?
E 270 Avantgarde Stc. fra 2001. Pt rundet 492.000 km.
Re: Værksted til G-Klasse w463
I Hørsholm men er klar til at køre langt!!!!
Mvh Nicolai
Mvh Nicolai
-
- Indlæg: 806
- Tilmeldt: 24. jan 2012, 19:55
Re: Værksted til G-Klasse w463
I fredericia, men der er lidt langt at køre.
Mit bedste råd - inden jeg henviser til nogen - er at du tage kontakt til en autoelektrikker og får ham til at måle dine ledninger igennem. Desværre fejler mange mekanikere i denne diciplin som hedder el, og jeg har selv ofte bedt en elektronikmekaniker om hjælp, for de arbejder i "en anden verden".
Mit bedste råd - inden jeg henviser til nogen - er at du tage kontakt til en autoelektrikker og får ham til at måle dine ledninger igennem. Desværre fejler mange mekanikere i denne diciplin som hedder el, og jeg har selv ofte bedt en elektronikmekaniker om hjælp, for de arbejder i "en anden verden".
E 270 Avantgarde Stc. fra 2001. Pt rundet 492.000 km.
Re: Værksted til G-Klasse w463
Prøv og tvangskøre høj/lav-serien. Hold knappen inde 4-5 sekunder - først i lav, så i høj. Prøv nogle gange. Prøv derefter det samme med differne. Det kan være flere fejl-kilder, skiftemekanismen, dårlig kontakt i ledningnet eller styreenheden i fordeler-kassen. En relativ kendt fejl, tvangskøring hjælper så regel!
Marmint
Marmint
-
- Indlæg: 806
- Tilmeldt: 24. jan 2012, 19:55
Re: Værksted til G-Klasse w463
Jeg tror nu ikke at det hjælper at tvangskører nrf skriver jo også at han har prøvet at slå til og fra osv... og at det virker.... ud af det må vi jo konstatere at skiftemekanismen er OKmarmint skrev:Prøv og tvangskøre høj/lav-serien. Hold knappen inde 4-5 sekunder - først i lav, så i høj. Prøv nogle gange. Prøv derefter det samme med differne. Det kan være flere fejl-kilder, skiftemekanismen, dårlig kontakt i ledningnet eller styreenheden i fordeler-kassen. En relativ kendt fejl, tvangskøring hjælper så regel!
Marmint
Ps. Der er ingen fejl på ABS når man sætter tester på!! --- Nej, for de fejler intet ECU registrere at diff er lås ( selv om det ikke er det ). Allerede der er man nået lang i fejlsøgningen
E 270 Avantgarde Stc. fra 2001. Pt rundet 492.000 km.
Re: Værksted til G-Klasse w463
Du har sikkert ret, men det hjælper på min!
-
- Indlæg: 806
- Tilmeldt: 24. jan 2012, 19:55
Re: Værksted til G-Klasse w463
Og DIN fejl ER den samme Jeg læste egentlig lidt dit indlæg som om at du havde misforstået hans fejl - nrf`s skifte virker, det skriver han jo selv
( men hvis du skal tvangskøre dit, så er der da noget der hænger gevaldigt )
( men hvis du skal tvangskøre dit, så er der da noget der hænger gevaldigt )
E 270 Avantgarde Stc. fra 2001. Pt rundet 492.000 km.